Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Kleine krasjes en WD-40

This site may earn commission on affiliate links.
WD40 is maar tijdelijk. je vult namelijk de clear-coat en daarmee verdwijnt de lichtbreking. Als de vulling weg is, is de kras terug en zie je die gewoon weer.
Paint-Defects.jpg
 
Door dat er bij de huidige wagens een dikke vernislaag gelegd wordt, geraak je nooit tot aan de verf door te polishen. Je krijgt een kras die tot in de verf gaat er dus nooit uit.
Vroeger, voor de tijd van metalic lakken, was de toplaag verf. Die kon je met een polisher over een kras open wrijven, waardoor de kras verdween.
Met ‘simoniseren’ kon je de oude, mat geworden verf weer opwrijven. Vooral bij rode verf was het effect enorm. Auto die door veroudering en zon eerder rose geworden was, kreeg je zo weer ‘als nieuw’.
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
De detailer die destijds m'n S100D voorzien heeft van een glascoating zei achteraf dat de coating bij mijn auto echt zeer zeer gering was . Tesla staat hier trouwens ook bekend om dus wellicht bij andere merken anders maar mijn S100D uit 2018 had dus geen dikke laag.
 
Niet alleen is de verf dun, maar ook slecht van kwaliteit. Ook weer bij de model Y staat Tesla bekend om zijn inmiddels beruchte afwerking. Echt jammer dat Tesla zo'n goed product zo slecht afwerkt. Hopelijk gaat de fabriek in Duitsland hier verandering in aanbrengen.

Het lijkt mij dat Elon meer bezig is voor de shareholders dan voor de consument.
 
Niet alleen is de verf dun, maar ook slecht van kwaliteit. Ook weer bij de model Y staat Tesla bekend om zijn inmiddels beruchte afwerking. Echt jammer dat Tesla zo'n goed product zo slecht afwerkt. Hopelijk gaat de fabriek in Duitsland hier verandering in aanbrengen.

Ik heb begrepen dat de lak van Tesla dan wel slecht is van kwaliteit maar het minst vervuilende is van alle fabrikanten af fabriek.

You win some, you lose some...
 
  • Like
Reactions: Maurice1