Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Internationale Tol badge - korting EV?

This site may earn commission on affiliate links.

gelden

Well-Known Member
Apr 21, 2013
5,568
1,758
Breda, Netherlands
Ik zag ergens in een andere tread wel een korte vermelding, maar kan er verder niks over vinden:
je kunt (oa via ANWB) een internationale tol badge aanschaffen zodat je in Frankrijk/Italie/Spanje gewoon kunt doorrijden bij de tol poortjes en pas achteraf betaalt. Kost wel een vast bedrag per maand dat je dit gebruikt, en eenmalige aanschafkosten.
Iemand zei hier op het forum dat er een mogelijkheid is voor EV's om korting te krijgen op de tarieven. Dat maakt het eerder interessant om zo'n ding aan te schaffen. Maar over die korting kan ik nergens iets vinden.
Is het echt zo dat EV's korting kunnen krijgen? En hoe regel ik dat dan?
 
  • Disagree
Reactions: shoot72
Ik heb contact gezocht met de Franse verstrekker Area, omdat ik een badge wilde voor meerdere landen (de mijne was alleen voor Frankrijk geldig).
Waarschijnlijk omdat ik al de badge via de ANWB had, kreeg ik een antwoord van de ANWB:
Hartelijk dank voor uw vraag ! helaas hebben wij geen gunstiger contract voor elektrische voertuigen.
Op mijn vraag waarom er dan een speciale webpagina van Area was voor elektrische auto's heb ik geen antwoord meer gekregen.

Toch in Frankrijk maar even langs het kantoortje van APRR langs gaan tijdens de vakantie.
@pvkeep : Google geeft aan: 82 Route de Verdun, 21200 Beaune. Klopt dat?
 
Ik heb mijn eerste afrekening gekregen voor mijn nieuwe EV tolbadge. De maandelijkse kosten (Frais de gestion Mensuel) zijn €1,70 ipv €2,50 voor de oude badge. Is dat echt alles? €0,80 korting per maand? Valt me toch een beetje tegen..
 
Ik heb mijn eerste afrekening gekregen voor mijn nieuwe EV tolbadge. De maandelijkse kosten (Frais de gestion Mensuel) zijn €1,70 ipv €2,50 voor de oude badge. Is dat echt alles? €0,80 korting per maand? Valt me toch een beetje tegen..
Zo staat het ook in hun tarieven. 1.70€/md gebruik in Frankrijk. (2.4€/md voor Italië/Spanje&Portugal).

Heb mijn factuur voor juli ook aangekregen. Frankrijk staat er netjes op, maar van Italië geen spoor terug te vinden... da’s dan 100% korting hè. ( Of Italiaanse administratie is niet zo efficiënt en krijg dat binnen een half jaar ofzo nog binnen... “Normale!” )
 
Zo staat het ook in hun tarieven. 1.70€/md gebruik in Frankrijk. (2.4€/md voor Italië/Spanje&Portugal).

Heb mijn factuur voor juli ook aangekregen. Frankrijk staat er netjes op, maar van Italië geen spoor terug te vinden... da’s dan 100% korting hè. ( Of Italiaanse administratie is niet zo efficiënt en krijg dat binnen een half jaar ofzo nog binnen... “Normale!” )
Duurt 2 maanden voordat Italië in rekening wordt gebracht.
 
  • Helpful
Reactions: Bokkerijder
Zo staat het ook in hun tarieven. 1.70€/md gebruik in Frankrijk. (2.4€/md voor Italië/Spanje&Portugal).
Dan snap ik wel dat de ANWB hier zo’n reclame voor maak(te). Mijn oude badge die ik via hun heb aangeschaft heeft een “NL” tarief van €2,50 per maand en is alleen gebruikt in Frankrijk.

Kortom: €0,80 per maand voor de ANWB en geen korting voor mijn EV. :-(
 
In elk geval klopt de reclame niet. Je betaalt het vastrecht niet per maand waarin je de badge gebruikt maar de maand waarin je de factuur krijgt. Heb het de ANWB gemeld maar je wordt afgescheept. Een keurige mail in het Engels aan AREA wacht al 2 jaar op antwoord.