Stijntje
Active Member
Moeilijk vechten tegen wappies.
Feiten en psyche zijn vaak gescheiden zaken. Soms helpt bluffen door aan te kondigen dat je alle brandstofauto's de toegang wil laten ontzeggen. Op basis van feiten. Bijvoorbeeld uit Tesla Impact Report 2020.
Excerpt:
Fire incidents are ~11x lower for Tesla vehicles than the average vehicle in the U.S. When the media reports a story about a vehicle fire, it is usually reporting on an EV fire. This is likely a result of the novelty of EV technology, rather than the prevalence of EV-related fires compared to ICE vehicle-related fires. The reality is, when compared to Tesla vehicles, ICE vehicles catch fire at a vastly higher rate. According to the latest available data, in 2019, there were almost 190,000 vehicle fires in the U.S. alone. Due to this public misconception, we decided to start publishing vehicle fire data annually. From 2012 to 2020, there has been approximately one Tesla vehicle fire for every 205 million miles traveled. By comparison, data from the National Fire Protection Association (NFPA) and U.S. Department of Transportation show that in the U.S. there is one vehicle fire for every 19 million miles traveled. In order to provide an apt comparison to NFPA data, Tesla’s data set includes instances of vehicle fires caused by structure fires, arson and other reasons unrelated to the vehicle, which account for some of the Tesla vehicle fires over this time period.
Hou vol!
Ik heb zelf toch ook wel wat vragen bij deze vergelijking die Tesla maakt. Ik vraag me vooral af wanneer die branden precies gebeuren. Bij Tesla en andere EV's zijn er verschillende schijnbaar spontane branden terwijl de wagen geparkeerd staat (al dan niet aan een laadpaal). Bij ICE's gebeurt het bijna altijd tijdens het rijden of bij een ongeval. Er is voor mij een immens verschil tussen een brand 's nachts in een garage terwijl iedereen slaapt en één terwijl je wakker aanwezig bent (niet dat het laatste helemaal ongevaarlijk is natuurlijk). Spijtig genoeg vind je daar geen cijfers over.