Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Krakende luchtvering

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn Tesla is muisstil. S85 van februari 2015. Achterwielaandrijving, een betere auto moet Tesla nog gaan maken :)
Wim, uit deze serie hebben wij er ook nog een, daar rijdt mijn vrouw in. Idd heeft hij die geluidjes niet, maar ik vind ondertussen AP2 beter, de stoelen beter, het interieur mooier, 4wd fijner, de luchtvering comfortabeler, er ja het scheelt natuurlijk ook dat op de teller van de zwarte nu 12.000 km staat en op de grijze 182.000 km. Dus als ze beide beschikbaar zijn en naast elkaar op de binnenplaats staan, dan neem ik toch liever de nieuwe... :)
 
  • Like
Reactions: Wim S.
Inderdaad de loaner die ik meekreeg toen mijn auto voor de tweede keer voor dit probleem langsging had een compleet stille vering, was een pre-facelift met AP1.
Vloeiend en zonder boink over drempels en rammelvrij door klinkerstraatjes en andere oneffenheden...

Mijn Tesla is muisstil. S85 van februari 2015. Achterwielaandrijving, een betere auto moet Tesla nog gaan maken :)
 
  • Like
Reactions: Wim S.
Hmmmmm, vanavond ineens een melding "Luchtvering heeft onderhoud nodig" de diverse resets helpen niet. Tesla support heeft een case geopend, morgen even verder kijken en eventueel naar Service Center.
Toevallig ook vandaag ook V9 gekregen, geen idee of daar een relatie zit.
En natuurlijk of er een relatie is met bovengenoemde rammel en drempel-boink problemen.
Mijn luchtvering probleem is nu dus wel iets meer dan een eenvoudige rammel
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Hmmmmm, vanavond ineens een melding "Luchtvering heeft onderhoud nodig" de diverse resets helpen niet. Tesla support heeft een case geopend, morgen even verder kijken en eventueel naar Service Center.
Toevallig ook vandaag ook V9 gekregen, geen idee of daar een relatie zit.
En natuurlijk of er een relatie is met bovengenoemde rammel en drempel-boink problemen.
Mijn luchtvering probleem is nu dus wel iets meer dan een eenvoudige rammel

Dit kan goed een software dingetje zijn. Ik en mijn collega hebben dit ook een tijdje terug gehad (ik kan helaas de specifieke SW versie niet meer herinneren). Een update heeft het probleem toen verholpen. Vervelend is wel dat tijdens deze melding je vering "vast" zit tot dat je de auto uit en aan hebt gezet.
 
Support en Service center lijken remote te hebben vastgesteld dat ie naar binnen moet, liever niet eerst meer langs mijn afspraak :(.
Hopelijk is het alsnog iets simpelste, ze zeggen wel dat deze storing niets te maken heeft met het rammelen, of een gevolg is daarvan
 
Ehhhh, ik ben nu ook aan de beurt met "waiting for parts". Dat was ik al voor de krakende vering en dat vond ik niet zo erg omdat ik gewoon in mijn auto kon blijven rijden. Maar nu is er blijkbaar een Compressor stuk. En niemand kan iets zeggen hoe lang dat duurt, waar dit onderdeel dan wel niet ligt, dat kan zelfs US zijn. En ondertussen ben ik m'n auto gewoon kwijt, want zo'n compressor is wel essentieel.
Ik mocht gelukkig wel de ICE nog even komen omruilen voor een Tesla, maar je auto inleveren voor een storing en dan vervolgens totaal niet weten wanneer je hem terug krijgt.... Parts Supply lijkt volgens recente media berichten wel top prioriteit te krijgen.. maar heb ik nu even niets aan natuurlijk..
 
Heren,

Volg al enig tijd het forum vanaf de anoniemen kant.
Echter kwam ik dit "probleempje" nog niet tegen op het forum.

Als ik over een verkeersdrempel rijdt kraakt de luchtvering. Dit is alleen als je er recht over heen rijdt. Is dit bij meer mensen zo?

Welcome to Tesla "hell". Here is the thread devoted to a problem that seems to match your description: Rattle noise coming from front Air Suspension (2017-18)

Sorry for this less than optimistic expression, but it is hard to find another one that would suit better.

There is also a global questionnaire if you like: Rattle noise coming from front suspension
 
Support en Service center lijken remote te hebben vastgesteld dat ie naar binnen moet, liever niet eerst meer langs mijn afspraak :(.
Hopelijk is het alsnog iets simpelste, ze zeggen wel dat deze storing niets te maken heeft met het rammelen, of een gevolg is daarvan
Ik kreeg de melding vandaag ook. Nog wel van Emmen naar huis kunnen rijden, maar de auto staat nu een uur stil en nog steeds die melding. Morgen maar even met Tesla bellen. Kan ik ze meteen vragen waarom mijn 230V lader het nergens doet (ook niet als ik de stekker omdraai). Hopelijk hoef ik er niet naartoe, want de dichtsbijzijnde SeC zit op een uur rijden :-(
 
De krakende luchtvering is inmiddels al een tijdje vervangen de door 'nieuwe' in-house ontwikkelde luchtvering van Tesla zelf, die het probleem van trillend/krakende geluiden op klinkerwegen inderdaad verhelpen.

Na een aantal 'korte' drempels te hebben genomen hoorde ik toch weer wat krakende geluidjes bij de luchtvering vandaan komen. Naar het SeC geweest, die constateerden dit gelukkig ook, hebben nogmaals de luchtvering vervangen. Ik kon de auto ophalen, maak een testrit: zelfde probleem! Direct terug gereden natuurlijk. Auto gaat opnieuw door diagnose, uitkomst is dat alle Model S'en met de 'nieuwe' luchtvering dit probleem hebben.

Je vraagt je af hoe zoiets kan. Je ontwikkelt een eigen luchtvering, dan zal dit toch wel getest worden op drempels neem ik aan?!
En nu? Wachten tot een update van de nieuwe luchtvering? Dat zal nog wel even duren.... :(
 
  • Informative
Reactions: Dragetreneren
De krakende luchtvering is inmiddels al een tijdje vervangen de door 'nieuwe' in-house ontwikkelde luchtvering van Tesla zelf, die het probleem van trillend/krakende geluiden op klinkerwegen inderdaad verhelpen.

Na een aantal 'korte' drempels te hebben genomen hoorde ik toch weer wat krakende geluidjes bij de luchtvering vandaan komen. Naar het SeC geweest, die constateerden dit gelukkig ook, hebben nogmaals de luchtvering vervangen. Ik kon de auto ophalen, maak een testrit: zelfde probleem! Direct terug gereden natuurlijk. Auto gaat opnieuw door diagnose, uitkomst is dat alle Model S'en met de 'nieuwe' luchtvering dit probleem hebben.

Je vraagt je af hoe zoiets kan. Je ontwikkelt een eigen luchtvering, dan zal dit toch wel getest worden op drempels neem ik aan?!
En nu? Wachten tot een update van de nieuwe luchtvering? Dat zal nog wel even duren.... :(

Sorry dat ik dat hoor. Wees alsjeblieft vrij om aan de discussie deel te nemen (Engels):

Rattle noise coming from front Air Suspension (2017-18)

evenals deze vragenlijst:
Rattle noise coming from front suspension
 
Voor eenieder die dit probleem ook heeft: beter veelvuldig melden bij SeC, anders wordt dit nooit opgepakt door Tesla USA (aldus de medewerker)!

En de beschrijving op de invoice:
Concern: Customer: Vehicle makes a 'oonck' noise when driving over steep speed humps.
Best heard at Ikea speed humps when driving 15/20 km/h

Pay Type: Warranty
Corrections: Exterior NVH General Diagnosis
Verified customers complaint. When driving over a small steep speed bump there is a
oonck noise present.Tested several other vehicle with the same air spring modules
and verified the same noise is present.This is a product feature on the new air springs.
Hoe leuk is dat....zo'n nieuwe feature :rolleyes:
 
Voor eenieder die dit probleem ook heeft: beter veelvuldig melden bij SeC, anders wordt dit nooit opgepakt door Tesla USA (aldus de medewerker)!

En de beschrijving op de invoice:
Concern: Customer: Vehicle makes a 'oonck' noise when driving over steep speed humps.
Best heard at Ikea speed humps when driving 15/20 km/h

Pay Type: Warranty
Corrections: Exterior NVH General Diagnosis
Verified customers complaint. When driving over a small steep speed bump there is a
oonck noise present.Tested several other vehicle with the same air spring modules
and verified the same noise is present.This is a product feature on the new air springs.
Hoe leuk is dat....zo'n nieuwe feature :rolleyes:
Ik heb nu 3 x alles laten vervangen en nu is de klonjk weer een beetje meer aanwezig dan met de vorige set. Gaan ze dit oplossen met de update voor de vernieuwde S en X?