Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Kerstrally

This site may earn commission on affiliate links.
Doet me een beetje denken aan de Thalys. Van de vier ritten die ik er mee gemaakt heb, hadden er 3 meer dan 30 minuten vertraging.

Ook twee keer halverwege de trein moeten verlaten om over te stappen naar een andere trein. Ik hoop dat je dat niet hoeft. (Kon wel eens uitdagend worden zo diep in de tunnel....) :crying:

Sterkte!
 
Dit is de SuC Maidstone.
b827499109943dee4085a4c0f0d44dbc.jpg


In het Hilton moet je NIET de beefburger nemen. Wat een stuk slecht bereid ding (vlees kan je het niet noemen) erg zout, je proeft hem de volgende dag nog.
Wel mooie boom, dat dan weer wel
83eeb4e7d19fc11ff7bd8a332cb06b52.jpg
 
En laatste tip. Als je bij de ANWB van die headlights stickers heb gekocht welke verplicht zijn in de UK (ivm links rijden en daardoor s'avonds de andere kant van de snelweg stoort) moet je ze plakken volgens de instructie op de tekening nr 4. De Tesla staat niet in de bijgeleverde lijst en ook niet op de website bij de ge-update lijst. Ik heb vanuit de eurotunnel een email gestuurd en binnen 10 minuten een keurig antwoord.
 
En laatste tip. Als je bij de ANWB van die headlights stickers heb gekocht welke verplicht zijn in de UK (ivm links rijden en daardoor s'avonds de andere kant van de snelweg stoort) moet je ze plakken volgens de instructie op de tekening nr 4. De Tesla staat niet in de bijgeleverde lijst en ook niet op de website bij de ge-update lijst. Ik heb vanuit de eurotunnel een email gestuurd en binnen 10 minuten een keurig antwoord.
Quick reply - book as a high car/with roof rack on Eurotunnel and you get to travel with the vans and buses. It is wider and no issues with scratched wheels.
You don't need headlight stickers - the headlights are such that they will not dazzle. I spent some time with Tesla in the UK and Tilburg discussing this last year. They had to show me a lamp meter to prove it and I took fotos just in case the UK police stopped us.
 
Het ontvangstcomite op de E19 heeft in ieder geval zijn werk gedaan :biggrin:.

Was jij dat op het viaduct met die grote rode Tesla T?

Geweldig!

We dachten meteen dat het een opdracht was, tel het aantal Tesla T's op weg naar Londen.


Verder geen een meer gezien.....

Ik in mijn blauwe en vlak achter me een witte hebben je nog gegroet.

Super bedankt voor je support.
 
Was jij dat op het viaduct met die grote rode Tesla T?

Geweldig!

We dachten meteen dat het een opdracht was, tel het aantal Tesla T's op weg naar Londen.


Verder geen een meer gezien.....

Ik in mijn blauwe en vlak achter me een witte hebben je nog gegroet.

Super bedankt voor je support.

ja, dat was Frederik. Hij belde me om 10 uur op, om te vragen of ik wist of de rally op schema zat. Hij stond op de brug met zijn rode kabelhouder te zwaaien.
Eindelijk kon ik ook eens tegen mijn echtgenote zeggen dat er nog andere gekken zijn:wink:
 
weinig nieuws hier!

Net terug van een fantastische rally. Nu even een kort verslagje, foto's volgen morgen.
Maandag om 8:00 ontvangen bij Tesla Amsterdam, gastvrij ontvangst, daarna groepsfoto gemaakt en laatste instructies gekregen. Vervolgens nog een foto bij een Hollandse molen bij windkracht 7. Stond een bus Spaanse toeristen die volgens mij de Tesla's mooier vonden dan die antieke CO2 vrije molen.
Toen achter elkaar aan naar Hazeldonk aan de NL/BE grens en daarna door naar Gent. Stalls mooi versierd met linten die doorgeknipt werden door directeur Hilton waar de stalls staan. Daarna lunch met bubbels waar ik een aantal forumleden uit België meende te herkennen. Iets minder uitbundigheid dan bij de "officiële" opening van Gent door jullie. Toen door naar Calais waar de trein een uurtje vertraging had. Daardoor wat later in Maidstone waar de High Tea de plaats van avondeten innam. Gelukkig ook Fish & Chips, lekker vet, dus konden we weer door. Door de vele files in Londen zou het uren duren om in Westfield aan te komen dus maar uitgeweken naar SuC in Dartford waar ook een shopping mall is. Mijn zoon's (15 & 18) vonden het helemaal geweldig en hebben er mooie Engelse kleding gekocht die volgens hun nergens in NL verkocht wordt. Ik zag het verschil niet met de HEMA maar dat is de generatiekloof denk ik. Twee van de zes SuC waren klaar. De vier andere SuC's stonden nog in het plastic. Daarna ieder op eigen gelegenheid naar slaapplaats, wij waren rond 22:30 uur in het hotel. Ingecheckt en geïnstalleerd en toen op zoek naar een Pub. Gaan die dingen allemaal om 23:00 uur dicht dus geen halflauwe Ale voor het slapen helaas. 6:30 opgestaan en na een heerlijk breakfast met witte bonen in tomato sauce, vreemde bewegende worstjes, doorgebakken spek, gebakken tomaten, toast, screambled eggs (ja, ze maakten nog geluid!) en allerlei ander dingen die afwijken van een boterham met pindakaas zijn we in de Tesla gestapt. Eerst naar Buckingham Palace om te kijken of de Queen al wakker was maar geen teken van leven achter de ramen. Door naar Tower Bridge omdat dat een hele mooie Bridge is maar ook omdat je daar kan laden. Snapten niet direct waar de lader was dus reden per ongeluk de Wharf op. We waren wel een beetje verbaasd dat we daar de enige auto waren tussen al die Beafeaters totdat een man in wit overhemd ons witheet vertelde dat we illegaal aan het parkeren waren en dat dit absolutely not done was. Bleek dat hij de watchman was en even niet op zijn plaats was toen we de Wharf opreden. Zou ik ook boos op mezelf worden..... Daarna alleen maar uiterst vriendelijke mensen die ons hielpen de SuC te vinden. Bleek achter de slagbomen van Tower Hotel in de parkeergarage te staan. Twee stalls in een krappe ruimte maar goed te doen. Tijdens het laden Tower Bridge op geweest en toen de zon doorbrak was het helemaal top. Vervolgens nog naar Big Ben, Parliament, Westminster Abbey, Trafalgar Square, Piccadilly Circus en Hyde Park geweest. Omdat we om 15:50 de trein teug moesten nemen en gezien de onzekerheid over de files besloten we rond 12:30 Londen te verlaten. Alles ging echter zo vlot dat we nog tijd over hadden. Daarom nog maar even naar "The White Cliffs of Dover" gereden. Was ook weer heel indrukwekkend voor ons allemaal omdat we daar nog nooit geweest waren dus missie meer dan geslaagd.
Iedereen was op tijd bij de trein, sommigen hebben daarna nog op Tesla uitnodiging gegeten in Brugge, wij zij doorgereden naar huis ivm dringende werkzaamheden morgen.

Samenvattend: Lof voor Tesla voor het initiatief en de organisatie en geweldig dat ze dit georganiseerd hebben. Nu begrijp ik ok waarom er maar zo weinig mensen mee konden want 12 Tesla's op zo'n lange afstand/korte tijd trip met onderweg laden vereist toch wel wat logistieke creativiteit. Toch is het allemaal gelukt, bedankt Tesla en deelnemers en allemaal een fijne Kerst.
 
Daarna lunch met bubbels waar ik een aantal forumleden uit België meende te herkennen. Iets minder uitbundigheid dan bij de "officiële" opening van Gent door jullie.

Mooi verhaal Willem, we kijken uit naar de foto's.

Er waren inderdaad wat B-forumleden op de opening.
Eentje kom het niet halen, die stond met de Tesla-T op de brug over de E19
Enkele anderen waren in Gent, minder enthousiast omdat we jaloers waren natuurlijk. WIJ waren te laat om ons in te schrijven. En we konden niet laden.
Maar natuurlijk wouden we in geen geval de happening missen, het blift ook een schitterend zicht, al die Tesla's bij mekaar.
Op naar de e-rally ! NOG meer Tesla's !


prettige feesten !!