Nieuw draadje: niet over verbruik tijdens rijden, batterij opwarmen of vampire draw, maar over ervaringen met pure laadverliezen: het verschil tussen wat de meterkast of je smart charger je vertelt dat er naar de auto gaat, en wat er uiteindelijk in de accu komt.
Ik heb nu een paar keer gemeten en kom steeds op 77% uit, dus 23% verlies. Mijn Ampera zit op 79%, ik had verwacht/gehoopt dat de Tesla het beter zou doen. 77% betekent toch dat je 30% meer kWh verbruikt dan de auto aangeeft.
Wat voor ervaringen hebben anderen hiermee? Ik ben benieuwd of er grote verschillen zitten als gevolg van stroomsterkte en de ladingsgraad van de batterij. Ik laad zelf nu met een lolo op 13A naar een Model S met 60kWh accu.
Ik heb nu een paar keer gemeten en kom steeds op 77% uit, dus 23% verlies. Mijn Ampera zit op 79%, ik had verwacht/gehoopt dat de Tesla het beter zou doen. 77% betekent toch dat je 30% meer kWh verbruikt dan de auto aangeeft.
Wat voor ervaringen hebben anderen hiermee? Ik ben benieuwd of er grote verschillen zitten als gevolg van stroomsterkte en de ladingsgraad van de batterij. Ik laad zelf nu met een lolo op 13A naar een Model S met 60kWh accu.
Last edited: