Begreep ik, maar je moet daarna ook bijna leeg rijden om de kalibratie te triggeren.
BMS kalibratie zal inderdaad nauwkeuriger zijn door helemaal vol en leeg te gaan. Echter, om de 100% te bepalen hoeven de cellen niet volledig ontladen te worden.
Het gaat mij ook niet om de exacte capaciteit van het pack maar om het niet laden tot 100%.
Ik probeer alleen maar opbouwend mee te denken (brainstormen als het ware). Ik voel wat geladenheid in jouw reacties. Mijn antwoorden zijn ook maar gissingen, maar misschien helpen ze om tot een oplossingen te komen of geven ze iemand een voorzet tot oplossing.
Als er iets verkeerd overgekomen is, mag je dat gerust laten weten en bied ik je mijn excuses aan. Het zal sowieso onbedoeld of verkeerd uitgedrukt geweest zijn.
Voor mij kwam het over als er niet meerdere malen tot 100% is geladen en dit werd aangehaald dat die wel een aantal maal moet gebeuren. Misschien was ik niet helder daarin dat daar natuurlijk wel sprake van was.
Anyway, het gaat nu weer even duren voor ik weer lange ritten maak maar de volgende keren dat ik naar 100% zal laden (zeker met vakantie) zal ik dit draadje weer bijwerken.