You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ton Voermans strikes again....Het speelt nog steeds bij veel VVE's: DPG Media Privacy Gate
Bij dat complex mag niet eens een volledig elektrische auto dichtbij het gebouw geparkeerd worden
Klopt het is nog steeds zo inconsequent als maar kan.Wat ik vooral stellig vond in het bericht van het AD is dat ze bij dat complex wel scootmobiels en elektrische fietsen toestaan zonder goed BMS, maar vervolgens een auto met een behoorlijk intelligent BMS systeem weigeren.
Zo te zien wel ja, gelukkig komt er wetgeving aan die ook VVE's gaat dwingen om mee te werken. Zie het artikel.Klopt het is nog steeds zo inconsequent als maar kan.
En dan de opmerking erbij "we hebben ons goed laten informeren"
Ik denk dat de terloopse opmerking 'er wonen met name ouderen' meer bepalend is geweest voor de unanieme stemming om elektrische auto's uit de garage te weren.
Weinig. Het heeft geen enkele status tenslotte.Vaten diesel of benzine geen probleem. Een accu? Ho, wacht even.
Ik vraag me overigens af wat er zou gebeuren als je als inwoner zo een kek grijs bordje zou negeren.
View attachment 670866
Dit is in Leerdam, hier staat de tijd al jaren stil…..Het speelt nog steeds bij veel VVE's: DPG Media Privacy Gate
Bij dat complex mag niet eens een volledig elektrische auto dichtbij het gebouw geparkeerd worden
Ik zou het artikel laten hangen en vooral de komende wettelijke verplichting onderstrepen.Het artikel hing hier vanmiddag al op het mededelingenbord. Ik ben de enige met een EV. Ik ben weer wat plee-papier rijker.
Als mensen zoiets ophangen zegt dat genoeg over het type persoon zou ik zeggen…..Het artikel hing hier vanmiddag al op het mededelingenbord. Ik ben de enige met een EV. Ik ben weer wat plee-papier rijker.
Moeilijk vechten tegen wappies.Daar gaan we weer
Inmiddels hier ruzie met enkele bewoners die willen voorkomen dat ik zelfs maar parkeer in mijn eigen garagebox, en dan hebben we het niet eens over laden…..
Ergens is ieder z’n eigen laadpunt, maar collectief aanbesteed en aangelegd, het mooist. Gewoon afrekenen via je bestaande energierekening. Uiteraard wel een of andere load balancing over alle palen heen, om de capaciteit van het geheel binnen de grenzen van de aansluiting te houden.Ik heb veel van die 178 reacties op de internetconsultatie ook doorgenomen.
Er kwam idd vaak aan bod dat men bang was dat VvE’s besturen hiermee werden gepasseerd. Niet helemaal terecht vind ik; vve’s kunnen nog steeds aanvullende voorwaarden opnemen in het huishoudelijk reglement waardoor het bewoners die individuele laadpalen willen aanleggen heel moeilijk, zo niet onmogelijk, maar op zijn minst gedwongen wordt om deze extreeeeeeem veilig te realiseren.
Het grote voordeel van het wetsvoorstel wordt denk ik dat het vve’s dwingt na te denken over de aanleg van laadinfra en ze hopelijk de handschoen gaan oppakken en collectieve oplossingen gaan installeren ipv elk lid zijn eigen laadpaal te laten installeren.
Wat een onzin reportage. Het gaat niet zozeer over de brandveiligheid van EV’s maar over de omstandigheden in de garages die niet goed zijn. Als de brandveiligheid van een parkeergarage niet op orde is, moet je ook geen benzine auto’s, elektrische fietsen en scootmobiels toelaten.Vanavond weer in Kassa.
Alarm VvE-besturen: Geen verplichte laadpunten e-auto in ondergrondse garage - Kassa - BNNVARA
Verenigingen van eigenaren maken zich grote zorgen over een nieuwe wet waardoor bewoners laadpunten voor elektrische auto’s in ondergrondse garages kunnen afdwingen. Het merendeel van de VvE’s wil het laatste woord hebben over het al dan niet plaatsen van laadpunten, omdat zij door onduidelijke b...www.bnnvara.nl