Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Internationale Tol badge - korting EV?

This site may earn commission on affiliate links.
Gebruik al 2 jaar Bip&go Uw online abonnement op elektronische tolbetaling Liber-t | Bip&Go
G
een ev korting maar reuze handig voorin Frankrijk, Italië en Spanje

Dus bij de ANWB betaal je:
- €23,95 eenmalig (voor 4 landen en niet ANWB-leden)
- €2,50 per maand per gebruikt land.
- Geen verzendkosten, want je moet langs in een ANWB-winkel.
- 24 maanden inactivteit kost je €10 euro per jaar.

Bij Bip and Go betaal je:
- €14 eenmalig (voor 4 landen)
- €10 euro verzendkosten (voor Nederland/Belgie) en:
- €1,70 per maand gebruikt in Frankrijk
- €2,50 per maand gebruikt in Italie
- €2,50 per maand gebruikt in Spanje of Portugal (dus dit is een extra korting bovenop ANWB)
- Ik kan bij Bip and Go niets over een inactivteits fee vinden. Oudere post op Internet schrijven nog dat Bip and Go juist €10 per jaar na 12 maanden inactiviteit rekent.

Maar als je Bip and Go kortingscode BIPWASHETE invoert krijg je €9 eenmalige korting en 12 maanden de €1,70 per maand van Frankrijk gratis! Geldig tot 31/08/2020 maar.

Via TopEurop krijg je de badge nog goedkoper overigens en betaal je de officiele prijs van €2,40 per maand voor Italie of Spanje/Portugal. Zal wel zelfde zijn als dat je zelf even langs gaat bij AREA.

Dus ja, er blijft bij de ANWB nog wel wat aan de strijkstok hangen.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Stream and JanG007
Welgeteld 70 cent per maand. Wat me daarbij wel opvalt is dat in juli twee keer het maandbedrag in rekening gebracht is. Zou dat apart zijn voor Area en APRR? Niet dat het me boeit, het gemak is die paar euro’s meer dan waard.
Dat heeft toch niets met een EV te maken? Die korting is standaard:
Area en ligne - Télépéage, abonnement autoroute, badge péage, Liber-t
https://www.area-enligne.com/Area/Commande/topEurop/nl
Volgens de EV aanbiedingspagina zou je 24 maanden gratis gebruik moeten krijgen:
https://www.area-enligne.com/Area/abonnement.aspx?site=AREA&lang=FR&page=VehiElec&section=VehiElec

Dus ik herhaal: heeft iemand hier wel de beloofde EV korting gekregen van AREA?
 
Dus bij de ANWB betaal je:
- €23,95 eenmalig (voor 4 landen en niet ANWB-leden)
- €2,50 per maand per gebruikt land.
- Geen verzendkosten, want je moet langs in een ANWB-winkel.
- 24 maanden inactivteit kost je €10 euro per jaar.

Bij Bip and Go betaal je:
- €14 eenmalig (voor 4 landen)
- €10 euro verzendkosten (voor Nederland/Belgie) en:
- €1,70 per maand gebruikt in Frankrijk
- €2,50 per maand gebruikt in Italie
- €2,50 per maand gebruikt in Spanje of Portugal (dus dit is een extra korting bovenop ANWB)
- Ik kan bij Bip and Go niets over een inactivteits fee vinden. Oudere post op Internet schrijven nog dat Bip and Go juist €10 per jaar na 12 maanden inactiviteit rekent.

Maar als je Bip and Go kortingscode BIPWASHETE invoert krijg je €9 eenmalige korting en 12 maanden de €1,70 per maand van Frankrijk gratis! Geldig tot 31/08/2020 maar.

Via TopEurop krijg je de badge nog goedkoper overigens en betaal je de officiele prijs van €2,40 per maand voor Italie of Spanje/Portugal. Zal wel zelfde zijn als dat je zelf even langs gaat bij AREA.

Dus ja, er blijft bij de ANWB nog wel wat aan de strijkstok hangen.

Bedankt!
 
ik heb vorig jaar mijn badge omgeruild voor de Frankrijk/Spanje/Italie variant bij Milau. Ze vertelden mij dat je met een EV geen korting krijgt op de tarieven, maar alleen de badge zelf gratis kunt krijgen. Dan moet je wel een verklaring aanvragen, kenteken laten zien volstaat niet. Dacht dat de badge iets van €11 kostte, dus de moeite niet waard.
 
Het hele idee van het hebben van een Liber-T badge is dat je lekker snel door de péage kunt. Toch?

Nou, dat pakte gisteren toch even anders uit. Ik kwam langs het betaalplatform bij Fontaine op de A36, van Mulhouse naar Besançon. De twee linker poortjes en het meest rechtse poortje zijn T poortjes. Ik vermoed dat normaal de twee linker poortjes ook creditcard betalingen accepteren, maar gisteren dus niet. Ik sluit aan bij het meest linkse poortje omdat het poortje daar rechts van drukker is.
Voor me schoof nog een busje een baan op naar rechts, dus ik was al op mijn hoede. En inderdaad, de auto vooraan had geen badge, deed het raampje open en begon met een creditcard te wapperen. Achter mij had een vrouw haar auto voor het gemak al vlak achter die van mij gezet. Na een tijdje het geklungel geobserveerd te hebben leek het me een goed plan om toch een baantje naar rechts op te schuiven. Dus in zijn achteruit, de dame achter me ging met tegenzin ook iets achteruit. Vervolgens dook ze het tweede poortje in, je zou eens netjes kunnen zijn en iemand die voor jou aankwam ook voorlaten. Achter haar scheurde nog een auto voor me het poortje in. Allemaal galante Fransozen zullen we maar zeggen.
Gelukkig reed ik niet direct achter die twee auto’s aan want die trut die eerst achter me stond had dus ook geen badge:mad:. WTF? Toen moest ik dus alle banen oversteken om uiteindelijk na vijf minuten klooien helemaal door het rechter poortje te gaan. Waar overigens een vrachtwagenchauffeur ook nog eens vond dat ik zijn leven ruïneerde door voor hem langs te steken.

Zo, dat moest er even uit.
 
Dat is balen! Ik had hetzelfde maar kon gelukkig vrij snel een baan opschuiven. Mijn ervaring is dat de meeste (alle?) poortjes de badge accepteren. Dat is aangegeven met de T boven de poort. Als er om de T een rode cirkel staat is de poort exclusief voor badges. Die zitten Inderdaad uiterst links en uiterst rechts.
 
Mijn ervaring is dat de meeste (alle?) poortjes de badge accepteren. Dat is aangegeven met de T boven de poort. Als er om de T een rode cirkel staat is de poort exclusief voor badges.
Dat eerste wist ik niet, maar dat klopt inderdaad volgens de faq van APRR.
Alle T poortjes zijn exclusief voor badges tenzij er ook een groene pijl of een creditcard logo naast staat. Dat was in dit geval niet zo. Ik heb nog nooit een poortje gezien met een rode cirkel om de T, wel een Max 30 bordje erboven. Die zijn helemaal top.
Wel weer wat geleerd.
 
Ja, alle poortjes herkennen de badge bijna tegenwoordig, enkel kan je er niet door “vliegen” aan 30km/u....

Als je aan of voor de peage staat moet je maar eens letten op die witte “dozen” die boven de poortjes hangen...

indien je een kaartje neemt, kan je zelfs exiten zonder kaartje, dus via de badge, ook al voorgehad...don’t ask..
 
Last edited:
Ja, alle poortjes herkennen de badge bijna tegenwoordig, enkel kan je er niet door “vliegen” aan 30km/u....

Als je aan of voor de peage staat moet je maar eens letten op die witte “dozen” die boven de poortjes hangen...

indien je een kaartje neemt, kan je zelfs exiten zonder kaartje, dus via de badge, ook al voorgehad...don’t ask..
60 km per uur in Italië. Lekker gevoel moet ik zeggen, vooral als het er druk is
 
  • Funny
Reactions: JanG007