Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Kapotte Tesla, dramatische service

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn al 2 maanden kapotte verwarming heeft een spontane genezing doorgemaakt na update naar 2023.6.11
Heb jij misschien dezelfde ervaring?

 
Ik lees:

Lekke band​

Schade aan een wiel of band waardoor de band lek is of onveilige rijomstandigheden ontstaan.
Dekking: bandenservice tot maximaal 80 km.


Ik weet niet meer wat de exacte reden was toen. De telefoniste zei: wij komen u niet helpen met een lekke band. Het valt niet onder de dekking.
Als ik doordeweeks had gebeld, hadden ze nog gekeken of er een Tesla monteur in de buurt was om hulp te bieden. Maar het was in de weekend, dus ze kon niets doen. Ik had toen niet de algemene voorwaarden van Roadside Assistance tot mijn beschikking om de kleine letters door te nemen. Dus heb maar opgehangen.

Met een lekke band wil je z.s.m. geholpen worden en doorrijden, dus daarna de ANWB gebeld. Die kwam binnen een half uur. Prop erin, en doorrijden. Grappig dat de ANWB man zei dat die eigenlijk niet meer mag proppen volgens de ANWB instructies die ze mee krijgen, maar hij me graag wilt helpen omdat het weekend was. 😇
Normaal lees je de voorwaarden toch voordat je ergens gebruik van maakt? Precies de reden dat ik het anwb lidmaatschap wat ik al voor de motor had wat uitgebreid heb. Mocht er een# wat mis gaan dan kan ik bellen.

Overigens ook in garantie het hele laadsysteem laten vervangen, deed niet veel meer. Suc was helemaal niet mogelijk en langzaam laden viel regelmatig uit. Ook een tijdje moeten wachten op onderdelen maar kreeg keurig een model s met onbeperkt suc mee, maakte het een stuk minder vervelend.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Wel zuur voor je, maar ik merk ook dat de levertijden voor onderdelen nogal lang kunnen duren. Na ons ongeval op 17 februari (iemand is achteraan op de MS geknald) staat hij nu al een dikke twee maanden stil, wachtend op alle onderdelen. Inschatting is klaar tegen medio mei, dus drie (3!) maanden.
Schijnbaar maken ze liever nieuwe Tesla's met de onderdelen die ze hebben, dan die onderdelen te gebruiken om oude te herstellen...
 
  • Like
Reactions: NielsA
Vroeger hadden alle wagens 1 jaar garantie. Is nu 80k km of 4 jaar. Je kan zelf garantie verlengen. Dat kost wat, omdat het anders in de aankoopprijs moet toegevoegd worden en veel mensen zouden afhaken.
Zelfs in garantie takelt Tesla maar tot 50km van de SuC (kleine lettertjes). Daarom wordt aangeraden om zelfs bij garantie nog een bijstandsverzekering te nemen. Je hebt gegokt en verloren.
Is zuur, been there, done that. Ik keek direct uit naar een alternatief. Dat was er niet en eigenlijk nog niet. Het was 2018, ik heb nog 4 jaar genoten. Vorig jaar verkocht voor een goeie prijs. TCO per jaar, 30% minder dan mijn vorige wagen die maar de helft kostte on aankoop. (Mercedes E).
De wachttijd is balen, maar niet uitzonderlijk tegenwoordig, bij alle merken. Ik was die van mij ook een maand kwijt. Gelukkig had ik wat andere opties binnen het gezin.
Inderdaad is het slim om wat achter de hand te hebben. Zeker bij schade, als je lang moet wachten op onderdelen.
 
Helaas heb ik ook zo een slechte ervaring met de service afdeling in Rotterdam na 4 werkdagen is er nog geeneens naar de auto gekeken om te achterhalen wat het probleem is.

Wel heb ik heel goede ervaringen met Audi, BMW, Mercedes en de rest van de auto bedrijven die letterlijk op dezelfde straat geadresseerd zijn.

Inmiddels ben ik al zover om de auto welke ik nu 10 dagen in bezit heb in te ruilen voor een ander merk puur vanwege de arrogantie van het servicecenter. We kopen een auto waar je op wilt vertrouwen en inderdaad wil je gewoon kunnen rekenen op service tenslotte betalen wij als klant daarvoor. Het mag niet uitmaken hoe oud of hoeveel kilometers een auto gelopen heeft. Je gaat naar de dealer omdat je erop vertrouwt dat hij je ook de service blijft verlenen buiten de garantie.

Cenk
 
na 4 werkdagen is er nog geeneens naar de auto gekeken om te achterhalen wat het probleem is.
Hoe kan je dat weten? De meeste analyses gebeuren remote van achter een pc. Waarschijnlijk moeten ze zelfs niet kijken en zijn ze al aan het wachten op onderdelen.
Ik ben (in Gent) al een paar keer onmiddellijk geholpen, zelfs door onaangekondigd langs te gaan (1 keer voor een kapotte ruitenwissermotor op een regendag, 1keer voor een waarschuwing dat service nodig was, 1 keer voor een kapotte temperatuursensor). Ze hebben dus wel degelijk ruimte ingepland voor onvoorziene dringende gevallen, of stoppen even met hun niet dringend werk).
 
Helaas heb ik ook zo een slechte ervaring met de service afdeling in Rotterdam na 4 werkdagen is er nog geeneens naar de auto gekeken om te achterhalen wat het probleem is.

Hoe weet je dat zo zeker? Normaal gezien plan je een afspraak in op basis van beschikbaarheid via de app. Op de ingeplande dag hebben ze dan ook daadwerkelijk jouw auto ingepland. Zo wordt voorkomen dat auto’s daar dagenlang niks staan te doen.
 
Helaas heb ik ook zo een slechte ervaring met de service afdeling in Rotterdam na 4 werkdagen is er nog geeneens naar de auto gekeken om te achterhalen wat het probleem is.

Wel heb ik heel goede ervaringen met Audi, BMW, Mercedes en de rest van de auto bedrijven die letterlijk op dezelfde straat geadresseerd zijn.

Inmiddels ben ik al zover om de auto welke ik nu 10 dagen in bezit heb in te ruilen voor een ander merk puur vanwege de arrogantie van het servicecenter. We kopen een auto waar je op wilt vertrouwen en inderdaad wil je gewoon kunnen rekenen op service tenslotte betalen wij als klant daarvoor. Het mag niet uitmaken hoe oud of hoeveel kilometers een auto gelopen heeft. Je gaat naar de dealer omdat je erop vertrouwt dat hij je ook de service blijft verlenen buiten de garantie.

Cenk

zonderdetails is het redelijk onmogelijk hier een mening over te hebben. Nieuw, gebruikt, garantie, waar gekocht?
 
zonderdetails is het redelijk onmogelijk hier een mening over te hebben. Nieuw, gebruikt, garantie, waar gekocht?
Je kan het ook gewoon aannemen dat Tesla toen slechte service geleverd heeft natuurlijk.
Mijn slechtste service ervaring, met ruime marge, die ik ooit heb gehad was ook met Tesla binnen garantie. Andere keer was het weer helemaal prima. Geen zin om het te beschrijven en zowel jij als ik schieten daar ook niks mee op. Niet geheel verwonderlijk omdat ze toen als een dolle groeide maar dat verzacht het probleem niet.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Mijn 3e hands Mini Cooper S van 10 jaar oud werd anders zonder problemen gratis naar de dichtstbijzijnde dealer gesleept toen de dynamo stuk was 👍
Dat zal dan uit goodwill van de dealer geweest zijn. En net om deze zaken te vergoeden, betaal je te veel bij de dealer.
There is no such thing as a free meal.
Ik betaal liever wat minder voor mijn wagen en neem er dan zelf een bijstandsverzekering bij die mij zonder goodwill helpt.
 
Dat zal dan uit goodwill van de dealer geweest zijn. En net om deze zaken te vergoeden, betaal je te veel bij de dealer.
There is no such thing as a free meal.
Ik betaal liever wat minder voor mijn wagen en neem er dan zelf een bijstandsverzekering bij die mij zonder goodwill helpt.
Het verbaasde mij ook maar volgens de berger van BMW, was niet van de dealer, doen ze dit onafhankelijk van de leeftijd van de auto.
Misschien typisch voor BMW in Zwitserland.
 
Het verbaasde mij ook maar volgens de berger van BMW, was niet van de dealer, doen ze dit onafhankelijk van de leeftijd van de auto.
Misschien typisch voor BMW in Zwitserland.
Dat moet dan zo zijn. Op een 3° handse wagen buiten garantie. gratis de wagen afvoeren, is lovenswaardig maar financieel ga je dit toch niet lang volhouden. (en waarom zou je?) iemand zal die kost uiteindelijk moeten dragen en dus hoogstwaarschijnlijk is dat de klant, via een omweg.
 
  • Like
Reactions: RobsEV and Phil V
Dat moet dan zo zijn. Op een 3° handse wagen buiten garantie. gratis de wagen afvoeren, is lovenswaardig maar financieel ga je dit toch niet lang volhouden. (en waarom zou je?) iemand zal die kost uiteindelijk moeten dragen en dus hoogstwaarschijnlijk is dat de klant, via een omweg.
Uiteraard is niks gratis, geweldig dat mensen dat zo bedenken. Bij BMW is dat BMW Priviliges. Je auto word dan afgevoerd naar de dealer en moet ook in onderhoud zijn bij de dealer en je krijgt dit dan gratis.
 
Nee, dan Porsche.
Bij regulier onderhoud bij de dealer krijg je een vervangende auto als je ergens met pech in het buitenland staat.
Met zo'n mooie Porsche-card.
Maar... als een lager van de motor ondanks dat reguliere onderhoud vanwege een ontwerpfout in kleine stukjes door je motor is gegaan, krijg je dan ook een rekening gepresenteerd van meer dan 50.000 euro voor een vervangende motor.
Zonder blikken en blozen.
En dan rekenen ze vanwege coulance voor jou met een verlaagd tarief voor de monteurs om hem erin te zetten.
Maar wel altijd super-vriendelijk een lekkere cappuccino als je de auto brengt voor onderhoud hoor!
Geweldig.
Voor alle duidelijkheid: /s
 
  • Funny
  • Like
Reactions: PriOkkie and wooter
Ik snap werkelijk niet waarom er zoveel negativiteit heerst hier.
Natuurlijk zijn mijn afsleepkosten door iemand betaald, net als de gratis supercharger stroom. En de afschrijving op de auto waar mensen gratis proefritten mee maken. Tesla is trots op hun “industry leading margins“ dus als iemand goed is in mensen laten betalen dan is het Tesla wel. En dat mogen ze ook net als ieder ander.

De volgende keer als een kind een ”gratis” stukje worst krijgt bij de slager zal ik de mensen in de zaak ook even bijpraten dat gratis niet bestaat en dat deze onkosten door ons, de betalende klanten, moet worden opgehoest. Eens kijken hoe dat de sfeer beïnvloed 😙