Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Krakende schokbreker X

This site may earn commission on affiliate links.
Ik hoorde laatst een krakende X voorbijrijden, en nu heb ik het zelf ook: De schokbreker rechtsvoor kraakt/knarst bij inveren.
Iemand daar ervaring mee? Op te lossen met wat siliconenspray op de juiste plek?
Is draagarm van de voorophanging. Op naar SeC ermee.

Screenshot 2020-06-16 at 13.29.34.png
 
  • Informative
Reactions: GPMX
zat jij nog binnen de garantie termijn?
Ik wel en kreeg dezelfde quote als jij, dus met bedragen ipv “garantie”.
Onhandig dat alles vanaf noreply gestuurd wordt, kun je geen vragen stellen.
Buiten garantietermijn.

Ik heb overigens in mijn archieven ook de rechter controle arm vervangen, en dat was buiten garantie maar toch een €0 factuur. Ik ga geen slapende honden wakker maken ;)
 
Begin deze maand ook gehad, 55.000km, alleen de linker kant was versleten. Gelukkig binnen garantie. Uit betrouwbare bronnen: boven de 80.000km is dit geen garantie en vervangt Tesla alle draagarmen. Ongeveer 2200 euro incl loon a 130 euro per uur. En de hele batterij moet er onder weg om bij de bouten te komen :(

Meer info bij model X ervaringen:

Model X Ervaringen - Benelux
 
Die dingen gaan dan wel erg snel stuk. Bij een 15 jaar oude Porsche met 275k km op de teller net de eerste moeten vervangen.

Weet iemand wat er precies kraakt? De kogel of de rubbers aan de andere kant vd draagarm?
 
Ik heb inmiddels ook last van diverse kraken maar weet niet zeker wat ik nu hoor. Heeft iemand een geluidsfragment van dit bewuste probleem?

Luister hier eens naar, zo klonk het bij mij ook.

Bij mijn X was het hoorbaar bij het wegrijden, bij het rijden over verkeersdrempels en in bepaalde bochten. Het klinkt als gekraak, een soort metaal over metaal geluid, het is geen hard geluid maar wel goed hoorbaar.