Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Kan ik hem hebben denk je?

This site may earn commission on affiliate links.
M3 AWD
 

Attachments

  • 20190401_171559.jpg
    20190401_171559.jpg
    393.4 KB · Views: 137
  • Funny
Reactions: fabian
Met een "gewone" AWD ga je dat niet redden. Mogelijk de eerste paar meters
Ik zat gister achter een M3(XT-606-#) in het zwart en deze probeerde het op de snelweg; accelereerde van 130 naar 180. Versnelling viel mij tegen, ik moest fors van het gas af met mijn M140i om niet tegen hem aan te rijden. Dit was ook wat ik al dacht. Boven de 100 is de versnelling van een awd goed, maar niet echt heel fors meer. Ik vond dat een groot verschil met de performance versie.
 
Stoplicht sprintjes al niet, maar met een rolling start kansloos. Zeker als je ook nog even iets verder doortrekt.

Persoonlijk is de 0-30 launch kick met de Tesla echt leuk. Zeker als je het onverwacht doet met medepassagiers maar stoplicht tot 80 sprintjes tegen ICE geniet ik echt totaal niet van.
 
ha, die heb ik al gehad ! aan een stoplicht op de E34 van Zelzate naar Gent.
Ik was met een S-P90D.
Hij kwam naast mij staan, met véél lawaai; en maar reffen...
Toen het licht groen werd, kon hij helemaal niet volgen.
Wat later vloog hij mij gefrusteerd voorbij, aan een snelheid waarbij het rijbewijs wordt ingevorderd.

Volgens mij is er een reële kans dat je ook met een M3 sneller vertrekt - ik durf er op wedden...
Maar hij zal je wel snel voorbijgaan.
 
Totaal andere wagens... Hard rechtdoor kan een P100 hem wel hebben, maar bij het eerste bochtje vliegt de Porsche je weer voorbij. Stoplichtsprintjes tegen zo'n Porsche is een beetje sneu (IMHO)...

Ik denk dat de M3P hem gewoon kan hebben, je doet net alsof een Tesla slecht in de bochten ligt en dat is zeker niet het geval.
Misschien ligt een X wat minder in de bochten maar een 3 rijdt als op rails.
Alles valt of staat ook met de berijder natuurlijk.
Ik ben ook positief verrast hoe snel, makkelijk en soepel mijn LR AWD naar zijn top van 235 gaat en daarna in een soort van begrenzer schiet.
De Audi S6 kon mij zaterdag iig niet bijhouden daar naartoe vanaf ca 130.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Mad P***y
Ik denk dat de M3P hem gewoon kan hebben, je doet net alsof een Tesla slecht in de bochten ligt en dat is zeker niet het geval.
Misschien ligt een X wat minder in de bochten maar een 3 rijdt als op rails.
Alles valt of staat ook met de berijder natuurlijk.
Ik ben positief verrast hoe snel, makkelijk en soepel mijn LR AWD naar zijn top van 235 gaat en daarna in een soort van begrenzer schiet.
De Audi S6 kon mij zaterdag iig niet bijhouden daar naartoe vanaf ca 130.

De Model 3 ligt geweldig op de weg, maar een GT3 ligt echt nog beter op de weg. Remt sneller vanwege de ideale gewichtsbalans bij aanremmen (en je hebt ook nog meer gevoel in het pedaal), stuurt vergelijkbaar strak in (groot compliment voor de Model 3, waarvan ik ook vind dat deze perfect op de grens van grip en slip is te rijden), maar kan dat op een hogere snelheid. Vanaf de apex kun je het vermogen/gewichtsvoordeel van de GT3 inzetten voor een snellere exit.

Ik heb heel veel geraced met Porsches en dat is echt wel een wereld van verschil met een Model 3. Voor het geld van de Model 3 koop je geen beter sturende sedan, maar dat is iets anders dan dat je een circuitgeorienteerde auto aankan.
 
Bij een stoplicht is een Tesla bijna onverslaanbaar.

Het grootste probleem met de Porsche is dat je skills moet hebben en wat onbehouwen, of launch control, om alles eruit te halen en met de Tesla alleen maar een snelle reactie in je rechtervoet. Een ICE moet eerst op toeren komen voordat er leven in zit en als je naast elkaar staat voor een stoplicht en de rijder in de Porsche staat niet met een reeds brullende motor naast je terwijl het licht nog op rood staat, dan heeft de Porsche al verloren.

Zelfs hele snelle motorfietsen maken zonder flink door te gassen tijden stilstand ook geen kans.
Ja, ze zitten nog steeds sneller aan de 100 maar je bent als je zelf 70-80 rijdt twee lengtes voor omdat jij al gelanceerd wordt op het moment dat zij nog bezig zijn om de motor toeren te laten komen. Daarna ben jij weer kansloos maar als je dan gewoon net doet of je je aan de Vmax wilt houden en ze voorbij laat gaan, dan heb je toch gewonnen.:D

Anderzijds als de Tesla een paar weken hebt is het ook niet meer leuk en ga je weer gewoon toeren.
 
Als het met de GT2 lukt, MOET het met de GT3 ook lukken...
Een GT2 RS is sneller dan een GT3 RS. De GT2 heeft turbo's, waarbij de GT3 (RS) een atmosferisch blok is. De GT2 RS is een gelimiteerd model en daardoor gaan de prijzen door het dak. De GT3 modellen zijn de enige in het gamma die nog helemaal atmosferisch is, draait tot 9000 toeren en heeft een geweldig geluid. Absolute circuitwagen en met 520pk uit een slagvolume van nog geen 4l (zonder turbo's). Ook één van de weinige blokken die ruim boven de 125pk/l uitkomt en dat ook nog eens heel blijft.

Overigens trek ik de video van Rosberg wel enigszins in twijfel. Een GT2 RS doet de 0-100 sprint in 2.8s en een Model 3 performance doet dat in 3.4s. Porsche is over het algemeen vrij conservatief in zijn specificaties, dus als je de Model 3 sneller is, dan is er wat vreemds aan de hand.

Ik ben wel eens benieuwd wat de tijd van een Model 3 performance zal zijn met een professionele coureur op de Nordschleife.