Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Kan ik hem hebben denk je?

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien voelt het als hard maar in vergelijk met deze Porsche is het niet hard :)

Ik ga wel hard door de bochten, maar weet natuurlijk ook wel dat een sportauto beter is in de bochten, het is alleen niet zo dat je met een x dan gelijk stilstaat als er een bocht komt. En als je al een flinke voorsprong pakt op de rechte stukken maakt het ook al een verschil. Moet trouwens nog de eerste goede Porsche (zelfs Ferrari) bestuurder/ster tegenkomen op de gewone weg, meeste weten niet hoe ze ermee moeten rijden.
 
  • Like
Reactions: S-19910 and is3
Overigens trek ik de video van Rosberg wel enigszins in twijfel. Een GT2 RS doet de 0-100 sprint in 2.8s en een Model 3 performance doet dat in 3.4s. Porsche is over het algemeen vrij conservatief in zijn specificaties, dus als je de Model 3 sneller is, dan is er wat vreemds aan de hand.

Ik ben wel eens benieuwd wat de tijd van een Model 3 performance zal zijn met een professionele coureur op de Nordschleife.

Wat natuurlijk wel zo is, is dat de Porsche bestuurder zelf moet zorgen voor grip en op het juiste moment vertrekken. Bij de Model 3 is het natuurlijk gewoon het stroompedaal vol indrukken en gaan!
 
Wat natuurlijk wel zo is, is dat de Porsche bestuurder zelf moet zorgen voor grip en op het juiste moment vertrekken. Bij de Model 3 is het natuurlijk gewoon het stroompedaal vol indrukken en gaan!

Van Rosberg mag je verwachten dat hij dat een beetje kan...

Ik ben geen professionele coureur (laat staan F1) en mij lukt het wel om dat soort geintjes uit te voeren met een afwijking van ongeveer 0,1 seconde.
 
Wat natuurlijk wel zo is, is dat de Porsche bestuurder zelf moet zorgen voor grip en op het juiste moment vertrekken. Bij de Model 3 is het natuurlijk gewoon het stroompedaal vol indrukken en gaan!
Ook een Porsche GT2 RS heeft launch-control. Als launch-control is ingeschakeld, dan zal de auto de motor afregelen op het optimale toerental. Als je het rempedaal loslaat, dan zal de auto meteen wegsprinten. Maar alle power moet op de achterwielen, dus als je wat minder goed asfalt hebt dan zal die moeite hebben om tractie te krijgen. Als een GT2 RS langzamer is dan een Model 3, dan zal dat vooral daardoor komen.
 
Ik ga wel hard door de bochten, maar weet natuurlijk ook wel dat een sportauto beter is in de bochten, het is alleen niet zo dat je met een x dan gelijk stilstaat als er een bocht komt. En als je al een flinke voorsprong pakt op de rechte stukken maakt het ook al een verschil. Moet trouwens nog de eerste goede Porsche (zelfs Ferrari) bestuurder/ster tegenkomen op de gewone weg, meeste weten niet hoe ze ermee moeten rijden.

Ik rijd regelmatig met een groep Porsche rijders en zie daar veel rijders die rijvaardigheidstrainingen hebben gedaan, dus waar jouw ervaring vandaan komt dat Porsche rijders niet weten hoe ze ermee om moeten gaan is mij een raadsel......
 
Ik heb zelf 2 jaar lang een 911RS gehad. Het correcte antwoord is ..... JA je kan die af.

Als Ludicrous plus opstaat, als je batterij warm genoeg is dan kan je die aan het rode licht wel af. Zeker in een S maar ook nog wel in een X.

Een heel ander verhaal wordt het als je allebei al 100 rijdt. Omdat de RS zo licht is gaat hij bijna even snel van 100-200 dan van 0-100. Daar speelt de 2500kg van de Tesla serieus in de nadeel van de electrische auto.
 
Ik rijd regelmatig met een groep Porsche rijders en zie daar veel rijders die rijvaardigheidstrainingen hebben gedaan, dus waar jouw ervaring vandaan komt dat Porsche rijders niet weten hoe ze ermee om moeten gaan is mij een raadsel......

Als ik ze op de weg kom, slingeren ze alle kanten op zodra ze gas geven, auto onder controle houden lukt niet echt. Vaak zijn ze ook enorm gefrustreerd als je voorbij gaat en dan rijden ze nog gevaarlijker. Links kleven is ook zoiets, ego is te groot om ingehaald te worden, dan maar dwarszitten. Waar ik het over had Porsches, Ferarri etc. worden vaak gekocht in de midlife crisis en meer voor het hebben, dan er iets mee kunnen doen. Zeg niet dat ze allemaal zo zijn, maar ik ben nog niemand tegengekomen om mij het tegendeel te bewijzen. Dat je een aantal in een training tegenkomt wil niet zeggen dat alle eigenaren hun auto onder controle hebben. En een rijvaardigheidstraining lijkt mij geen overbodige luxe, heb ik ook met de S gedaan. Wil het ook met de X doen, die reagreert ook heel anders dan de S. Vind dat je dit met iedere (snelle) auto moet doen, iedere auto is anders en ermee leren omgaan ook, je moet de grenzen van je auto kennen. Helaas voor de bestuurders die ik tegenkom is dit zeker niet het geval en ik doel niet enkel op Nederland, maar kom ze ook tegen op de autobahn. Daar zie je ook heel veel gefrustreerde rijders met allerlei luxe merken. Als je sneller wegtrekt en ze moeten er moeite voor doen om je bij te houden worden ze helemaal gek. Enkele komt uitendelijk naast je om je een duimpje omhoog te geven. Die heb je dus ook daar, in NL nog nooit meegemaakt, hier rijden ze je liever van de weg.
 
Last edited:
Als ik ze op de weg kom, slingeren ze alle kanten op zodra ze gas geven, auto onder controle houden lukt niet echt. Vaak zijn ze ook enorm gefrustreerd als je voorbij gaat en dan rijden ze nog gevaarlijker. Links kleven is ook zoiets, ego is te groot om ingehaald te worden, dan maar dwarszitten. Waar ik het over had Porsches, Ferarri etc. worden vaak gekocht in de midlife crisis en meer voor het hebben, dan er iets mee kunnen doen. Zeg niet dat ze allemaal zo zijn, maar ik ben nog niemand tegengekomen om mij het tegendeel te bewijzen. Dat je een aantal in een training tegenkomt wil niet zeggen dat alle eigenaren hun auto onder controle hebben. En een rijvaardigheidstraining lijkt mij geen overbodige luxe, heb ik ook met de S gedaan. Wil het ook met de X doen, die reagreert ook heel anders dan de S. Vind dat je dit met iedere (snelle) auto moet doen, iedere auto is anders en ermee leren omgaan ook, je moet de grenzen van je auto kennen. Helaas voor de bestuurders die ik tegenkom is dit zeker niet het geval en ik doel niet enkel op Nederland, maar kom ze ook tegen op de autobahn. Daar zie je ook heel veel gefrustreerde rijders met allerlei luxe merken. Als je sneller wegtrekt en ze moeten er moeite voor doen om je bij te houden worden ze helemaal gek. Enkele komt uitendelijk naast je om je een duimpje omhoog te geven. Die heb je dus ook daar, in NL nog nooit meegemaakt, hier rijden ze je liever van de weg.

Met alle respect, het is bullshit wat je schrijft. Ik rij al een kwart eeuw Porsche en heb dus een heel goed overzicht van wat voor mensen Porsche rijden.

De mensen die 911 of Boxter/Cayman rijden zijn in grote meerderheid gewoon liefhebbers. Variërend van mensen die de auto lachend betalen zonder te kijken wat het kosten moet, tot aan mensen die jarenlang sparen voor hun jongensdroom.

Ook op de weg kom ik zelden het gedrag tegen waar jij het over hebt. En Porsches vallen mij echt wel op.

Met de komst van de Cayenne en andere 4 deurs modellen is er een andere doelgroep bijgekomen, maar die wijkt echt niet af van de gemiddelde Audi/BMW rijder. Niet dat dat de aanbeveling van de eeuw is, maar toch.
 
Met alle respect, het is bullshit wat je schrijft. Ik rij al een kwart eeuw Porsche en heb dus een heel goed overzicht van wat voor mensen Porsche rijden.

De mensen die 911 of Boxter/Cayman rijden zijn in grote meerderheid gewoon liefhebbers. Variërend van mensen die de auto lachend betalen zonder te kijken wat het kosten moet, tot aan mensen die jarenlang sparen voor hun jongensdroom.

Ook op de weg kom ik zelden het gedrag tegen waar jij het over hebt. En Porsches vallen mij echt wel op.

Met de komst van de Cayenne en andere 4 deurs modellen is er een andere doelgroep bijgekomen, maar die wijkt echt niet af van de gemiddelde Audi/BMW rijder. Niet dat dat de aanbeveling van de eeuw is, maar toch.

Dat kun je bullshit vinden, maar ik weet wat ik zie op de weg. Tja misschien kom ik ook enkel ex BMW/Audi rijders tegen, dat is ook wat ik zeg, kom de echte rijders niet tegen, maar enkel gefrustreerde mensen die hun auto niet onder controle hebben en gevaarlijk rijden. Ken een jongen, die denkt ook nog steeds dat ie goed auto kan rijden, maar 2 x je versnellingsbak vervangen in 1 jaar zegt genoeg. Veel mensen kopen een snelle auto om er maar bij te horen. Nogmaals uiteraard heb je goede rijders, ben ze enkel nog niet tegengekomen. Je komt hele dikke auto’s enkele malen per jaar tegen, de kans dat ze nog eens trainingen volgen etc. is ook niet zo groot. Wat is daar nou zo moeilijk te geloven, als ik ze tegenkom vertel ik het ook gewoon, geen enkele moeite mee. Sterker nog is alleen maar leuker als je ze wel tegenkomt, zij moeten veel meer moeite voor doen dan een Tesla rijder, dus alle respect voor de mensen die wel hun auto onder controle hebben. Je hoort mij ook niet zeggen dat ik een geweldige bestuurdster ben, toch?
P.S. Kijk je ook wel eens naar formule 1, ze kunnen ook niet allemaal evengoed hun auto onder controle houden, ondanks alle trainingen.
 
Dat kun je bullshit vinden, maar ik weet wat ik zie op de weg. Tja misschien kom ik ook enkel ex BMW/Audi rijders tegen, dat is ook wat ik zeg, kom de echte rijders niet tegen, maar enkel gefrustreerde mensen die hun auto niet onder controle hebben en gevaarlijk rijden. Ken een jongen, die denkt ook nog steeds dat ie goed auto kan rijden, maar 2 x je versnellingsbak vervangen in 1 jaar zegt genoeg. Veel mensen kopen een snelle auto om er maar bij te horen. Nogmaals uiteraard heb je goede rijders, ben ze enkel nog niet tegengekomen. Je komt hele dikke auto’s enkele malen per jaar tegen, de kans dat ze nog eens trainingen volgen etc. is ook niet zo groot. Wat is daar nou zo moeilijk te geloven, als ik ze tegenkom vertel ik het ook gewoon, geen enkele moeite mee. Sterker nog is alleen maar leuker als je ze wel tegenkomt, zij moeten veel meer moeite voor doen dan een Tesla rijder, dus alle respect voor de mensen die wel hun auto onder controle hebben. Je hoort mij ook niet zeggen dat ik een geweldige bestuurdster ben, toch?
P.S. Kijk je ook wel eens naar formule 1, ze kunnen ook niet allemaal evengoed hun auto onder controle houden, ondanks alle trainingen.

Als jij dat zo registreert ligt dat echt aan jouw waarnemingsvermogen. Met alle respect, maar een 911/Boxster/Cayman is niet zo zeldzaam dat je ze zelden ziet. Ik kom ze dagelijks meermaals tegen. Als jij dit al jaren zo registreert kan dat niet meer gewoon verklaard worden door toeval.

En iemand die normaal met het verkeer meerijdt, daar kun je ook maar zelden van zien of die wel of niet kan rijden. Laat staan of die echt een potje kan sturen. Zeker de moderne 911's c.s. rijden met normale snelheden net zo eenvoudig als de spreekwoordelijke Golf. Dus als je dan iemand ziet die dat niet onder controle heeft, dan heb je te maken met een gevaarlijke gek. En die zijn bij ieder merk (gelukkig) zeldzaam.

Verder: ja ik kijk wel eens F1. Heb ook met monoposto's geraced. Misschien voor jou ook eens een leuke ervaring, dan merk je het verschil en begrijp je ook dat jouw opmerking over F1 coureurs die ook wel eens hun auto niet onder controle hebben bijzonder weinig te maken heeft met onze discussie.
 
Je hoort mij ook niet zeggen dat ik een geweldige bestuurdster ben, toch?

Ik lees het niet letterlijk, maar wel tussen de regels door. De "Porche paupers" weten niet er mee moeten rijden en op basis van je uitspraken en sprint ervaringen zou jij dat kennelijk wel weten.

Ik heb werkelijk *nog nooit* een gefrustreerde Ferrari of Porche rijder gezien op de weg. Het enige gefrustreerde volk zijn finnen die met een herrie ICE lease bak lekker 'chillen' op de weg.
 
Als jij dat zo registreert ligt dat echt aan jouw waarnemingsvermogen. Met alle respect, maar een 911/Boxster/Cayman is niet zo zeldzaam dat je ze zelden ziet. Ik kom ze dagelijks meermaals tegen. Als jij dit al jaren zo registreert kan dat niet meer gewoon verklaard worden door toeval.

En iemand die normaal met het verkeer meerijdt, daar kun je ook maar zelden van zien of die wel of niet kan rijden. Laat staan of die echt een potje kan sturen. Zeker de moderne 911's c.s. rijden met normale snelheden net zo eenvoudig als de spreekwoordelijke Golf. Dus als je dan iemand ziet die dat niet onder controle heeft, dan heb je te maken met een gevaarlijke gek. En die zijn bij ieder merk (gelukkig) zeldzaam.

Verder: ja ik kijk wel eens F1. Heb ook met monoposto's geraced. Misschien voor jou ook eens een leuke ervaring, dan merk je het verschil en begrijp je ook dat jouw opmerking over F1 coureurs die ook wel eens hun auto niet onder controle hebben bijzonder weinig te maken heeft met onze discussie.

Ik heb vroeger toen ik heel jong was :cool: ook geracet en weet dus wat je bedoeld. Ook op twee banden rijden door een bocht (niet met een raceauto uiteraard), was het leukste om te doen destijds. Ik woon in Flevoland en rij tegenwoordig ook voornamelijk hier in de regio, tenzij wij op vakantie gaan met de auto. Ik weet niet waar jij woont, maar hier en ook in Duitsland kom ik tot nu toe dus enkel de beschreven rijders tegen. En met formule 1 bedoelde ik dat er zoveel kracht zit in de auto, net zoals bij sportauto’s dat je echt goed je auto onder controle moet hebben. En zelfs dan gaat het niet altijd goed. Je vergelijking dat het net zoals een golf rijdt vind ik juist heel apart. Google eens op ongelukken met Porsches, Ferrari etc. Het zijn er echt best veel, die dachten zeker ook allemaal dat hun auto als een golfje reed ;)
 
Ik heb vroeger toen ik heel jong was :cool: ook geracet en weet dus wat je bedoeld. Ook op twee banden rijden door een bocht (niet met een raceauto uiteraard), was het leukste om te doen destijds. Ik woon in Flevoland en rij tegenwoordig ook voornamelijk hier in de regio, tenzij wij op vakantie gaan met de auto. Ik weet niet waar jij woont, maar hier en ook in Duitsland kom ik tot nu toe dus enkel de beschreven rijders tegen. En met formule 1 bedoelde ik dat er zoveel kracht zit in de auto, net zoals bij sportauto’s dat je echt goed je auto onder controle moet hebben. En zelfs dan gaat het niet altijd goed. Je vergelijking dat het net zoals een golf rijdt vind ik juist heel apart. Google eens op ongelukken met Porsches, Ferrari etc. Het zijn er echt best veel, die dachten zeker ook allemaal dat hun auto als een golfje reed ;)

Ik rij door heel Nederland en ook kom ik vaak in Duitsland. Ik blijf erbij, er is iets mis met je waarnemingsvermogen als jij alleen maar Porsche's ziet rijden waarvan de berijder die niet onder controle heeft.
 
Ik rij door heel Nederland en ook kom ik vaak in Duitsland. Ik blijf erbij, er is iets mis met je waarnemingsvermogen als jij alleen maar Porsche's ziet rijden waarvan de berijder die niet onder controle heeft.

Ik heb het vanaf het begin over Porsches, Ferrari’s etc. Bij deze enkele voorbeelden van crashes in NL met meestal “verloor het macht over het stuur” erbij als oorzaak. Dus vertel mij niet dat ik ze niet tegenkom. Die zijn er echt wel en wel meer dan je denkt.

Ferrari-bestuurder is 42-jarige Almeerder

Cookies op AD.nl | AD.nl

Cookies op AD.nl | AD.nl

Ferrari ramt gevel woonhuis in Den Dolder | RTV Utrecht

Joey Bravo rijdt Ferrari naar de prak na crash, Reageert (Beelden)

https://www.oogtv.nl/2018/11/dure-ferrari-geborgen-bij-ongeluk-n7/

https://www.dvhn.nl/groningen/Ferrari-raakt-in-Groningen-te-water-23795794.html

https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2401496/Peperdure-Ferrari-in-de-vernieling-in-Harderwijk

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1745503/peperdure-ferrari-crasht-bij-stadion-fc-utrecht.html

https://www.at5.nl/artikelen/185976/twee-ongelukken-vlak-na-elkaar-bij-a10-west-porsche-total-loss

https://www.hartvannederland.nl/nie...de-weg-en-crasht-tegen-een-boom-in-vinkeveen/

https://www.blikopnieuws.nl/nieuws/268985/porsche-rijdt-boom-omver-bij-ongeval.html

https://www.ad.nl/utrecht/gecrashte-porsche-was-gehuurd-bestuurder-is-nog-steeds-zoek~ae5cf3c7/

https://www.bd.nl/tilburg/ravage-do...er-ongeluk-op-gaspedaal-en-niet-rem~ae9fbf91/

https://www.ed.nl/kempen/porsche-raakt-van-de-weg-in-bergeijk-bestuurder-gewond~a42cafa2/

https://www.omroepgelderland.nl/nie...adigd-door-botsing-op-A2-bestuurder-spoorloos

https://www.omroepwest.nl/nieuws/3695191/Peperdure-Porsche-in-puin
 
Ik heb het vanaf het begin over Porsches, Ferrari’s etc. Bij deze enkele voorbeelden van crashes in NL met meestal “verloor het macht over het stuur” erbij als oorzaak. Dus vertel mij niet dat ik ze niet tegenkom. Die zijn er echt wel en wel meer dan je denkt.

Ik heb in real-life nooit eenzijdige ongelukken gezien met Porches of Ferraris maar wel heel veel andere auto's. "De macht over het stuur" verliezen is bijna altijd synoniem voor "niet opletten" maar ja toegeven dat je niet zat op te letten zullen mensen niet zo snel zeggen.