Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laden en VVE

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb onlangs ook een stemmig overleefd, waarbij verschillende personen in de VVE wilden verbieden dat ik mijn
wagen in mijn eigen garagebox mocht parkeren. Gelukkig waren de meeste niet tegen. Plaatsing van een lader heb ik maar op de lange baan geschoven….
 
Wat ik vooral stellig vond in het bericht van het AD is dat ze bij dat complex wel scootmobiels en elektrische fietsen toestaan zonder goed BMS, maar vervolgens een auto met een behoorlijk intelligent BMS systeem weigeren.
Klopt het is nog steeds zo inconsequent als maar kan.
En dan de opmerking erbij "we hebben ons goed laten informeren"
Ik denk dat de terloopse opmerking 'er wonen met name ouderen' meer bepalend is geweest voor de unanieme stemming om elektrische auto's uit de garage te weren.
 
Vaten diesel of benzine geen probleem. Een accu? Ho, wacht even.

Ik vraag me overigens af wat er zou gebeuren als je als inwoner zo een kek grijs bordje zou negeren.

1623159080600.png
 
Klopt het is nog steeds zo inconsequent als maar kan.
En dan de opmerking erbij "we hebben ons goed laten informeren"
Ik denk dat de terloopse opmerking 'er wonen met name ouderen' meer bepalend is geweest voor de unanieme stemming om elektrische auto's uit de garage te weren.
Zo te zien wel ja, gelukkig komt er wetgeving aan die ook VVE's gaat dwingen om mee te werken. Zie het artikel.
 
  • Like
Reactions: Mars2020
Het speelt nog steeds bij veel VVE's: DPG Media Privacy Gate
Bij dat complex mag niet eens een volledig elektrische auto dichtbij het gebouw geparkeerd worden :confused:
Dit is in Leerdam, hier staat de tijd al jaren stil…..
Gezien het feit dat ze E-bikes en scootmobiels wel toestaan, geeft al aan dat het om ouderen gaat die in de jaren 50 van de vorige eeuw zijn blijven hangen.
Wat mij betreft verbieden ze ook het koken op gas, want ook daar zitten best wel risico's aan.
 
  • Like
Reactions: wooter
Daar gaan we weer :rolleyes:
Inmiddels hier ruzie met enkele bewoners die willen voorkomen dat ik zelfs maar parkeer in mijn eigen garagebox, en dan hebben we het niet eens over laden…..
Moeilijk vechten tegen wappies.

Feiten en psyche zijn vaak gescheiden zaken. Soms helpt bluffen door aan te kondigen dat je alle brandstofauto's de toegang wil laten ontzeggen. Op basis van feiten. Bijvoorbeeld uit Tesla Impact Report 2020.

Excerpt:
Fire incidents are ~11x lower for Tesla vehicles than the average vehicle in the U.S. When the media reports a story about a vehicle fire, it is usually reporting on an EV fire. This is likely a result of the novelty of EV technology, rather than the prevalence of EV-related fires compared to ICE vehicle-related fires. The reality is, when compared to Tesla vehicles, ICE vehicles catch fire at a vastly higher rate. According to the latest available data, in 2019, there were almost 190,000 vehicle fires in the U.S. alone. Due to this public misconception, we decided to start publishing vehicle fire data annually. From 2012 to 2020, there has been approximately one Tesla vehicle fire for every 205 million miles traveled. By comparison, data from the National Fire Protection Association (NFPA) and U.S. Department of Transportation show that in the U.S. there is one vehicle fire for every 19 million miles traveled. In order to provide an apt comparison to NFPA data, Tesla’s data set includes instances of vehicle fires caused by structure fires, arson and other reasons unrelated to the vehicle, which account for some of the Tesla vehicle fires over this time period.

Hou vol!
 
Ik heb veel van die 178 reacties op de internetconsultatie ook doorgenomen.
Er kwam idd vaak aan bod dat men bang was dat VvE’s besturen hiermee werden gepasseerd. Niet helemaal terecht vind ik; vve’s kunnen nog steeds aanvullende voorwaarden opnemen in het huishoudelijk reglement waardoor het bewoners die individuele laadpalen willen aanleggen heel moeilijk, zo niet onmogelijk, maar op zijn minst gedwongen wordt om deze extreeeeeeem veilig te realiseren.

Het grote voordeel van het wetsvoorstel wordt denk ik dat het vve’s dwingt na te denken over de aanleg van laadinfra en ze hopelijk de handschoen gaan oppakken en collectieve oplossingen gaan installeren ipv elk lid zijn eigen laadpaal te laten installeren.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Ik heb veel van die 178 reacties op de internetconsultatie ook doorgenomen.
Er kwam idd vaak aan bod dat men bang was dat VvE’s besturen hiermee werden gepasseerd. Niet helemaal terecht vind ik; vve’s kunnen nog steeds aanvullende voorwaarden opnemen in het huishoudelijk reglement waardoor het bewoners die individuele laadpalen willen aanleggen heel moeilijk, zo niet onmogelijk, maar op zijn minst gedwongen wordt om deze extreeeeeeem veilig te realiseren.

Het grote voordeel van het wetsvoorstel wordt denk ik dat het vve’s dwingt na te denken over de aanleg van laadinfra en ze hopelijk de handschoen gaan oppakken en collectieve oplossingen gaan installeren ipv elk lid zijn eigen laadpaal te laten installeren.
Ergens is ieder z’n eigen laadpunt, maar collectief aanbesteed en aangelegd, het mooist. Gewoon afrekenen via je bestaande energierekening. Uiteraard wel een of andere load balancing over alle palen heen, om de capaciteit van het geheel binnen de grenzen van de aansluiting te houden.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Vanavond weer in Kassa.
Wat een onzin reportage. Het gaat niet zozeer over de brandveiligheid van EV’s maar over de omstandigheden in de garages die niet goed zijn. Als de brandveiligheid van een parkeergarage niet op orde is, moet je ook geen benzine auto’s, elektrische fietsen en scootmobiels toelaten.
Aanpakken bij de bron (brandveilig maken garage) en niet afschuiven op een EV.