Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laadpaalklevers

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn meneer of mevrouw zal dan geen last hebben van idle fees ... Niet inpluggen :(
Staat er trouwens nog steeds.

Irritant. In mijn woonplaats krijg je bij niet inpluggen of icing een boete van € 95,00 aan de broek (tamelijk streng gehandhaafd) en hanteert Allego een ‘connectietarief’ van € 1,20/uur vanaf 120 min. na beeindiging laadsessie (met uitzondering van ‘s nachts). Die combinatie helpt.
 
  • Like
Reactions: Keezje and horta
Het kan toch ook een vrouw zijn? Dan toch op zijn minst "eikel (m/v)"?
N.B. de laadpoort dichtlijmen uit een andere post hierboven had ik nog niet eerder zien langskomen.
Beetje rigoureus, maar wel creatief. :D
Als we dan de verschillende genders gaan benoemen, dan wel allemaal:

upload_2020-7-5_21-3-5.jpeg
 
Gebeurd in Middelkerke continue. Als de dagjestoeristen eraan komen, zijn de laadplaatsen gegarandeerd bezet. "Fake" laden, ice's, bestelwagentjes. BMW E330 was er vaste klant. Op vrijdagavond stekker erin, zondagavond terug uit. Heb al enkele aangesproken over hun arrogant gedrag maar ben het beu om uitgescholden te worden voor "dikke nek" die niet moet komen zagen omdat hem denkt dat em wat meer is omdat hem met ne Tesla rijdt... . Nee, bel gewoon telkens de politie. En dit helpt. Na het telefoontje zijn ze meestal binnen een kwartiertje weg.
Heb er ook al eens aangedacht om deze aan te schaffen :
https://ik-rij-elektrisch.be/laadplaatsrovers/
 
  • Like
Reactions: M3rik and Keezje
Ik noem het ronduit asociaal... Landelijke regelgeving helaas dus dringend gewenst.
Eens, dat zal dit probleem aanpakken. Om het nu asociaal te noemen vind ik te ver gaan. Als iemand zijn benzine auto ergens 8 weken geparkeerd laat staan, hoor je er niemand over. De beste zocht een parkeerplaats en een mogelijkheid om de auto bij te laden indien het zou moeten Bij 8 weken in parkeerstand is je auto redelijk leeg qua batterij. Niet iedereen heeft een parkeermogelijkheid thuis.

De persoon in kwestie heeft gewoon een zeer goedkope oplossing gevonden die wettelijk mag. Dat wij daar moreel problemen mee hebben vind ik zeer terecht maar juridisch staat hij in zijn recht en is moreel ondergeschikt en ook nog best persoonlijk.

Persoonlijk zou ik dan een beroep doen op familie of vrienden.
 
  • Like
  • Disagree
Reactions: ramonneke and Paco
Eens, dat zal dit probleem aanpakken. Om het nu asociaal te noemen vind ik te ver gaan. Als iemand zijn benzine auto ergens 8 weken geparkeerd laat staan, hoor je er niemand over. De beste zocht een parkeerplaats en een mogelijkheid om de auto bij te laden indien het zou moeten Bij 8 weken in parkeerstand is je auto redelijk leeg qua batterij. Niet iedereen heeft een parkeermogelijkheid thuis.

De persoon in kwestie heeft gewoon een zeer goedkope oplossing gevonden die wettelijk mag. Dat wij daar moreel problemen mee hebben vind ik zeer terecht maar juridisch staat hij in zijn recht en is moreel ondergeschikt en ook nog best persoonlijk.

Persoonlijk zou ik dan een beroep doen op familie of vrienden.
Nou…. ik zou het niet echt sociaal willen noemen. Ik zou mijn benzine auto ook niet 8 weken bij de benzine pomp laten staan.
Ja.. in 8 weken zal je accu best wel eens leeg kunnen zijn, maar regel dan iets anders bv bij familie of kennissen, desnoods gewoon aan de 230Vac.
Ja het mag, maar echt sociaal is het niet.
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
De penaliteit per minuut mag wel ietwat omhoog.
 
  • Like
Reactions: Mars2020
Uiteindelijk helpt ook zo’n minimaal tarief om de echte excessen tegen te gaan. Een tarief van € 0,01 / min. zou voor de Amsterdammer die al 8 weken aan de laadpaal hangt een extra rekening geven van ruim € 800,=

Ik kreeg eerder dit jaar zelf een straftarief op de rekening in Italië. ‘s Avonds de auto gekoppeld een publiek paaltje van Enel X. Bleek de volgende ochtend dat vanaf 07:00 ‘s ochtends een straftarief was ingegaan van € 0,09 / min. En ook dat sowieso een connectietarief van € 0,01 / min. in rekening was gebracht gedurende de rest van de nacht. Waarmee een kWh stroom ineens bijna € 0,62 had gekost.

Wat ik toen nog heel veel vond.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Rqcg
Daarbij komt nog eens dat het gedacht om extra te moeten betalen of een boete te krijgen van voldoende is. Ik stond eens ergens in Frankrijk en was echt aan het overwegen om iets na 11u 's nachts de auto te gaan verplaatsen. Uiteindelijk keek ik daar zo hard tegenop dat ik de 'boete' voor de hele nacht eens berekende en snel tot de conclusie kwam dat ik gerust die twee euro kon betalen. Als het overdag was geweest, had ik de berekening waarschijnlijk niet gemaakt en de auto toch maar gaan verzetten.
 
Als iemand zijn benzine auto ergens 8 weken geparkeerd laat staan, hoor je er niemand over. De beste zocht een parkeerplaats en een mogelijkheid om de auto bij te laden indien het zou moeten Bij 8 weken in parkeerstand is je auto redelijk leeg qua batterij. Niet iedereen heeft een parkeermogelijkheid thuis.

In deze case zou ik waarschijnlijk hetzelfde doen!

regel dan iets anders bv bij familie of kennissen, desnoods gewoon aan de 230Vac.

Ik ken werkelijk niemand waar ik 8 weken m'n auto aan 230V of 400V kan pluggen. Geen oprit of privé plek.

De enige oplossing zou dan wellicht zijn ergens op een plek zoals de nieuwe Van der Valk Hargalaan met zeer veel super en slow chargers. Echter, dat is ook echt geen optie.

Bij een M3 is de accu echt nog lang niet leeg na 8 weken wegzetten (met alle "verbruikers uit").

Maar bij een S wel! 2 procent per dag en dan is mijn 100D accu toch echt geheel leeg. Zeker met de kleinere packs is dat nog sneller een issue.
 
  • Helpful
Reactions: Maurice1
Ik merk met MCU2 wel minder drain... Maar goed, dat bedrag betalen om te voorkomen dat je leeg staat voor 8 weken?

Ik heb in pre-MCU2-tijden wel eens de Lock Park in Brussels Airport gebruikt waar men netjes de auto inplugde voor me en zelf verplaatste. Maar dat kostte ook wat.
 
Ik merk met MCU2 wel minder drain... Maar goed, dat bedrag betalen om te voorkomen dat je leeg staat voor 8 weken?

Ik heb in pre-MCU2-tijden wel eens de Lock Park in Brussels Airport gebruikt waar men netjes de auto inplugde voor me en zelf verplaatste. Maar dat kostte ook wat.
Dan heb je betere hardware! Bij de 2015 model had de MCU1 slechts 1% drain per dag. Met de MCU2 was dat 3% en soms meer. Nadat de auto bijna 2 weken voor monitordoeleinden bij Tesla heeft gestaan, konden ze het probleem lokaliseren en hebben ze voor de modellen met de wat oudere hardware een software-update uitgebracht. Nu heb ik gemiddeld 1,5% drain per dag.

Gezien de veel mooiere werking van MCU2 (sneller, youtube en netflix) neem ik de 0,5% extra drian voor lief.