Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Inruilen bij Tesla interessant?

This site may earn commission on affiliate links.
Dat zal sowieso meer dan 10k zijn, dat is al het prijsverschil ten opzichte van september (met alle opties). Dacht dat wij soortgelijke leverdatum hadden (mijne ook van september).

Schatting zou ik zeggen tot 20k minder, afhankelijk van je km stand. Dat is ten opzichte van een nieuwe nu dus 10k waardevermindering op een 8 maanden.

Waarom wil je er van af? Het is nogal een aderlating namelijk met de prijsverlagingen in gedachten....
 
Op Marktplaats staan er van dit model en bouwjaar, met km-stand tussen de 50.000 en 100.000, 29 exemplaren te koop in prijs van €35.000 tot zelfs €58.000!
Bij de goedkoopste praten we dan dus al over een bruto marge van 37% bij een inkoop van €22.000.

Wie wordt er nou voor de gek gehouden?
Marktplaats prijzen worden ook afgedongen.

Heb net een overnamevoorstel van Tesla gekregen voor mijn 2017 Model X 100D met 230000km voor 29K. Er staat er eentje in Hengelo met vergelijkbare leeftijd en kilometers voor 43500. Hoe lang denk je dat die verkoper daarmee gaat zitten?
 
Dat zal sowieso meer dan 10k zijn, dat is al het prijsverschil ten opzichte van september (met alle opties). Dacht dat wij soortgelijke leverdatum hadden (mijne ook van september).

Schatting zou ik zeggen tot 20k minder, afhankelijk van je km stand. Dat is ten opzichte van een nieuwe nu dus 10k waardevermindering op een 8 maanden.

Waarom wil je er van af? Het is nogal een aderlating namelijk met de prijsverlagingen in gedachten....
Ik wil er niet perse van af. Paar maanden terug kreeg ik nog 58k van een bieder, maar dat vond ik toen te laag. Nu is de nieuwprijs 60k, maar je mist wel een aantal zaken zoals toch USS voor diegene die het prettig vindt en extra draagvermogen (meer dan 100 kg).
 
Marktplaats prijzen worden ook afgedongen.

Heb net een overnamevoorstel van Tesla gekregen voor mijn 2017 Model X 100D met 230000km voor 29K. Er staat er eentje in Hengelo met vergelijkbare leeftijd en kilometers voor 43500. Hoe lang denk je dat die verkoper daarmee gaat zitten?
Is die 29k inclusief BTW?
En zit er nog gratis supercharging op? Zoja, overdraagbaar?
 
Korting ?
Schermafbeelding 2023-05-15 135005.png
 
Tesla
Uw Geschatte inruilwaarde​
2017 Tesla Model X
75D
204.000 kilometers​
VIN
5YJXCCE20​
Kenteken
Geschatte inruilwaarde (excl. BTW)*
€ 21.895,00​
Onze geschatte inruilwaarde is volledig transparant, hier worden geen verborgen kortingen in verwerkt.​
Geschatte inruilwaarde geldig tot
3 mei 2023​
Volgende stappen
Na het plaatsen van een bestelling logt u in op uw Tesla-Account en gaat u naar ‘Inruil’. U update vervolgens de kilometerstand en uploadt de benodigde foto’s van uw huidige auto. We zullen u een e-mail sturen wanneer het definitieve inruilvoorstel beschikbaar is.​
Veelgestelde vragen
Bezoek onze veelgestelde vragen voor meer informatie over onze inruilprocedure, het verrekenen van de inruilwaarde en meer.​
*Prijs is onderworpen aan Algemene Voorwaarden. De inruilwaarde (“Geschatte Inruilwaarde”) is 7 dagen geldig, mits het inruilvoertuig voldoet aan de eisen vermeld in de Algemene Voorwaarden, het vrij is van grote cosmetische en mechanische problemen, rijdbaar is en de kilometerstand niet met 4.000 km of meer toeneemt. Indien van toepassing zal er een finale inspectie van uw voertuig worden uitgevoerd voorafgaand aan de levering.

Voorafgaand aan de verkoop bent u verplicht om ons een geldige btw-factuur te verstrekken en op de dag van levering een keuringsbewijs dat geldig is voor minimal 1 maand na uw leveringsafspraak. Graag vragen wij u de Algemene Voorwaarden door te lezen voor verdere informatie over uw verplichtingen.​
2023 Tesla, Inc.
wordmark
Privacy & Wettelijk
open
 
Inruil vond ik bij Tesla destijds (2017) niet heel bijzonder. Geen idee welke inruilwaarde database ze gebruiken, maar ze geven wel lage inruilwaardes als je een nieuwe wilt kopen. Ik heb voor mijn wagen bij Ikverkoopmijnauto.NL ofzoiets een aanzienlijke betere deal gekregen. Moest hem alleen wel binnen een week inleveren, maar zelfs met 3 weken een huur Fiatje 500 (via de lokale Fiat dealer geritseld), hield ik er netto nog meer aan over dan wat ik bij Tesla kreeg.

maar als ik zie wat de schatting is voor een MS, dan schrik ik toch wel eventjes.
ander dingetje, ze hebben het over een schatting, niet over een vastgestelde inruilwaarde toch?
dus je zou er nog wat extra eruit kunnen sleuren.
 
Ik heb een bod van 18,5K€ gekregen voor mijn 2018 S75D met 130KKM erop.

Ik heb gevraagd hoe dit kan omdat ik een restwaarde garantie van ze gekregen heb bij aanschaf voor bijna 35K€
Hierop is alleen geen reactie gekomen dus ik vrees dat ze daar onderuit willen komen.
Restwaardegarantie kwam met een hoop voorwaarden qua tijd en kilometers.