Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Krakende luchtvering

This site may earn commission on affiliate links.
Ik had in mei 2018 bij SeC Groningen aangegeven dat ik last had van rattling from front suspension. Bij mijn 1e onderhoudsbeurt in maart 2019 (83.515 km) was er een oplossing beschikbaar: air spring module FR - MS2 DM (1067361-77-C). Sindsdien is rattling over.
 
  • Informative
Reactions: shthpnz
Ik heb geen overzicht gekregen van de reparatie maar een paar weken geleden voor krakende voorvering bij SeC Rdam geweest. De S coils waren vervangen en afgesteld.

Kraken is alweer terug maar nog niet zo heftig en ik rij echt heel erg beheerst en rustig over drempels.

Moet zeggen dat het mij heel erg frustreert dat een auto van 120k+ zo kraakt. Eénmaal buiten de bebouwde kom rijd hij heerlijk maar drempels... ouch...
 
Ik heb geen overzicht gekregen van de reparatie maar een paar weken geleden voor krakende voorvering bij SeC Rdam geweest. De S coils waren vervangen en afgesteld.

Kraken is alweer terug maar nog niet zo heftig en ik rij echt heel erg beheerst en rustig over drempels.

Moet zeggen dat het mij heel erg frustreert dat een auto van 120k+ zo kraakt. Eénmaal buiten de bebouwde kom rijd hij heerlijk maar drempels... ouch...
Jammer dat de dagen van de originele Bilstein luchtvering bij Tesla verleden tijd zijn.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Jammer dat de dagen van de originele Bilstein luchtvering bij Tesla verleden tijd zijn.

Since tesla is overgegaan naar een ander type, zijn de problemen volgens mij juist veel minder geworden. In het verleden waren de problemen met Bilstein zo erg, dat er zwijgcontracten werden gesloten.

www.teslarati.com/tesla-clarifies-position-model-s-suspension-failure/amp/

Ook nu zal het denk ik vast niet 100% zijn.

P.s. zou je me bij een disagree even kort kunnen toelichten wat jouw andere mening is (zoals ik doe) Die ontbreek bij ongeveer al jouw disagrees die je standaard lijkt te geven. Anders is het echt gissen naar de achtergrond. Ik weet dan beter wat je bedoelt. Blijf overigens vooral disagrees geven, maar als het je uitkomt graag met toelichting.
 
  • Like
Reactions: Fredblack
Since tesla is overgegaan naar een ander type, zijn de problemen volgens mij juist veel minder geworden. In het verleden waren de problemen met Bilstein zo erg, dat er zwijgcontracten werden gesloten.

www.teslarati.com/tesla-clarifies-position-model-s-suspension-failure/amp/

Ook nu zal het denk ik vast niet 100% zijn.

P.s. zou je me bij een disagree even kort kunnen toelichten wat jouw andere mening is (zoals ik doe) Die ontbreek bij ongeveer al jouw disagrees die je standaard lijkt te geven. Anders is het echt gissen naar de achtergrond. Ik weet dan beter wat je bedoelt. Blijf overigens vooral disagrees geven, maar als het je uitkomt graag met toelichting.

@Timmm, meer dan 95% van de disagrees die ik ooit op dit forum kreeg, zijn van jou afkomstig. Vaak ongemotiveerd en volstrekt onterecht. Je speelt nu de vermoorde onschuld, maar ik beoordeel jouw gedrag hier als pesten.
Ik rij nu 5,5 jaar met een Tesla Model S en ben 6 jaar op dit forum actief. In de beginjaren waren er met de Bilstein luchtvering geen regelmatige problemen zoals die er nu wel zijn met de door Tesla ontwikkelde luchtvering.
Als jij blijft doorgaan, letterlijk als enige forumlid, met het dagelijks geven van disagrees op mijn posts, doe ik dat bij jou ook. Je kunt namelijk ook aangeven dat je het met iemand niet eens bent in een antwoord op een post. De disagree is daar helemaal niet voor nodig.
 
Last edited:
  • Disagree
  • Like
Reactions: job-lek and Timmm
Since tesla is overgegaan naar een ander type, zijn de problemen volgens mij juist veel minder geworden. In het verleden waren de problemen met Bilstein zo erg, dat er zwijgcontracten werden gesloten.

www.teslarati.com/tesla-clarifies-position-model-s-suspension-failure/amp/

Ook nu zal het denk ik vast niet 100% zijn.

P.s. zou je me bij een disagree even kort kunnen toelichten wat jouw andere mening is (zoals ik doe) Die ontbreek bij ongeveer al jouw disagrees die je standaard lijkt te geven. Anders is het echt gissen naar de achtergrond. Ik weet dan beter wat je bedoelt. Blijf overigens vooral disagrees geven, maar als het je uitkomt graag met toelichting.

In je eigen link staat de link dat de zwijgcontracten blijkbaar nooit gesloten zijn.
A Grain of Salt
 
  • Funny
Reactions: job-lek
@Timmm, meer dan 95% van de disagrees die ik ooit op dit forum kreeg, zijn van jou afkomstig. Vaak ongemotiveerd en volstrekt onterecht. Je speelt nu de vermoorde onschuld, maar ik beoordeel jouw gedrag hier als pesten.
Ik rij nu 5,5 jaar met een Tesla Model S en ben 6 jaar op dit forum actief. In de beginjaren waren er met de Bilstein luchtvering geen regelmatige problemen zoals die er nu wel zijn met de door Tesla ontwikkelde luchtvering.
Als jij blijft doorgaan, letterlijk als enige forumlid, met het dagelijks geven van disagrees op mijn posts, doe ik dat bij jou ook. Je kunt namelijk ook aangeven dat je het met iemand niet eens bent in een antwoord op een post. De disagree is daar helemaal niet voor nodig.

Dank voor je toelichting. Dit praat in ieder geval veel makkelijker nu je wat toelichting geeft, dan al die disagrees die je geeft zonder toelichting (bijvoorbeeld op mijn opmerking dat jackmode enkel de niveauregeling uitschakelt, etc etc)

Daarnaast zou ik het prettig vinden als je wat vriendelijker overkomt. Ik verwijs bijvoorbeeld naar het draadje forumetiketten.

Mocht je een keer vinden dat ik een disagree geef zonder toelichting, laat het dan gerust meteen weten. Ik geef namelijk altijd een toelichting. Dat is beter dan niets zeggen en wat willekeurige disagrees geven.

On topic: zelf heb ik het idee dat de nieuwe Tesla’s een betere luchtvering hebben. Er zijn wat onderzoeken en daaruit blijkt dat consumenten tegenwoordig minder klachten hebben over hun tesla. Het zijn nu echt incidenten.
 
@Timmm, meer dan 95% van de disagrees die ik ooit op dit forum kreeg, zijn van jou afkomstig. Vaak ongemotiveerd en volstrekt onterecht. Je speelt nu de vermoorde onschuld, maar ik beoordeel jouw gedrag hier als pesten.
Ik rij nu 5,5 jaar met een Tesla Model S en ben 6 jaar op dit forum actief. In de beginjaren waren er met de Bilstein luchtvering geen regelmatige problemen zoals die er nu wel zijn met de door Tesla ontwikkelde luchtvering.
Als jij blijft doorgaan, letterlijk als enige forumlid, met het dagelijks geven van disagrees op mijn posts, doe ik dat bij jou ook. Je kunt namelijk ook aangeven dat je het met iemand niet eens bent in een antwoord op een post. De disagree is daar helemaal niet voor nodig.

Nou geef je me weer een disagree, dit gezeik blijft dus voortduren. Jouw link www.teslarati.com/tesla-clarifies-position-model-s-suspension-failure/amp/ waarmee je wil bewijzen dat er eerder problemen zouden zijn met Bilstein luchtvering slaat nergens op. Het gaat daar helemaal niet over Bilstein luchtvering, de naam Bilstein wordt niet eens genoemd. Het gaat over andere onderdelen van de wielophanging.
 
Dank voor je toelichting. Dit praat in ieder geval veel makkelijker nu je wat toelichting geeft, dan al die disagrees die je geeft zonder toelichting (bijvoorbeeld op mijn opmerking dat jackmode enkel de niveauregeling uitschakelt, etc etc)

Daarnaast zou ik het prettig vinden als je wat vriendelijker overkomt. Ik verwijs bijvoorbeeld naar het draadje forumetiketten.

Mocht je een keer vinden dat ik een disagree geef zonder toelichting, laat het dan gerust meteen weten. Ik geef namelijk altijd een toelichting. Dat is beter dan niets zeggen en wat willekeurige disagrees geven.

On topic: zelf heb ik het idee dat de nieuwe Tesla’s een betere luchtvering hebben. Er zijn wat onderzoeken en
daaruit blijkt dat consumenten tegenwoordig minder klachten hebben over hun tesla. Het zijn nu echt incidenten.

Ik heb helemaal niet de intentie om vriendelijker tegen je te zijn. De dagelijkse disagrees die ik van jou krijg ben ik spuugzat. Stop met dat onnodige gezeik. Dit is geen forumtaal, maar meer heb ik voor jou niet over.
 
Bij mijn 1e onderhoudsbeurt in maart 2019 (83.515 km) was er een oplossing beschikbaar: air spring module FR - MS2 DM (1067361-77-C). Sindsdien is rattling over.

Bij mij zijn ze ook vervangen begin april. Inmiddels 5000 km verder en de rattling is nog steeds weg. Rijgedrag is met de vervanging ook veranderd. Stugger (sportiever) en meer koersvast. Dat laatste zou door her-uitlijnen kunnen komen. Vreemd genoeg worden contactgeluiden met de weg nu meer doorgegeven. Dat vind ik wel jammer.
 
Ik heb helemaal niet de intentie om vriendelijker tegen je te zijn. De dagelijkse disagrees die ik van jou krijg ben ik spuugzat. Stop met dat onnodige gezeik. Dit is geen forumtaal, maar meer heb ik voor jou niet over.

Ik merk dat je het lastig vindt om vriendelijk te doen. Het lijkt mij denk ik echter wel passen binnen de forum etiketten. Overigens heb ik er niks op tegen dat je mij disagrees geeft (al heb ik daar uiteraard sowieso niets over te zeggen), maar ik ben blij dat je in ieder geval wat meer toelichting geeft.

De link die ik noem vermeldt inderdaad niet specifiek bilstein, maar die werden wel gebruikt ten tijde van de klachten destijds.
 
Ik merk dat je het lastig vindt om vriendelijk te doen. Het lijkt mij denk ik echter wel passen binnen de forum etiketten. Overigens heb ik er niks op tegen dat je mij disagrees geeft (al heb ik daar uiteraard sowieso niets over te zeggen), maar ik ben blij dat je in ieder geval wat meer toelichting geeft.

De link die ik noem vermeldt inderdaad niet specifiek bilstein, maar die werden wel gebruikt ten tijde van de klachten destijds.

Ik heb moeite met jouw manier van doen op dit forum en dan specifiek naar mij.
Als ik iets schrijf over de goede oude tijden dat Tesla nog Bilstein luchtvering inbouwde, begin je met mij een disagree te geven. Vervolgens probeer je aan te tonen dat er met de Bilsteins vroeger ook van alles mis was.
Je haalt er een verhaal bij van Teslarati dat gaat over de balljoints van de wielophanging. Heeft niets maar dan ook niets met Bilstein te maken. Dat de Bilsteins ten tijde dat er klachten waren over de wielophanging werden gebruikt betekent nog steeds niet dat de Bilsteins problemen hadden. Dat hadden ze namelijk niet.

Dat je zegt dat je altijd een disagree motiveert houdt ook in dat wat je opvoert minimaal juist moet zijn.
En daar ga je in de fout.

Laten we de strijdbijl begraven. Dit gedoe is voor niemand leuk, niet voor mij, niet voor jou en al helemaal niet voor de andere forumleden. Uiteraard mag je het met me oneens zijn, ik kan er ook naast zitten, maar schrijf dat gewoon in de reactie neer zonder die hatelijke disagrees.
 
  • Love
Reactions: Erik-S85
Ik heb moeite met jouw manier van doen op dit forum en dan specifiek naar mij.
Als ik iets schrijf over de goede oude tijden dat Tesla nog Bilstein luchtvering inbouwde, begin je met mij een disagree te geven. Vervolgens probeer je aan te tonen dat er met de Bilsteins vroeger ook van alles mis was.
Je haalt er een verhaal bij van Teslarati dat gaat over de balljoints van de wielophanging. Heeft niets maar dan ook niets met Bilstein te maken. Dat de Bilsteins ten tijde dat er klachten waren over de wielophanging werden gebruikt betekent nog steeds niet dat de Bilsteins problemen hadden. Dat hadden ze namelijk niet.

Dat je zegt dat je altijd een disagree motiveert houdt ook in dat wat je opvoert minimaal juist moet zijn.
En daar ga je in de fout.

Laten we de strijdbijl begraven. Dit gedoe is voor niemand leuk, niet voor mij, niet voor jou en al helemaal niet voor de andere forumleden. Uiteraard mag je het met me oneens zijn, ik kan er ook naast zitten, maar schrijf dat gewoon in de reactie neer zonder die hatelijke disagrees.

Volgens mij is de strijdbijl door jouw bedacht, ik ben altijd gewoon vriendelijk. Ik ben wel blij dat jij je eindelijk passend gaat gedragen op dit forum.

T.a.v motivering: jij verwijst over jouw mening van bilstein naar helemaal niets. Alsof jouw mening absolute waarheid is. Ik kom nog met artikelen. En dan vind je dat ik beter moet motiveren?

Sterker nog, bij onderstaande (voorbeeld) disagrees geef je zelf helemaal geen comment. Je mag uiteraard disagrees geven zovaak je wil, maar ik zou het prettig vinden als je dan wat toelichting geeft. Al is het maar een klein beetje. Ik denk dat dat past binnen de forumetiketten. Zelf geef ik altijd een toelichting.

Wim S. rated your post Disagree in the thread Wat de andere automerken doen.
Ev bouwers zullen altijd een aftreksel van tesla blijven. Ik denk dat als waterstof aanslaat, zij daarvoor meer als volwaardig worden...

Wim S. rated your post Disagree in the thread Software versie 9.0.
Jackmode schakelt enkel de niveauregeling uit. Voordat je Jack indrukt, moet je hem zelf eerst op de gewenste stand zetten.
 
Volgens mij is de strijdbijl door jouw bedacht, ik ben altijd gewoon vriendelijk. Ik ben wel blij dat jij je eindelijk passend gaat gedragen op dit forum.

T.a.v motivering: jij verwijst over jouw mening van bilstein naar helemaal niets. Alsof jouw mening absolute waarheid is. Ik kom nog met artikelen. En dan vind je dat ik beter moet motiveren?

Sterker nog, bij onderstaande (voorbeeld) disagrees geef je zelf helemaal geen comment. Je mag uiteraard disagrees geven zovaak je wil, maar ik zou het prettig vinden als je dan wat toelichting geeft. Al is het maar een klein beetje. Ik denk dat dat past binnen de forumetiketten. Zelf geef ik altijd een toelichting.

Wim S. rated your post Disagree in the thread Wat de andere automerken doen.
Ev bouwers zullen altijd een aftreksel van tesla blijven. Ik denk dat als waterstof aanslaat, zij daarvoor meer als volwaardig worden...

Wim S. rated your post Disagree in the thread Software versie 9.0.
Jackmode schakelt enkel de niveauregeling uit. Voordat je Jack indrukt, moet je hem zelf eerst op de gewenste stand zetten.

Ik heb de strijdbijl niet bedacht. Jij bent letterlijk de enige die mij tientallen disagrees geeft, soms meerdere op een dag. Dat kan niet OK zijn. Ik heb specifieke kennis op het gebied van banden, aërodynamica en waterstof. Hiervoor bestaat op dit forum grote waardering.

Je kunt wel beweren dat je je disagrees altijd toelicht, maar als die toelichting kant noch wal raakt, kijk maar eens naar het voorbeeld van de Bilstein luchtvering, dan zoek je alleen maar een stok, de disagree, om te slaan.

Ik ben op een gegeven moment begonnen met jouw bijdragen ook te voorzien van disagrees, zonder motivatie.
Dat deugt evenmin, maar is een aanwijzing dat disagrees niet meer dan pesten zijn. Nogmaals, je kunt het ergens niet mee eens zijn, schrijf dat dan gewoon in een reply.
 
Ik ben toch echt benieuwd wie van jullie twee de wijste zal zijn door als eerste gewoon de ander te negeren. Zowel in de comments als met de disagrees. Serieus, let it go, het is een digitale -1, boeiend.

*Popcorn erbij pakt en wacht wie zich toch niet kan inhouden...*
 
  • Like
Reactions: bugboy and Staal
Ik heb nu 3 x alles laten vervangen en nu is de klonjk weer een beetje meer aanwezig dan met de vorige set. Gaan ze dit oplossen met de update voor de vernieuwde S en X?
Alles vervangen helpt, maar dat is maar voor even; Na driekwart jaar begint het weer en na een jaar is alles weer zoals het was.

Ik heb het maar opgegeven; het stoort me ook niet zo erg meer.
 
Alles vervangen helpt, maar dat is maar voor even; Na driekwart jaar begint het weer en na een jaar is alles weer zoals het was.

Ik heb het maar opgegeven; het stoort me ook niet zo erg meer.
Vanmiddag bij Sec Rotterdam geweest. Ze hebben blijkbaar al 3 keer de luchtvering vervangen maar gaan nu alle mechanische delen vervangen. Ik vindt dat dit gekreun echt niet mag voor een auto in deze prijsklasse. Feitelijk moet het ook kunnen want eerdere modellen blijven ook langdurig stil