Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Kostprijs vervangen battery pack

This site may earn commission on affiliate links.
Nog iemand met een eerste post die het schijnt te weten. Gisteren zelf nog bij SeC Den Haag nagevraagd, en ze weten het daar niet.
Europese prijs weet ik niet 100%...
maar een maand geleden toen mijn nichtje mijn MS60 binnenbracht voor onderhoud, kreeg ze een aanbieding van Tesla HK dat ze voor 170.000HK$ een 60 battery-pack kunnen vervangen door een nieuwe standard battery-pack (incl arbeidskosten + syncen + recyclage van het oude pack)
Er werd wel niets gezegd hoeveel range een standard battery-pack of garantie
 
  • Informative
Reactions: job-lek and Hbrink
Omgerekend dus kleine 20K euro... Als dit bij officieel Tesla is (klopt deze aanname?) dan is het erg fijn voor bezitters van oudere modellen dat dit geboden wordt.

Ik hoop dat het dan inderdaad 'standaard' batteries zijn. Dus geen 60 t/m 90 meer....
 
Wat is een 'standaard' batterij? De huidige versie die onder de LR modellen gaat? Kan me niet voorstellen dat dat zomaar past op bv een SP85 uit 2013. Ik denk eerder dat ze een revisie gaan doen; slechte modules verwisselen voor goede.
 
Omgerekend dus kleine 20K euro... Als dit bij officieel Tesla is (klopt deze aanname?) dan is het erg fijn voor bezitters van oudere modellen dat dit geboden wordt.

Ik hoop dat het dan inderdaad 'standaard' batteries zijn. Dus geen 60 t/m 90 meer....
Het is bij een officiële Tesla SeC, want daar had ik nog onderhoudsplan over (Er wordt niet veel mee gereden daar)
Wat is een 'standaard' batterij? De huidige versie die onder de LR modellen gaat? Kan me niet voorstellen dat dat zomaar past op bv een SP85 uit 2013. Ik denk eerder dat ze een revisie gaan doen; slechte modules verwisselen voor goede.
In het Cantonees noemde ze het "Base battery" en zei ze expliciet "nieuw en meer range" maar toen nichtje in Engels noemde ze het "Standard battery"
Ik zou volgende jaar wel zeker naar Hong Kong moeten gaan voor paar zaken (hopelijk niet met die 21 dagen quarantaine...) dan zal ik eens zien wat ze zeggen.
 
Omgerekend dus kleine 20K euro... Als dit bij officieel Tesla is (klopt deze aanname?) dan is het erg fijn voor bezitters van oudere modellen dat dit geboden wordt.

Ik hoop dat het dan inderdaad 'standaard' batteries zijn. Dus geen 60 t/m 90 meer....
Voltages van de packs verschillen als mede de kw -> verzekering technisch zou dit niet Ok zijn. Mijn dochter woont in Zweden met een 60 gezien de weersomstandigheden daar verwacht ik me kortelings aan een nieuw pack. Zou top zijn als daar een 90 in zou kunnen natuurlijk
 
Vandaag onder het rijden de volgende feest melding ontvangen. Iemand een idee?
Ik heb gelijk ook een foto van mijn bms gemaakt.

Tesla support adviseerde de auto zo weg te zetten dat als hij weggesleept moet worden de diensten erbij kunnen.
Ik heb op advies een afspraak ingeschoten. Maar ik kan pas terecht in januari volgens de app. Ik zal maandag eens bellen met tesla Tilburg.
20211218_165153.jpg
20211218_173937.jpg
Screenshot_20211218-170049.jpg
 
Vandaag onder het rijden de volgende feest melding ontvangen. Iemand een idee?
Ik heb gelijk ook een foto van mijn bms gemaakt.

Tesla support adviseerde de auto zo weg te zetten dat als hij weggesleept moet worden de diensten erbij kunnen.
Ik heb op advies een afspraak ingeschoten. Maar ik kan pas terecht in januari volgens de app. Ik zal maandag eens bellen met tesla Tilburg.
View attachment 745656View attachment 745657View attachment 745658
Mist ? / Vocht ? Heb je een hard reboot gedaan ?
 
  • Like
Reactions: job-lek
Vandaag onder het rijden de volgende feest melding ontvangen. Iemand een idee?
Ik heb gelijk ook een foto van mijn bms gemaakt.

Tesla support adviseerde de auto zo weg te zetten dat als hij weggesleept moet worden de diensten erbij kunnen.
Ik heb op advies een afspraak ingeschoten. Maar ik kan pas terecht in januari volgens de app. Ik zal maandag eens bellen met tesla Tilburg.
Zo begon mijn avontuur in de UK ook. Hij startte inderdaad niet meer.
Een paar maand geleden, in België dezelfde melding. Die verdween echter tijdens de rit. Een dag later, alles zwart en geen leven meer in te krijgen. Ik heb de 12V batterij losgekoppeld en na terug aankoppelen was alles weer ok. Dan maar naar het SeC gereden en het bleek de batterijklimatisatie te zijn.
Ik zou de afspraak niet afwachten met zo een melding en direct hulp zoeken.
 
Zo begon mijn avontuur in de UK ook. Hij startte inderdaad niet meer.
Een paar maand geleden, in België dezelfde melding. Die verdween echter tijdens de rit. Een dag later, alles zwart en geen leven meer in te krijgen. Ik heb de 12V batterij losgekoppeld en na terug aankoppelen was alles weer ok. Dan maar naar het SeC gereden en het bleek de batterijklimatisatie te zijn.
Ik zou de afspraak niet afwachten met zo een melding en direct hulp zoeken.
De batterij verwarmer is bij mij 2 jaar geleden vervangen. Ik mag er toch vanuit gaan dat deze nog niet het loodje heeft gelegd.
 
De batterij verwarmer is bij mij 2 jaar geleden vervangen. Ik mag er toch vanuit gaan dat deze nog niet het loodje heeft gelegd.
In de UK waren het de 12V kabels en die zouden op hun beurt de hoogspanningskabels beschadigd hebben. Die beschadiging liep tot in de achterste motor en die hebben ze dan voor de zekerheid ook maar vervangen omdat ze niet konden is hatten hoe erg de schade in de motor was. Hij had in een testrit al gezien dat de motor nog steeds werkte, maar ze vertrouwden het niet.
Vervangen van de motor was in goodwill, hoewel het nog in de 8 jaar garantie viel. Toen ik daar een opmerking over maakte zeiden ze dat de garantie niet geldig was als de oorzaak aan de 12V kabels lag.
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
De batterij verwarmer is bij mij 2 jaar geleden vervangen. Ik mag er toch vanuit gaan dat deze nog niet het loodje heeft gelegd.
Heb van de auto 3 producten door Tesla laten vervangen (accu, ruitenvloeistofpomp en MCU2) de eerste 2 zijn beide binnen 2 jaar kapot gegaan. Geen garantie want slijtage-onderdelen en zijn net wat langer dan anderhalf jaar meegegaan. Hoop niet dat het een voorbode is voor het derde product ;)
 
Dit zou dan buiten de garantie zijn, iemand hier eenzelfde ervaring?
Ja hier.
Voor het volledige verhaal ook mijn posts ervoor bekijken.
 
wat zijn je totale onderhoudskosten over de 200k km?
Ik heb er 192000km op zitten. Al heel wat typische herstellingen gehad, vooral de laatste maanden. Begint wat te borrelen in mijn mindset daarom. Maar ik laat geen onderhoud doen (1 keer wel, met 79000km:)). Ik denk niet dat mijn kosten boven die van een ICE gaan, ondanks de grote panne in de UK van 3500€. Ik bekijk het eens aan de hand van mijn facturen.
Ook een ICE met die km stand heeft een duur momentje: distributieriem, Nav upgrad, mechanische problemen…
En dan kan je sedert kort op de site en in de app de historiek van je SuC charges zien en zie ik dat ik toch voor zo’n 7000-8000€ gratis wattuurtjes gekregen heb. En zo ben ik weer tevreden.
 
wat zijn je totale onderhoudskosten over de 200k km?
Die zijn na de laatste APK (draagarmen) enorm gestegen:
- 2x parkeerrem: 1060 euro (maak deze jaarlijks schoon!)
- ruitenwisservloeistofpomp 50 euro
- 2x accu: 500 euro
- draagarmen + beurt : 2830 euro (incl 2de ruitenwisservloeistofpomp en nieuwe deurscharnier)

Totaalbedrag : 4440 euro

Niet meegenomen zijn:
eMMC (vergoed), MCU2 , CCS upgrade, banden

@job-lek : Goede manier om te relativeren :D
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Mr.P. and job-lek
Goed antwoord gehad vandaag van het sec, de drive unit wordt vervangen onder garantie. Deze kwam niet door de metingen heen. Wel is gevraagd om ook de HV kabels te vervangen vanwege kans op corrosie door vocht. Dit zou dan buiten de garantie zijn, iemand hier eenzelfde ervaring? Mijn verhaal is dus of topic
Zoals ik eerder gemeld heb had ik corrosie op de HV kabel(s), en moest de auto afgesleept. Na 8+ jaar ben ik buiten alle garanties, maar de kosten bedroegen voornamelijk diagnose-uren en bleven beneden de 500,-.