Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Kapotte Tesla, dramatische service

This site may earn commission on affiliate links.
De Tesla is kapot. Scherm zwart en niets doet het meer.
Het is zaterdagmiddag 11 maart en ik bel met Tesla. Omdat de auto meer dan 80.000 kilometer gelopen heeft is er geen garantie meer en willen ze mij niet helpen.
De auto staat met een open raam en twee achterdeuren die niet meer dicht kunnen in een parkeergarage in Heerlen.
Daar heeft Tesla geen boodschap aan. U moet de ANWB
bellen en de auto naar Eindhoven laten brengen (ca 100 km vanuit Heerlen).
Verbijsterd dat de serviceorganisatie van Tesla mij zo in de steek laat bel ik de ANWB. Ik moet 243,50 aftikken om lid te worden en binnen een uur verschijnt er een monteur. Deze krijgt de frunk niet open en zegt: "hier begin ik niet aan. Laat Tesla zijn eigen rotzooi maar opknappen". Vervolgens komt er een sleepwagen die mijn auto naar het servicecenter in Eindhoven brengt.
Vandaag een telefoontje van Tesla. Kennelijk is de kachel stuk. De reparatie kost ca 1000 euro maar..... Het onderdeel is niet voorradig en komt waarschijnlijk over één maand pas binnen.......
Op de vraag of er enige coulance mogelijk is omdat het niet normaal is dat een kachel na 3,5 jaar al kapot is krijg ik als antwoord dat Tesla niet aan coulance doet.
Als Tesla rijder zit je in de tang. De auto zal gerepareerd moeten worden en de enige die dat kan is Tesla. Ondertussen kan ik een maand met de fiets naar mijn werk......
Als je een auto koopt van 63.000 euro dan verwacht je op z'n minst dat je geholpen wordt als je pech hebt en dan mag je ook verwachten dat Tesla zijn onderdelenaanvoer in orde heeft.

Maar het kan nog erger..... Vandaag kreeg ik te horen dat mijn auto vermoedelijk pas op 26 mei!!! klaar is.
Ik dacht dat dit een vergissing was maar na telefonisch contact blijkt dat de onderdelen inderdaad nog steeds niet beschikbaar zijn.
Men
probeert of de kapotte kachel als tussenoplossing uitgeschakeld kan worden maar het is niet zeker of dat inderdaad lukt.
k2yy1gwb8tsq_480.jpg
k2yy1gwb8tsq_480.jpg
k2yy1gwb8tsq_480.jpg
 
  • Informative
Reactions: Marieke
De Tesla is kapot. Scherm zwart en niets doet het meer.
Het is zaterdagmiddag 11 maart en ik bel met Tesla. Omdat de auto meer dan 80.000 kilometer gelopen heeft is er geen garantie meer en willen ze mij niet helpen.
De auto staat met een open raam en twee achterdeuren die niet meer dicht kunnen in een parkeergarage in Heerlen.
Daar heeft Tesla geen boodschap aan. U moet de ANWB
bellen en de auto naar Eindhoven laten brengen (ca 100 km vanuit Heerlen).
Verbijsterd dat de serviceorganisatie van Tesla mij zo in de steek laat bel ik de ANWB. Ik moet 243,50 aftikken om lid te worden en binnen een uur verschijnt er een monteur. Deze krijgt de frunk niet open en zegt: "hier begin ik niet aan. Laat Tesla zijn eigen rotzooi maar opknappen". Vervolgens komt er een sleepwagen die mijn auto naar het servicecenter in Eindhoven brengt.
Vandaag een telefoontje van Tesla. Kennelijk is de kachel stuk. De reparatie kost ca 1000 euro maar..... Het onderdeel is niet voorradig en komt waarschijnlijk over één maand pas binnen.......
Op de vraag of er enige coulance mogelijk is omdat het niet normaal is dat een kachel na 3,5 jaar al kapot is krijg ik als antwoord dat Tesla niet aan coulance doet.
Als Tesla rijder zit je in de tang. De auto zal gerepareerd moeten worden en de enige die dat kan is Tesla. Ondertussen kan ik een maand met de fiets naar mijn werk......
Als je een auto koopt van 63.000 euro dan verwacht je op z'n minst dat je geholpen wordt als je pech hebt en dan mag je ook verwachten dat Tesla zijn onderdelenaanvoer in orde heeft.

Maar het kan nog erger..... Vandaag kreeg ik te horen dat mijn auto vermoedelijk pas op 26 mei!!! klaar is.
Ik dacht dat dit een vergissing was maar na telefonisch contact blijkt dat de onderdelen inderdaad nog steeds niet beschikbaar zijn.
Men
probeert of de kapotte kachel als tussenoplossing uitgeschakeld kan worden maar het is niet zeker of dat inderdaad lukt.View attachment 927680View attachment 927680View attachment 927680


Vervelend voor je dat je pech hebt.

Voor zover ik weet heeft geen enkel merk een service dienst buiten garantie en wordt je ook binnen zo’n garantie gewoon afgesleept naar een garage of service center.

Buiten garantie is inderdaad de ANWB of je extra verzekering de aangewezen partner voor hulp. Ook voor bijvoorbeeld een lekke band is de ANWB altijd véél sneller ter plaatse natuurlijk.

Overigens is de Frunk van een Tesla is ook van buitenaf makkelijk te openen, verbaasd me dat de ANWB monteur dit niet wist maar zou waarschijnlijk weinig uitgemaakt hebben.

Ik hoop dat ze een tijdelijke fix voor je hebben en indien niet mooi fietsweer ☀️
 
Daar heeft Tesla geen boodschap aan. U moet de ANWB
bellen en de auto naar Eindhoven laten brengen (ca 100 km vanuit Heerlen).
Vroeger hadden alle wagens 1 jaar garantie. Is nu 80k km of 4 jaar. Je kan zelf garantie verlengen. Dat kost wat, omdat het anders in de aankoopprijs moet toegevoegd worden en veel mensen zouden afhaken.
Zelfs in garantie takelt Tesla maar tot 50km van de SuC (kleine lettertjes). Daarom wordt aangeraden om zelfs bij garantie nog een bijstandsverzekering te nemen. Je hebt gegokt en verloren.
Is zuur, been there, done that. Ik keek direct uit naar een alternatief. Dat was er niet en eigenlijk nog niet. Het was 2018, ik heb nog 4 jaar genoten. Vorig jaar verkocht voor een goeie prijs. TCO per jaar, 30% minder dan mijn vorige wagen die maar de helft kostte on aankoop. (Mercedes E).
De wachttijd is balen, maar niet uitzonderlijk tegenwoordig, bij alle merken. Ik was die van mij ook een maand kwijt. Gelukkig had ik wat andere opties binnen het gezin.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Klote, maar uit de garantie betekent precies dat, uit de garantie.
Kan je van alles van vinden, maar het is gewoon zo, ook bij andere merken.

Je hebt vaak met garages/dealers dat ze zolang je onderhoud uitvoert jaarlijks bij hun, dat je “gratis” pechhulp krijgt, maar dat zit gewoon in de prijs van reparatie/onderhoud meegenomen. Daarbij weten ze dan zeker dat je bij hun de reparatie uitvoert. Tesla weet al dat je bij hun komt, dus ja…
 
  • Like
Reactions: JanG007
Neemt natuurlijk niet weg dat het wel erg lang duurt voordat de auto gerepareerd kan worden. Daar moet Tesla toch echt nog wat verbetering in aan brengen.
Bij Tesla is het altijd roulette. Met een beetje mazzel zijn de onderdelen op voorraad maar met pech kan dat ook zo maar 2 maanden duren. Dat is altijd al zo geweest. Bij andere merken was dat voorheen zeker beter, maar ik hoor ook van de andere merken geluiden dat niet enkel de auto's zelf maar ook vervangende onderdelen een erg lange levertijd kennen.
 
Mijn ervaring met Tesla Service is over het algemeen erg goed. In de garantieperiode zijn ze heel makkelijk maar zodra de grens wordt overschreden dan niet. Aan de ene kant wel eerlijk: bij andere merken (hoewel ik mij afvraag of Tesla hier een uitzondering op is) heeft de klant met de grootste mond misschien meer voordeel en de ‘niet zeurende‘ klant niet. Dat is niet eerlijk. Bij Tesla is het wel eerlijk.

Want zeg nou zelf: Liever toch zwart/wit dan grijs? Dat is tenminste duidelijk en eerlijk. En over de onderdelen die niet voorradig zijn: ik heb ooit met mijn smart ook weken zonder auto gezeten omdat er een onderdeel niet voorradig was……..
 
feit blijft dat hij nog tot eind mei moet wachten op een wisselstuk!

Dat is kl*te ja.

TS schrijft ook dat Tesla gaat proberen om de auto weer mobiel te krijgen met een tijdelijke fix, laten we hopen dat dat lukt.

Waar ik me over verbaas is dat TS buiten garantie road side assistence verwacht terwijl iedereen weet dat je je daar voor moet verzekeren bij bijvoorbeeld een ANWB.

Dat heeft niets te maken met fanboism maar met de realiteit dat ‘sh*t happens’.
 
Is die kapotte kachel het gevolg van de nooit opgeloste lekkage waarover je hier schreef?

 
Inderdaad heel erg dat de monteur dat niet wist. Trouwens, in de handleiding staat het ook dus met het mobieltje snel te vinden.
Ook de ANWB heeft net als garagebedrijven last van monteurs die voor EV's een volledig andere opleiding nodig hebben dan voor een ICE.
Veel (oudere) monteurs hebben echter geen zin om zich te laten bijscholen en dus krijg je van die hakken in het zand reacties als ze een keer een EV treffen.

Dit valt in dezelfde categorie dat je aan een CV-monteur ook niet moet gaan vragen om de warmtepomp te repareren.
 
  • Like
  • Funny
Reactions: job-lek and nico180
De Tesla is kapot. Scherm zwart en niets doet het meer.
Het is zaterdagmiddag 11 maart en ik bel met Tesla. Omdat de auto meer dan 80.000 kilometer gelopen heeft is er geen garantie meer en willen ze mij niet helpen.
De auto staat met een open raam en twee achterdeuren die niet meer dicht kunnen in een parkeergarage in Heerlen.
Daar heeft Tesla geen boodschap aan. U moet de ANWB
bellen en de auto naar Eindhoven laten brengen (ca 100 km vanuit Heerlen).
Verbijsterd dat de serviceorganisatie van Tesla mij zo in de steek laat bel ik de ANWB. Ik moet 243,50 aftikken om lid te worden en binnen een uur verschijnt er een monteur. Deze krijgt de frunk niet open en zegt: "hier begin ik niet aan. Laat Tesla zijn eigen rotzooi maar opknappen". Vervolgens komt er een sleepwagen die mijn auto naar het servicecenter in Eindhoven brengt.
Vandaag een telefoontje van Tesla. Kennelijk is de kachel stuk. De reparatie kost ca 1000 euro maar..... Het onderdeel is niet voorradig en komt waarschijnlijk over één maand pas binnen.......
Op de vraag of er enige coulance mogelijk is omdat het niet normaal is dat een kachel na 3,5 jaar al kapot is krijg ik als antwoord dat Tesla niet aan coulance doet.
Als Tesla rijder zit je in de tang. De auto zal gerepareerd moeten worden en de enige die dat kan is Tesla. Ondertussen kan ik een maand met de fiets naar mijn werk......
Als je een auto koopt van 63.000 euro dan verwacht je op z'n minst dat je geholpen wordt als je pech hebt en dan mag je ook verwachten dat Tesla zijn onderdelenaanvoer in orde heeft.

Maar het kan nog erger..... Vandaag kreeg ik te horen dat mijn auto vermoedelijk pas op 26 mei!!! klaar is.
Ik dacht dat dit een vergissing was maar na telefonisch contact blijkt dat de onderdelen inderdaad nog steeds niet beschikbaar zijn.
Men
probeert of de kapotte kachel als tussenoplossing uitgeschakeld kan worden maar het is niet zeker of dat inderdaad lukt.View attachment 927680View attachment 927680View attachment 927680
Mij hebben ze vorig jaar ook in de steek gelaten (auto nog WEL in de garantie!) met een lekke band. Wij komen niet omdat u in het weekend belt. En ja, ik moest ook naar de ANWB. Ook iets van 250 Euro aftikken. Nog steeds ben ik lid van de ANWB, want de pechhulp van Tesla reken ik niet meer op.

Ik ga duimen voor je dat de auto echt op 26 mei klaar is. Heb ooit 4 maanden gewacht gewacht op een normale Model 3 stuurwiel en 2 maanden op 4 banden die gewoon bij de Kwitfit te koop waren. Ben soms ook een beetje kwijt hoe het proces en de Supply Chain voor de spare parts van Tesla werkt. Zeker de onderdelen die een auto niet berijdbaar maken (bijv de kachel), dat moet echt beter!! Als dat over heel Europa zo werkt, dan heeft Tesla (of de Tesla rijder) echt wel en uitdaging. Een auto verkopen is niet alleen de auto ontwerpen en in elkaar schroeven, geld overmaken en daarna ....."we kijken wel wat we kunnen doen". Of Tesla medewerkers die zeggen: "Wordt vanuit de USA geregeld, wij kunnen het ook niet versnellen".
 
Om de in dit draadje beschreven ellende te voorkomen, tip:
Allianz biedt hiervoor een verzekering voor iets meer dan 2 euro (!) per maand (mits pech buiten de woonplaats en niet in buitenland).
Voor een extra bedrag kan je dat laatste overigens ook verzekeren.

Nee, ik werk niet voor Allianz, maar heb zelf wel die verzekering genomen na de opties via internet vergeleken te hebben.
Voor mijn classic S kwam het op iets meer dan 3 euro per maand.
Nobrainer.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: job-lek and Vova
Mij hebben ze vorig jaar ook in de steek gelaten (auto nog WEL in de garantie!) met een lekke band. Wij komen niet omdat u in het weekend belt. En ja, ik moest ook naar de ANWB. Ook iets van 250 Euro aftikken. Nog steeds ben ik lid van de ANWB, want de pechhulp van Tesla reken ik niet meer op.

Ik ga duimen voor je dat de auto echt op 26 mei klaar is. Heb ooit 4 maanden gewacht gewacht op een normale Model 3 stuurwiel en 2 maanden op 4 banden die gewoon bij de Kwitfit te koop waren. Ben soms ook een beetje kwijt hoe het proces en de Supply Chain voor de spare parts van Tesla werkt. Zeker de onderdelen die een auto niet berijdbaar maken (bijv de kachel), dat moet echt beter!! Als dat over heel Europa zo werkt, dan heeft Tesla (of de Tesla rijder) echt wel en uitdaging. Een auto verkopen is niet alleen de auto ontwerpen en in elkaar schroeven, geld overmaken en daarna ....."we kijken wel wat we kunnen doen". Of Tesla medewerkers die zeggen: "Wordt vanuit de USA geregeld, wij kunnen het ook niet versnellen".
Lekke band valt gewoon onder road side assistance die binnen de garantie geldt. Voorwaardes staan gewoon hier: Roadside Assistance | Tesla Support

Heel eerlijk zitten er ook zaken in als afslepen indien het onder een garantie defect valt etc. Heb ik echt geen zin in voor die paar euro in de maand, gezeik te krijgen over of iets wel/niet een garantiedefect is of je net te ver weg bent.
 
Lekke band valt gewoon onder road side assistance die binnen de garantie geldt. Voorwaardes staan gewoon hier: Roadside Assistance | Tesla Support

Heel eerlijk zitten er ook zaken in als afslepen indien het onder een garantie defect valt etc. Heb ik echt geen zin in voor die paar euro in de maand, gezeik te krijgen over of iets wel/niet een garantiedefect is of je net te ver weg bent.
Ik lees:

Lekke band​

Schade aan een wiel of band waardoor de band lek is of onveilige rijomstandigheden ontstaan.
Dekking: bandenservice tot maximaal 80 km.


Ik weet niet meer wat de exacte reden was toen. De telefoniste zei: wij komen u niet helpen met een lekke band. Het valt niet onder de dekking.
Als ik doordeweeks had gebeld, hadden ze nog gekeken of er een Tesla monteur in de buurt was om hulp te bieden. Maar het was in de weekend, dus ze kon niets doen. Ik had toen niet de algemene voorwaarden van Roadside Assistance tot mijn beschikking om de kleine letters door te nemen. Dus heb maar opgehangen.

Met een lekke band wil je z.s.m. geholpen worden en doorrijden, dus daarna de ANWB gebeld. Die kwam binnen een half uur. Prop erin, en doorrijden. Grappig dat de ANWB man zei dat die eigenlijk niet meer mag proppen volgens de ANWB instructies die ze mee krijgen, maar hij me graag wilt helpen omdat het weekend was. 😇
 
Neemt natuurlijk niet weg dat het wel erg lang duurt voordat de auto gerepareerd kan worden. Daar moet Tesla toch echt nog wat verbetering in aan brengen.
Dit is niet enkel een Tesla probleem. Er zijn nog steeds (delen) van onderdelen die moeilijk(er) te verkrijgen zijn.

Zelf ook 3 maanden Tesla kwijt geweest. 90% van de onderdelen stonden in de garage te blinken maar het was wachten op die andere 10% (2 stukjes) Dit was wel in garantie en heb toen netjes een Model 3P gekregen voor die periode.
 
Last edited: