Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

jullie ongezouten mening AUB ;-)

This site may earn commission on affiliate links.
Het gaat niet om Calvinisme, mijn inziens. Ik vind dat iedereen het recht heeft een goede boterham te verdienen en je moet ook zeker kunnen aantonen waarom je een X bedrag "waard bent" (you pay peanuts, you get monkeys), maar op het moment dat iemand met mij iets wil waarvoor ik moet betalen, dan snap ik dat die persoon daar een marge op pakt. Als dat echter betekent dat er in auto's van 100K+ wordt rondgereden, dan roept dat bij veel mensen vragen op. En niet onterecht, vaak. "Dik doen" associëren sommige mensen met succes, terwijl in 9 van de 10 gevallen het omgekeerde waar is. Overcompensatie, of bedrijfseconomisch gezien geld uitgeven aan zaken dat men beter niet had kunnen doen....

Ik wil overigens niet zeggen dat de TS "dik doet", het gaat om de principiele discussie.



Ik vind (ik noem maar wat) dat anders liggen bij Letselschade, want die persoon moet voor mij zoveel mogelijk geld binnen halen bij wijze van spreken en een dure auto is een teken van dat goed kunnen. Maar bij een bankier of verzekeringstussenpersoon of aannemer ligt dat anders, want die pakt "over mijn rug/portemonnee" zijn winst.

Maar we komen nu in een theoretische discussie. De vraag was over het ontwerp. Ik zou het zelf nooit doen maar ik vind dat schuine matzwart met de juiste font niet per se spuuglelijk. Mooi is anders maar ik heb echt wel lelijkere dingen gezien, zoals hier: Tesla Model S Aftermarket Body Kit Reviews

Ach wat is duur omgerekend ben ik voor de MS € 360,- meer kwijt dan voor een Toyota Auris die nu in de zaak rond rijdt dus dat valt wel mee. De MS is duur in aanschaf maar daarna supergoedkoop om te rijden

- - - Updated - - -

Volgens mij kan het subtieler. Ik zou nooit het lettertype van Tesla gebruiken, zeker niet in zo'n lang woord. Daar is het niet voor bedoeld.
Ik ben geen grafisch ontwerper, maar ik heb er toch heel even naar gekeken en ik zou me zoiets wel kunnen voorstellen:

View attachment 114186

Of dit:

View attachment 114187

Of deze :wink::

View attachment 114188

Jan Willem superblij met je suggesties vooral die laatste ;-)
 
Laten we nou toch eens dat Calvinistische dwaze gedachte goed varen in dit land. Ik vind het juist heel goed kunnen om met een MS voor te komen rijden. Het laat in mijn ogen zien dat je nadenkt over hoe je met je mobiliteit kunt omgaan als bedrijf, dat je grenzen durft te verleggen.
Helaas gaat het niet om wat jij juist heel goed vindt kunnen, maar om wat je klant denkt. Als je met reclame op je Tesla denkt jouw soort klanten te kunnen aantrekken, dan moet je het doen. Maar je moet wel hun ideeën over hoe het overkomt in je achterhoofd houden, en niet jouw eigen.

Voor wat betreft de uiting zelf, een subtielere aanpak of niet, je kan het beste je huisstijl aanhouden. Dus zowel in print, reclame, website, als de belettering één lijn trekken en houden.

Overigens wist ik niet wat je deed tot nu, ik zal je eerdaags contacteren om bij ons woonblok te komen kijken wat jouw bedrijf zou kunnen betekenen.
 
Een huisstijl aanhouden is heel belangrijk. Overal consistent blijven in je uitingen. Echter na het zien van de eerste beelden van de belettering ging ik kijken op de website en ik zag geen directe link naar de huisstijl, dus dacht ik dat er nog geen strenge huisstijl bij het bedrijf is. Een goede huisstijl zou het zeker professioneel maken. Onze grafische ontwerpers doen dat voor heel veel bedrijven.

Overigens heeft het wel geleid tot heel wat forumleden die de website hebben bekeken, dus het doel is nu al deels bereikt!
 
Helaas gaat het niet om wat jij juist heel goed vindt kunnen, maar om wat je klant denkt. Als je met reclame op je Tesla denkt jouw soort klanten te kunnen aantrekken, dan moet je het doen. Maar je moet wel hun ideeën over hoe het overkomt in je achterhoofd houden, en niet jouw eigen.

Voor wat betreft de uiting zelf, een subtielere aanpak of niet, je kan het beste je huisstijl aanhouden. Dus zowel in print, reclame, website, als de belettering één lijn trekken en houden.

Overigens wist ik niet wat je deed tot nu, ik zal je eerdaags contacteren om bij ons woonblok te komen kijken wat jouw bedrijf zou kunnen betekenen.


Ivo altijd leuk, mag ik dan wel met de Tesla komen voorrijden LOL overigens zonder reclame ;-)
 
Ivo altijd leuk, mag ik dan wel met de Tesla komen voorrijden LOL overigens zonder reclame ;-)

Zeker met de Tesla ja! Ik ben zelf ook van mening dat ik niet kijk naar wat de vertegenwoordiger / uitvoerder rijdt, maar uiteindelijk gewoon naar de offertes en mijn budget. Ook al zit er voor 80% marge op, als ik bereid en in staat ben om dat te betalen dan doe ik dat.
Kijk naar bijv. lakbehandeling, hoeveel kost het flesje Modesta nou helemaal? Maar het zit 'm in de skills en tijd van de detailler, en daar betaal je ook voor. Als ik een leverancier zou hebben die mij heel veel rekent maar zelf in een Polotje rondrijdt zou ik daar meer vraagtekens over hebben dan als ie een duurdere auto heeft.
 
Misschien in de vorm van een rebus? Dan wordt het een challenge...

Of... een laag die er uit ziet alsof het stof is (van de stenen van een ingestorte voorgevel?) met daarin de tekst zoals ook wel op een auto: "ik ben vies" wordt geschreven...
 
IMG_1024.JPG


Dit vond ik wel een leuke aanpassing van de originele sticker.

Maar als ik het zo lees gaat niemand daar een hamburger eten?
 
View attachment 114230

Dit vond ik wel een leuke aanpassing van de originele sticker.

Maar als ik het zo lees gaat niemand daar een hamburger eten?

Ik eet er graag! Betaal ook graag een goeie prijs voor kwaliteit en laat me niet zo afleiden door randzaken[emoji6]. Gelukkig zijn er meer die er zo ver denken en kan ik gewoon met mijn tesla naar mijn werk[emoji1][emoji109]
 
en nog een tip: doe iets aan google optimalisatie van je website. Zelfs als ik gevelgarantie in Google intyp vind ik je niet...

heren,

Fijn dat jullie je allemaal zo'n zorgen maken om mijn website maar alles komt goed. Ben bezig met een totale revisie en nieuwe opzet van de websites. Wat jullie nu zien zijn enkel zogenoemde splash-sites een simpele pagina zonder toeters en bellen, dus ook slecht vindbaar.

nieuwe websites bouwen is niet zo moeilijk maar we gaan er gelijk een gedegen online marketing concept achter hangen en dat heeft een doorlooptijd van een goede 3 tot 4 maanden voordat eea live kan gaan. Maar als het zover is hou ik jullie graag op de hoogte.

Jullie ongezouten mening wordt gewaardeerd.

Wat betreft de MS hij blijft zeer waarschijnlijk gewoon maagdelijk Titanium :biggrin:
 
Maar na alle goede adviezen nog maar eens een vraag .. wat wil je nu eigelijk uitstralen ? welk beeld wil je wegzetten en wat is je doelgroep ?
ik neem aan tenminste dat je er een doel mee hebt om je Tesla te "verfraaien"...

Edi, eigenlijk heb ik het altijd zo gedaan een stukje herkenning maar er zit zeker geen enorme gedachte achter. En gevelgarantie.nl is een nieuw concept wat ik momenteel aan het uitrollen ben en dan vind ik het wel aardig als ik daar dan de aandacht wat meer op vestig.
 
Sander beslist natuurlijk zelf over wat er al dan niet op zijn auto komt…

… maar ikzelf zou het niet doen, vind het ontwerp en plaatsing niet geslaagd.
Bij gevelwerkzaamheden zie ik bestel- en vrachtwagens voor me en geen Tesla. Als de baas al op inspectie komt zie ik hem liever de werf oprijden in een Kangoo ( mag een elektrische zijn… ).
Dat deze laatste allemaal met reclame voorzien zijn is maar logisch.

Mijn eigen firma zou ik trouwens ook nooit op mijn Tesla zetten als reclame. ( allez, reclame dan maar: www.electro-assistance.be )

In Hans zijn plaats zou ik het wél doen, dit is trouwens zijn 'werkpaard'.

Voila, mijn mening, maar Sander beslist!