Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laden gezakt naar 3x15A

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb gisteren pas de factuur van de beurt gekregen, blijkt dat de chargeport vervangen is. Ik kon op een publieke laadpaal wel 3x16A laden, toen heb ik de keba thuis op max 3x20A ingesteld en kon ik nog maar 3x16A laden. Volgende week mag ik de S komen brengen voor onderzoek
 
image.png
Onze keba thuis geeft nu ook maximaal 15A aan ipv 16A. Weet iemand al wat de oorzaak is?
Als je dip switch 6 aan zet kan je tot 20A gaan.
Wel even de spanning eraf halen!
 
Vandaag in Frankrijk wil ik laden met mijn Juicebooster in het hotel. Juicebooster op 16A, echter de auto geeft 15A/15A aan en 235 Volt. Er is dus geen spanningsdrop, de kabels zijn goed. Vroeger kon ik altijd perfect 16A laden met de Juicebooster. Er zal dus wel iets aangepast zijn in de firmware van de auto in combinatie met niet-Tesla laders.
Thuis met de UMC kan ik nog perfect 3x16A laden.

Op zich wel dom dat ik weer geen Type 3C kabel mee heb. In Frankrijk heb je dat eigenlijk altijd nodig.
 
Kort bij Straatsburg, hotelletje. Ik heb een kabel kunnen lenen bij het hotel want ze hadden daar een Renault Zoe en zo een elektrische bestelbus-Renault.

Die man daar dacht dat die connector de Europese standaard was, overal gebruik in de EU dus. Met die Zoe kon hij toch maar 100 km rijden, dus voor hem was het geen probleem. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ze in Frankrijk de Franse Europese standaard gebruiken, en in de rest van de EU de Europese Europese. Hij begreep het en zei dan zelf " het is dus weer iets typisch Frans ".

Maar idd er zijn steeds meer Type 2 aansluitingen.
 
Gisteren ben ik naar SeC Den Haag geweest om naar m'n laders te laten kijken,
Blijkt dat de 2de (slave) lader stuk was, bij tests daar kwamen ze nog wel tot 3x26A, dus de 2de lader kwam nog tot 10A.
Nu kan ik weer met 3x32A laden.

Bij Shopping Center Wijnegem gaat het nu maar maximaal tot 3x30A laden (vroeger 3x32), bij Ikea Wilrijk niet verder dan 3x15A (was 3x16A). Beperking in laatste software?
 
Bij Shopping Center Wijnegem gaat het nu maar maximaal tot 3x30A laden (vroeger 3x32), bij Ikea Wilrijk niet verder dan 3x15A (was 3x16A). Beperking in laatste software?
Ik denk niet dat dit klopt. Ik kan via de OBD-poort het pilotsignaal uitlezen en dat staat bij de 22 kW palen bijna nooit op 32A, maar altijd op 31 of zelfs maar 30A. Idem voor de 11 kW palen: nooit 16A maar eerder 15A of zelfs maar 14A. Kwestie van wat marge in te bouwen.
Dit weekend in Saarland was het dan weer omgekeerd: een 11 kW paal had zijn pilotsignaal op 18A staan waardoor die in de praktijk 12 kW leverde.
 
Ik denk niet dat dit klopt. Ik kan via de OBD-poort het pilotsignaal uitlezen en dat staat bij de 22 kW palen bijna nooit op 32A, maar altijd op 31 of zelfs maar 30A. Idem voor de 11 kW palen: nooit 16A maar eerder 15A of zelfs maar 14A. Kwestie van wat marge in te bouwen.
Dit weekend in Saarland was het dan weer omgekeerd: een 11 kW paal had zijn pilotsignaal op 18A staan waardoor die in de praktijk 12 kW leverde.

Dan is dit inderdaad bijgesteld, want zonet thuis even aan de laadpaal gehangen en het laden gaat probleemloos à 3x32A :)