Keezje
Active Member
Maarja, het verschil tussen gemiddeld en actueel is alleen bij SuC's niet marginaal (want elders toch over het hele traject vrijwel constant).
Nu we het erover hebben en aannemend dat Tesla meeleest: het zou fijn zijn als juist wel de actuele laadsnelheid in km/u zichtbaar wordt gemaakt. Ik wil meteen zien hoeveel km's het me 'per minuut' oplevert als ik nog aan de SuC blijf, bijvoorbeeld. Of: als ik genoeg heb geladen om de volgende leg te rijden op 100 km/u gemiddeld, maar de auto staat nog met ruim meer dan 200 km/u te laden, dan kan wachten zin hebben, omdat je daarna door sneller te rijden de verloren wachttijd kunt goedmaken. Zoiets.
Ik heb geen ingebouwde pocketcalculator en moet dergelijke exercities dus brainmatig doen. Voor welke soort informatie of berekening is kW wel nuttig (behalve natuurlijk om te zien hoeveel vermogen er wordt geleverd)?
Nu we het erover hebben en aannemend dat Tesla meeleest: het zou fijn zijn als juist wel de actuele laadsnelheid in km/u zichtbaar wordt gemaakt. Ik wil meteen zien hoeveel km's het me 'per minuut' oplevert als ik nog aan de SuC blijf, bijvoorbeeld. Of: als ik genoeg heb geladen om de volgende leg te rijden op 100 km/u gemiddeld, maar de auto staat nog met ruim meer dan 200 km/u te laden, dan kan wachten zin hebben, omdat je daarna door sneller te rijden de verloren wachttijd kunt goedmaken. Zoiets.
Ik heb geen ingebouwde pocketcalculator en moet dergelijke exercities dus brainmatig doen. Voor welke soort informatie of berekening is kW wel nuttig (behalve natuurlijk om te zien hoeveel vermogen er wordt geleverd)?
Last edited: