De Tesla is kapot. Scherm zwart en niets doet het meer.
Het is zaterdagmiddag 11 maart en ik bel met Tesla. Omdat de auto meer dan 80.000 kilometer gelopen heeft is er geen garantie meer en willen ze mij niet helpen.
De auto staat met een open raam en twee achterdeuren die niet meer dicht kunnen in een parkeergarage in Heerlen.
Daar heeft Tesla geen boodschap aan. U moet de ANWB
bellen en de auto naar Eindhoven laten brengen (ca 100 km vanuit Heerlen).
Verbijsterd dat de serviceorganisatie van Tesla mij zo in de steek laat bel ik de ANWB. Ik moet 243,50 aftikken om lid te worden en binnen een uur verschijnt er een monteur. Deze krijgt de frunk niet open en zegt: "hier begin ik niet aan. Laat Tesla zijn eigen rotzooi maar opknappen". Vervolgens komt er een sleepwagen die mijn auto naar het servicecenter in Eindhoven brengt.
Vandaag een telefoontje van Tesla. Kennelijk is de kachel stuk. De reparatie kost ca 1000 euro maar..... Het onderdeel is niet voorradig en komt waarschijnlijk over één maand pas binnen.......
Op de vraag of er enige coulance mogelijk is omdat het niet normaal is dat een kachel na 3,5 jaar al kapot is krijg ik als antwoord dat Tesla niet aan coulance doet.
Als Tesla rijder zit je in de tang. De auto zal gerepareerd moeten worden en de enige die dat kan is Tesla. Ondertussen kan ik een maand met de fiets naar mijn werk......
Als je een auto koopt van 63.000 euro dan verwacht je op z'n minst dat je geholpen wordt als je pech hebt en dan mag je ook verwachten dat Tesla zijn onderdelenaanvoer in orde heeft.
Maar het kan nog erger..... Vandaag kreeg ik te horen dat mijn auto vermoedelijk pas op 26 mei!!! klaar is.
Ik dacht dat dit een vergissing was maar na telefonisch contact blijkt dat de onderdelen inderdaad nog steeds niet beschikbaar zijn.
Men
probeert of de kapotte kachel als tussenoplossing uitgeschakeld kan worden maar het is niet zeker of dat inderdaad lukt.
View attachment 927680View attachment 927680View attachment 927680