Phil V
Well-Known Member
Als hij heeft moeten betalen zal het wel een 85 pack zijn zeker? De rest is in garantie.Welk batt pack was dit bedank voor de info .
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Als hij heeft moeten betalen zal het wel een 85 pack zijn zeker? De rest is in garantie.Welk batt pack was dit bedank voor de info .
Of 60 zo heb ik er nog 1tjeAls hij heeft moeten betalen zal het wel een 85 pack zijn zeker? De rest is in garantie.
Europese prijs weet ik niet 100%...Nog iemand met een eerste post die het schijnt te weten. Gisteren zelf nog bij SeC Den Haag nagevraagd, en ze weten het daar niet.
Het is bij een officiële Tesla SeC, want daar had ik nog onderhoudsplan over (Er wordt niet veel mee gereden daar)Omgerekend dus kleine 20K euro... Als dit bij officieel Tesla is (klopt deze aanname?) dan is het erg fijn voor bezitters van oudere modellen dat dit geboden wordt.
Ik hoop dat het dan inderdaad 'standaard' batteries zijn. Dus geen 60 t/m 90 meer....
In het Cantonees noemde ze het "Base battery" en zei ze expliciet "nieuw en meer range" maar toen nichtje in Engels noemde ze het "Standard battery"Wat is een 'standaard' batterij? De huidige versie die onder de LR modellen gaat? Kan me niet voorstellen dat dat zomaar past op bv een SP85 uit 2013. Ik denk eerder dat ze een revisie gaan doen; slechte modules verwisselen voor goede.
Voltages van de packs verschillen als mede de kw -> verzekering technisch zou dit niet Ok zijn. Mijn dochter woont in Zweden met een 60 gezien de weersomstandigheden daar verwacht ik me kortelings aan een nieuw pack. Zou top zijn als daar een 90 in zou kunnen natuurlijkOmgerekend dus kleine 20K euro... Als dit bij officieel Tesla is (klopt deze aanname?) dan is het erg fijn voor bezitters van oudere modellen dat dit geboden wordt.
Ik hoop dat het dan inderdaad 'standaard' batteries zijn. Dus geen 60 t/m 90 meer....
Mist ? / Vocht ? Heb je een hard reboot gedaan ?Vandaag onder het rijden de volgende feest melding ontvangen. Iemand een idee?
Ik heb gelijk ook een foto van mijn bms gemaakt.
Tesla support adviseerde de auto zo weg te zetten dat als hij weggesleept moet worden de diensten erbij kunnen.
Ik heb op advies een afspraak ingeschoten. Maar ik kan pas terecht in januari volgens de app. Ik zal maandag eens bellen met tesla Tilburg.
View attachment 745656View attachment 745657View attachment 745658
Zo begon mijn avontuur in de UK ook. Hij startte inderdaad niet meer.Vandaag onder het rijden de volgende feest melding ontvangen. Iemand een idee?
Ik heb gelijk ook een foto van mijn bms gemaakt.
Tesla support adviseerde de auto zo weg te zetten dat als hij weggesleept moet worden de diensten erbij kunnen.
Ik heb op advies een afspraak ingeschoten. Maar ik kan pas terecht in januari volgens de app. Ik zal maandag eens bellen met tesla Tilburg.
De batterij verwarmer is bij mij 2 jaar geleden vervangen. Ik mag er toch vanuit gaan dat deze nog niet het loodje heeft gelegd.Zo begon mijn avontuur in de UK ook. Hij startte inderdaad niet meer.
Een paar maand geleden, in België dezelfde melding. Die verdween echter tijdens de rit. Een dag later, alles zwart en geen leven meer in te krijgen. Ik heb de 12V batterij losgekoppeld en na terug aankoppelen was alles weer ok. Dan maar naar het SeC gereden en het bleek de batterijklimatisatie te zijn.
Ik zou de afspraak niet afwachten met zo een melding en direct hulp zoeken.
In de UK waren het de 12V kabels en die zouden op hun beurt de hoogspanningskabels beschadigd hebben. Die beschadiging liep tot in de achterste motor en die hebben ze dan voor de zekerheid ook maar vervangen omdat ze niet konden is hatten hoe erg de schade in de motor was. Hij had in een testrit al gezien dat de motor nog steeds werkte, maar ze vertrouwden het niet.De batterij verwarmer is bij mij 2 jaar geleden vervangen. Ik mag er toch vanuit gaan dat deze nog niet het loodje heeft gelegd.
Heb van de auto 3 producten door Tesla laten vervangen (accu, ruitenvloeistofpomp en MCU2) de eerste 2 zijn beide binnen 2 jaar kapot gegaan. Geen garantie want slijtage-onderdelen en zijn net wat langer dan anderhalf jaar meegegaan. Hoop niet dat het een voorbode is voor het derde productDe batterij verwarmer is bij mij 2 jaar geleden vervangen. Ik mag er toch vanuit gaan dat deze nog niet het loodje heeft gelegd.
wat zijn je totale onderhoudskosten over de 200k km?Heb van de auto 3 producten door Tesla laten vervangen (accu, ruitenvloeistofpomp en MCU2) de eerste 2 zijn beide binnen 2 jaar kapot gegaan. Geen garantie want slijtage-onderdelen en zijn net wat langer dan anderhalf jaar meegegaan. Hoop niet dat het een voorbode is voor het derde product
Ja hier.Dit zou dan buiten de garantie zijn, iemand hier eenzelfde ervaring?
Ik heb er 192000km op zitten. Al heel wat typische herstellingen gehad, vooral de laatste maanden. Begint wat te borrelen in mijn mindset daarom. Maar ik laat geen onderhoud doen (1 keer wel, met 79000km). Ik denk niet dat mijn kosten boven die van een ICE gaan, ondanks de grote panne in de UK van 3500€. Ik bekijk het eens aan de hand van mijn facturen.wat zijn je totale onderhoudskosten over de 200k km?
Die zijn na de laatste APK (draagarmen) enorm gestegen:wat zijn je totale onderhoudskosten over de 200k km?
Zoals ik eerder gemeld heb had ik corrosie op de HV kabel(s), en moest de auto afgesleept. Na 8+ jaar ben ik buiten alle garanties, maar de kosten bedroegen voornamelijk diagnose-uren en bleven beneden de 500,-.Goed antwoord gehad vandaag van het sec, de drive unit wordt vervangen onder garantie. Deze kwam niet door de metingen heen. Wel is gevraagd om ook de HV kabels te vervangen vanwege kans op corrosie door vocht. Dit zou dan buiten de garantie zijn, iemand hier eenzelfde ervaring? Mijn verhaal is dus of topic