Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Inruilen bij Tesla interessant?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb een bod van 18,5K€ gekregen voor mijn 2018 S75D met 130KKM erop.

Ik heb gevraagd hoe dit kan omdat ik een restwaarde garantie van ze gekregen heb bij aanschaf voor bijna 35K€
Hierop is alleen geen reactie gekomen dus ik vrees dat ze daar onderuit willen komen.
@RobsEV Dat is precies waar ik ook even van schrok. Bij verkoop in 2017/2018 een restwaarde garantie afgeven en nog geen jaar na het verstrijken de helft minder “schatten”/bieden. Op z’n minst vrij apart.
 
P100D model X, met FSD:
3061F2AB-1916-46AD-9DF2-CD96F8E9AE01.jpeg
 
Eigenlijk alleen onderhoud en een verrekening van de te veel of te weinig km's tegen € 0,20.
Ik heb dadelijk ca. 15KKM te veel gereden dus mag het hooguit € 3000 minder worden.
Onderhoud was in het begin een eis. Daarom destijds netjes het onderhoudspakket aangeschaft. Later bericht van Tesla gekregen dat dat niet meer noodzakelijk was omdat bleek dat onderhoud minimaal benodigd is.
 
Hier ook.

View attachment 938241

Zelf vraagt Tesla ook aanzienlijk meer.
View attachment 938243
Da’s best een groot verschil inderdaad. Tesla maakt het niet heel aantrekkelijk om op deze manier haar klanten te behouden.

BTW kreeg ergens vorige week een mailtje dat bij een nieuwe MX of MS tijdelijk 3 jaar onbeperkt Supercharge wordt aangeboden. Geen idee of dat de huidige MS/MX rijders over de streep zal trekken om hun wagen daarvoor in te ruilen. (mij niet, aangezien ik het maar een enkele keer per jaar gebruik tijdens de vakanties)
 
Da’s best een groot verschil inderdaad. Tesla maakt het niet heel aantrekkelijk om op deze manier haar klanten te behouden.

BTW kreeg ergens vorige week een mailtje dat bij een nieuwe MX of MS tijdelijk 3 jaar onbeperkt Supercharge wordt aangeboden. Geen idee of dat de huidige MS/MX rijders over de streep zal trekken om hun wagen daarvoor in te ruilen. (mij niet, aangezien ik het maar een enkele keer per jaar gebruik tijdens de vakanties)
Zeker als je het vergelijkt met de 18,5K€ wat hun bod is.
 
Da’s best een groot verschil inderdaad. Tesla maakt het niet heel aantrekkelijk om op deze manier haar klanten te behouden.
Enkele jaren geleden werd nog geroepen dat Tesla met haar verkoopmethode het klanten niet heel aantrekkelijk maakt om te kopen. Nu kan je bij steeds meer merken op deze manier aankopen. Ik verwacht dat ook steeds meer nieuwe auto's direct worden verkocht en daarmee de interesse voor gebruikte auto's voor die bedrijven niet interessant is.
 
Enkele jaren geleden werd nog geroepen dat Tesla met haar verkoopmethode het klanten niet heel aantrekkelijk maakt om te kopen. Nu kan je bij steeds meer merken op deze manier aankopen. Ik verwacht dat ook steeds meer nieuwe auto's direct worden verkocht en daarmee de interesse voor gebruikte auto's voor die bedrijven niet interessant is.
Het staat alleen in contrast met de krapte aan de aanbod kant op de tweedehands markt. Zie ook de prijskaartjes die Tesla zelf op de gebruikte wagens plakt, zet daar de schattingen voor inruil tegenover en je hebt marges waar de gemiddelde handelaar duizelig van wordt.
 
Da’s best een groot verschil inderdaad. Tesla maakt het niet heel aantrekkelijk om op deze manier haar klanten te behouden.

BTW kreeg ergens vorige week een mailtje dat bij een nieuwe MX of MS tijdelijk 3 jaar onbeperkt Supercharge wordt aangeboden. Geen idee of dat de huidige MS/MX rijders over de streep zal trekken om hun wagen daarvoor in te ruilen. (mij niet, aangezien ik het maar een enkele keer per jaar gebruik tijdens de vakanties)
Nadat ze eerst de prijzen van de auto's weer verhoogd hadden... Neuh, geen kip.

Gratis superchargen klinkt leuker dan het in praktijk is. Ik heb liever een lagere aankoopprijs.
 
@Faiz71 @RobsEV reken jezelf maar niet rijk met de schatting van Viabovag voordat jullie een voorraadje Tesla's gaan inslaan. Gebruikte Model S'en en X'en staan al voor duizenden euro's minder bij handelaren en die gaan ook niet als warme broodjes. De ANWB wil sinds vorige maand al geen schatting van de waarde meer geven voor S'en en X'en...
 
Net even op Autoweek gespiekt, filter op Model X. Bij de handelaren haal je er eentje vanaf 50 mille, verder tussen de 60 en 70 mille, afhankelijk van het accupakket . Haal daar de kosten van een poetsbeurtje vanaf, dan zit er nog best een behoorlijke marge op ten opzichte van de Tesla inruilschattingen. Ik vermoed dat de reële waarde dichterbij de RDC waarde ligt dan de schatting van Tesla.

Hiermee wil ik zeggen, dat het de moeite loont om even te kijken naar online opkopers (wijkopenauto’s etc) of een handelaar. Tenminste, als je van je wagen af wilt.

Je zou ook bij je verzekeraar kunnen checken wat de dagwaarde is.
 
Last edited by a moderator:
Een 75D was in 2018 al magertjes, en zeker in 2024.

Op Mobile.de gaan vergelijkbare Model S 75D's tussen de 29K en 36K, maar dat zijn geen fast movers dus reken erop dat men deze auto's aan minder verkoopt, en tegelijk nog genoeg marge wil houden voor de maanden dat ze er staan, transportkosten, en de garantiekost eruit wil halen.

Mijn 2017 Model X stond ook voor 10K meer dan de inruilwaarde op Mobile.de, maar in ruil daarvoor heb ik de auto gewoon achtergelaten, in plaats van te overleggen met verschillende remarketers. Wekopenauto's reageerde overigens niet 😂
 
  • Helpful
Reactions: Eriksc