Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

laadport ontgrendelen

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien mis ik iets, maaruh, waarom ontgrendeld mijn laadport niet als ik de auto ontgrendel?

Ik gebruik thuis een BMW wallbox, dus ik heb geen knopje om in te drukken op de stekker. Ik moet nu de app openen, op de batterij klikken en dan 'ontgrendelen', of instappen en het daar regelen. Beetje omslachtig.

Ik zou graag willen dat de port ontgrendeld als ik de auto ontgrendel.
 
Nou vooruit dan:

Model 3 Support | Tesla

(tip: staat bij de woorden "Outside your car")

Dit is het openen van de laadport, niet het ontgrendelen ervan.

@OP: ik heb zelf geen wallbox met vaste kabel, heb een publieke laadpaal. Als ik de deur voor niet eerst open doe en mij afmeldt bij de paal kan iik de stekker niet uit m'n auto krijgen, maar als ik de deur voor wel eerst heb opengedaan dan wel. Blijkbaar ontgrendeld die vervolgens alleen als de laadpaal hem vrijgeeft.
 
Dit is het openen van de laadport, niet het ontgrendelen ervan.

@OP: ik heb zelf geen wallbox met vaste kabel, heb een publieke laadpaal. Als ik de deur voor niet eerst open doe en mij afmeldt bij de paal kan iik de stekker niet uit m'n auto krijgen, maar als ik de deur voor wel eerst heb opengedaan dan wel. Blijkbaar ontgrendeld die vervolgens alleen als de laadpaal hem vrijgeeft.

Ja dat is ook mijn ervaring met een publieke (new motion) laadpaal/laadpas.
 
Misschien mis ik iets, maaruh, waarom ontgrendeld mijn laadport niet als ik de auto ontgrendel?

Ik gebruik thuis een BMW wallbox, dus ik heb geen knopje om in te drukken op de stekker. Ik moet nu de app openen, op de batterij klikken en dan 'ontgrendelen', of instappen en het daar regelen. Beetje omslachtig.

Ik zou graag willen dat de port ontgrendeld als ik de auto ontgrendel.

Andere stekker aan de wallbox (eentje met tesla knopje).
 
heren en dames, jullie oplossingen zijn zoooooo 2017. Ik gebruik de Stats iOS App met Apple Watch. Dus als ik aan kom lopen, dan praat ik tegen mijn horloge: hey siri, open de laadpoort. En voila, geopend/ontgrendeld! :D

Pfffff praten tegen je horloge is zoooooo 1982......

KnightRider.JPG
 

Attachments

  • KnightRider.JPG
    KnightRider.JPG
    39.5 KB · Views: 72
Maar even ontopic:
Als ik de deur voor niet eerst open doe en mij afmeldt bij de paal kan iik de stekker niet uit m'n auto krijgen, maar als ik de deur voor wel eerst heb opengedaan dan wel. Blijkbaar ontgrendeld die vervolgens alleen als de laadpaal hem vrijgeeft.
Dat is al een hele verbetering! Dus eerst de deur open (dus auto ontgrendelen) en dan pas afmelden via NewMotion?