Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Kan je met elektrische auto én caravan op vakantie?

This site may earn commission on affiliate links.
Dat heeft denk ik ook te maken met de manier waarop aanhangers daar zijn opgebouwd. De as(sen) zitten vaak zover naar achteren, dat het zowat een oplegger is in plaats van een aanhanger. Dat maakt de caravans erg stabiel, in vergelijking met Europese modellen, maar zorgt ook voor een veel hogere kogeldruk.

Ja precies, in principe ook hard nodig om minimaal 10% van het gewicht op de kogel te hebben. Heb zelf ook een Airstream. Vandaar dat ik dus deze opmerkelijke test zag, is namelijk serieus gewicht achter die m3, zo'n 2200kg. Maar het zal dus nog wel even duren voordat ik hem achter een Tesla mag hangen:

EE1A204B-24D3-4B0A-862A-2F77E3A8DFB2.jpeg
 
  • Love
Reactions: DutchTM3
Trailer met oplooprem. Een tot drie personen in de auto Maakt weinig uit. Vandaag met lege trailer gereden. Was nog minder plezierig. Bij drempels, slecht wegdek etc een hoop geschud door de auto
Sparky bedoelt 1 pedal driving :) niet 1 persoon. Wellicht is je oplooprem erg gevoelig en kun je het een keer proberen met de lage instelling voor regeneratief remmen?

Bij mij werkt een aanhanger(plm 600 kg enkelasser geremd) trekken prima-iets minder onverstoorbaar dan m'n V70 maar geen issues die jij beschrijft.
 
Ah! Dat is een stuk logischer. Bedankt. Ik ga het eens proberen met minder regeneratie (gebruik inderdaad one pedal driving).

Binnenkort een nieuwe trailer. Misschien is dat ook al anders.

Ik heb zelf erg veel ervaring met zware aanhangers, eigenlijk alleen tandem en tridemassers. die laatsten zijn een kwelling om mee te rijden, zelfs achter zware bussen en de grootste SUV's omdat ze standaard op te weinig kogeldruk gebouwd zijn.
Met slechts 100kg kogeldruk kan zo'n aanhanger veel beter rijden.
Het kan zomaar zijn dat jouw paardentrailer ook niet ideaal is, en het kan ook nog met de hoogte van je kogel te maken hebben (aan de kant van je m3 kun je daar niks aan doen maar soms zijn er wel mogelijkheden bij de koppeling van de trailer.
 
Hier de mannen van Truck King die een hoop wenkbrouwen doen fronsen in de pickup wereld:
Iedereen in de USA verdedigd de pickup vaak met verve....

Voor mij is dit filmpje een perfect voorbeeld van hoe iemands vooringenomen oordeel volledig op z'n kop gezet kan worden als diegene de praktijk van het rijden met een EV voor het eerst werkelijk ervaart. Kun je nagaan hoe enthousiast de mannen van Truck King zullen zijn over de Cybertruck.