You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ook nog een berijder van een E-tron geholpen. Die stond te knoeien aan de "langzame" 50 KW lader. Had de AC Type 2 stekker er maar ingestoken, want die anderen pasten niet. Hij had echter niet door dat er onder de Type 2 aansluiting een klepje zat, dat open kon waardoor de CCS er in kon. Ook maar even gezegd dat hij sneller aan de 175KW lader kon laden.
Afgelopen week voor het eerst geladen met Model 3 bij Ionity Brohltal, helaas tot 2x toe de laadsessie afgebroken.. eerste keer na 12 min (33kw) tweede keer na 10 min (14kw)
Pushbericht op mijn telefoon: Opladen voltooid, voor mij onduidelijk of het nu de lader of de auto is die heeft besloten om de sessie af te breken.
Herkent iemand dit probleem? toch zonde, elke sessie kost weer opnieuw 8 euro..
Ok, lijkt dus in ieder geval niet aan de auto te liggen dan.
Ik zal ook even opletten wat de uiteindelijke factuur wordt
Ik had me ook aangemeld via NewMotion, was pas net in het restaurant toen hij voor de eerste keer verbrak.. stond je toevallig ook op DE*ION*E100102?
Newsflash...de Audi dealers hebben niet zoveel verstand van elektrisch rijden, wat ze zelf niet snappen kunnen ze ook niet uitleggen.Dat verbaast mij wel eigenlijk. Dat Tesla iedereen met 2 minuten de deur uit wil hebben kennen we inmiddels, maar dat ook de Audi rijders blijkbaar onvoldoende uitleg krijgen over de auto vindt ik opvallend.
Hier hebben we al een topic over : https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/ionity-charging-netwerk
Naar aanleiding van dit draadje vandaag even bij Ionity Apeldoorn geweest om te testen! Werkte prima icm Maingau pas.
Laadsessie staat ook al in overzicht van Maingau. 18.67kWh voor €4,48. Net geen €0,24/kWh. Iets goedkoper dan SuC Van der Valk Apeldoorn, we blijven Nederlanders.
Ook nog een berijder van een E-tron geholpen. Die stond te knoeien aan de "langzame" 50 KW lader. Had de AC Type 2 stekker er maar ingestoken, want die anderen pasten niet. Hij had echter niet door dat er onder de Type 2 aansluiting een klepje zat, dat open kon waardoor de CCS er in kon. Ook maar even gezegd dat hij sneller aan de 175KW lader kon laden.
Toen hij dat deed, ging die als de brandweer. In ieder geval sneller dan de 100KW die ik met de SR+ haal.
View attachment 423981
Ok, lijkt dus in ieder geval niet aan de auto te liggen dan.
Ik zal ook even opletten wat de uiteindelijke factuur wordt
Ik had me ook aangemeld via NewMotion, was pas net in het restaurant toen hij voor de eerste keer verbrak.. stond je toevallig ook op DE*ION*E100102?
Die "klunk" geluiden heb ik ook gehad bij superchargers. Best eng, je voelt het gewoon in de auto . Vooral een aantal keer gehad in feb/maart toen het kouder was. Schijnt vaker voor te komen. Google op clunk + supercharging.
Die klunk was toch metaal wat bol en hol werd? Net zoals een gootsteen die ineens warm/koud wordt. Daat had Bjorn ook een filmpje van gemaakt.Ja ik heb het ook wel vaak gehoord, en het gaat wennen. Wat ik wel opmerkelijk vind is dat in mijn ervaring de supercharger, allego en fastned gewoon doorladen bij die "klunk". En dus Ionity er (af en toe) op vastloopt.