Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laadpaalklevers

This site may earn commission on affiliate links.
Volgens mij is het hele laadpaalkleven vooral een geval van fatsoen of juist het gebrek eraan. Als je om 23:00 thuis komt en je hangt hem aan de lader en hij is om
02:00 klaar dan haalt geen normaal mens hem van de lader. Voor mensen met nachtdienst natuurlijk hetzelfde maar dan (helaas) overdag. Zo zijn er zat redenen te bedenken dat een auto langer aan de lader staat dan voor de auto strikt noodzakelijk. De noodzaak kan immers ook bij de eigenaar liggen en dat is aan de auto niet te zien. En alleen laden als je ook in staat bent om hem gelijk weg te halen als hij vol is is ook niet erg realistisch denk ik.
Alleen bij excessen zoals meer dan 24 uur zou je logischerwijs op kunnen treden volgens mij.
 
Het grootste probleem is die mensen. Zoals die amsterdammer die 8 weken een paal blokeerd. Als ik hem vrijdag avond ergens oplaad en ik ga het hele weekend niet rijden dan haal ik de auto zaterdag ochtend/middag ergens een keer bij de paal weg en zet hem op een normale plek neer zodat iemand anders weer kan laden. Dit zou gewoon normaal fatsoen moeten zijn.
ik snap dat niemand zijn auto om 3 uur snacht gaat verzetten maar dat is ook niet het issue hier denk ik
 
  • Like
Reactions: Mars2020
Gewoon een idle fee hanteren nadat je meer dan 12 uur aan een paal hangt en deze progressief laten stijgen.

b.v. na 12u 1eur/u, na 24u 2eur/u na 36u 4eur/u, na 48u 8eur/u.

Dan zal er meestal niemand meer staan na 12 uur :cool:
Dat lost het probleem niet op voor iemand die echt moet laden.
Heb je gedaan met laden, dan verplaats je je binnen de kortst mogelijke tijd en dat is desnoods tussen de soep en de patatten, maar niet na de zesde digestief.

Ik begrijp die instelling dus echt niet, hoe graag ik ook zou willen. Het zou laden voor mij (indien ik de mogelijkheid niet had om thuis te laden) ook aangenaam maken.

Maar,...
- Ik blijf dan ook nooit nog een uur na de film in de bioscoop zitten, gewoon omdat het kan. De rest zal wel wachten voor de volgende film
- Op restaurant zeg ik dan ook niet tegen de ober: "voor 150€ vind ik dat ik deze tafel gerust nog 2 uur langer mag bezetten"
- Aan de kassa in de winkel ben ik ook nog nooit (wat ik wel regelmatig zie) terug gelopen omdat ik iets vergeten ben. De andere klanten zullen wel blijven wachten...

Ik vraag me af welke reactie ik zou krijgen als ik zo een laadpaalklever met twee wagens "vastzet" en een briefje achter zijn ruitenwisser steek met: "Ben binnen 8 uur terug, bedankt voor je begrip..."
 
  • Like
Reactions: Paco
Wat ik in de wagen heb liggen voor als ik toch eens aan een laadpaal zou hangen ergens aan een restaurant of whatever, is deze.
En moest ik dan gebeld worden en ik nog niet volledig geladen ben, maar genoeg heb om thuis te geraken, dan zou ik met plezier plaats voor U maken...


Screen Shot 2022-09-05 at 08.19.39.png
 
Opiniestukje:

Wat doen we met laadpalen in pretparken?
In mei zijn we naar Plopsaland De Panne gegaan. Vanuit limburg is het met een SR+ moeilijk om in 1 keer te doen.
Had er eigenlijk op gerekend om daar te kunnen laden.
Ze hebben ongeveer zo'n 8 palen staan.

Helaas door de drukte pas aangekomen kwartier na opening.
Alle laadpalen waren inmiddels bezet... Wetende dat niemand zijn wagen gaat verplaatsen uit eigen initiatief wist ik dat ik maar ergens anders moest gaan laden. Op zich geen probleem want we verbleven een weekend aan zee.

Maar mij lijkt het volgende niet verkeerd...
Het laden aan pretparken in 2 tijdssloten.

10h - 13h
en 14h - xxh

Indien vol is er parking voorzien kort bij de laadpalen voor je te "registreren" voor volgend tijdslot.
tussen 13h - 14h wordt de eerste groep verwacht om even de auto te verplaatsen naar een parkings die voorzien zijn kort bij de laadpalen.
Vanaf 14h kan de tweede groep de auto aan de lader hangen.

Je krijgt een soort van ticket waardoor je het park kan verlaten om even wagen te verplaatsen.
Dit lijkt me ideaal en je stelt dan 16 ev's gelukkig tov enkel 8 ev's die er dan ook nog langer staan dan nodig.
 
Nog eenvoudiger is gewoon meer laadpalen voorzien. En ja, Efteling heeft er 54 en ben daar ook al gearriveerd toen alles al vol stond, inclusief hybrides.

Niemand heeft zin, tijd en geld om heel die administratie van laadpaalgebruikers, speciale tickets en opvolging en beteugeling ervan te gaan doen. Zoals het nu gaat, gaat het ook, en binnenkort komen er misschien weer meer laadpalen bij.

En wij? Wij hebben voor 10 minuutjes bij een Van der Valk gestaan op terugweg, om even te laden aan de supercharger.
 
Haal ze dan weg.
Wat een instelling is dat nu weer? Ga jij beslissen wie er wanneer moet laden?
Ik dacht al alles gelezen te hebben...

Heel veel PHEV gebruikers (ik weet het, ze hebben volgens u de verkeerde keuze gemaakt) hebben behoefte aan AC-laadpalen
Ik beslis niks. Ik vind enkel dat het nogal strak is om voor AC palen te verwachten dat iemand om 3 uur 's nachts in zijn kleren springt om zijn wagen te verzetten.

Niet dat het mij en jou uitmaakt. Je kan het vermogen in je Tesla zo regelen dat je lekker kan uitslapen tot de volgende ochtend.
 
Nog eenvoudiger is gewoon meer laadpalen voorzien. En ja, Efteling heeft er 54 en ben daar ook al gearriveerd toen alles al vol stond, inclusief hybrides
Ik was een paar maanden geleden in de Efteling. Ik moet uit Groningen komen, dus ik kan wat peut wel gebruiken.
Daar aangekomen de auto aan de paal gehangen.. Uiteindelijk maar 12 kWh bijgeladen. De rest van de tijd stond de laadpaal op 'Wachten op vermogen'.

Kortom.. Die 54 palen zijn leuk, maar er is onvoldoende vermogen beschikbaar om al die 54 palen ook van energie te voorzien.
 
Ik was een paar maanden geleden in de Efteling. Ik moet uit Groningen komen, dus ik kan wat peut wel gebruiken.
Daar aangekomen de auto aan de paal gehangen.. Uiteindelijk maar 12 kWh bijgeladen. De rest van de tijd stond de laadpaal op 'Wachten op vermogen'.

Kortom.. Die 54 palen zijn leuk, maar er is onvoldoende vermogen beschikbaar om al die 54 palen ook van energie te voorzien.
Inderdaad. De Efteling is er super trots op: Efteling opent grootste laadplein van de Benelux. Maar het is tegenwoordig waardeloos. Het aantal palen is enorm uitgebreid. Maar het beschikbare vermogen is niet veranderd. Een hele dag laden levert je in het beste geval maar iets van 15 kWh op. Een paar jaar geleden waren er een stuk minder palen. Maar kon je wel gewoon goed laden.
 
Je krijgt een soort van ticket waardoor je het park kan verlaten om even wagen te verplaatsen.
Dit lijkt me ideaal en je stelt dan 16 ev's gelukkig tov enkel 8 ev's die er dan ook nog langer staan dan nodig.

Hahaha, grapjas.

Loop je de hele dag rond te zeulen in zo'n pretpark, urenlang in de rij voor de attracties en dan kun je ook nog halverwege de dag je auto (die heerlijk naast de ingang staat als beloning dat je EV rijdt en de wereld aan het redden bent) vanaf de ingang naar de verste uithoek van de parkeervelden brengen.

Dan maar een laadpaalklever. :p
 
Inderdaad. De Efteling is er super trots op: Efteling opent grootste laadplein van de Benelux. Maar het is tegenwoordig waardeloos. Het aantal palen is enorm uitgebreid. Maar het beschikbare vermogen is niet veranderd. Een hele dag laden levert je in het beste geval maar iets van 15 kWh op. Een paar jaar geleden waren er een stuk minder palen. Maar kon je wel gewoon goed laden.
De Efteling is ook een sprookjes park. Zou je dan wat anders verwachten bij de laadpalen😀
 
  • Like
Reactions: SpaceWagon
Heel veel PHEV gebruikers (ik weet het, ze hebben volgens u de verkeerde keuze gemaakt) hebben behoefte aan AC-laadpalen
Heeft hij wel een punt. Heb zelf ook een PHEV en zou zelf NOOIT een ac laadpaal bezet houden. Voor men goed en wel afgekoppeld is, is de batterij leeg. wie heeft daar wat aan. Ik zal je eerlijk zeggen, de wagen is enkel gekozen omdat een 330i niet op de lijst stond en de 330e even performant was en 1,5l/100km zou verbruiken 😂

lees:dikke bak, goedkoop in de lease maar puur bedrog.
Hahaha, grapjas.

Loop je de hele dag rond te zeulen in zo'n pretpark, urenlang in de rij voor de attracties en dan kun je ook nog halverwege de dag je auto (die heerlijk naast de ingang staat als beloning dat je EV rijdt en de wereld aan het redden bent) vanaf de ingang naar de verste uithoek van de parkeervelden brengen.

Dan maar een laadpaalklever. :p
Beter nog, wss vol met hybrides die na het afrijden van de parking al weer leeg zijn.
 
Heeft hij wel een punt. Heb zelf ook een PHEV en zou zelf NOOIT een ac laadpaal bezet houden. Voor men goed en wel afgekoppeld is, is de batterij leeg. wie heeft daar wat aan. Ik zal je eerlijk zeggen, de wagen is enkel gekozen omdat een 330i niet op de lijst stond en de 330e even performant was en 1,5l/100km zou verbruiken 😂

lees:dikke bak, goedkoop in de lease maar puur bedrog.

...een PHEV rijden zonder opladen is als een Tesla rijden zonder te superchargen...