Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laden in Italië is helaas verworden tot wachten in de coda

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Nu vergelijk je appels met peren Phil. USP van Tesla is en was het snelladen. Dat strookt niet met wachttijden als je het mij vraagt. Maar goed, mss ben ik de enige die dat vind. Hetgeen ik wel waag te betwijfelen.
Ik denk dat de USP vooral is (en langzamerhand was gezien de vele snellaad alternatieven) dat er überhaupt een snellaad mogelijkheid is onderweg (namelijk in de vorm van een SuC), en niet zozeer dat je daar nooit en te nimmer hoeft te wachten om te kunnen gaan laden. Sluit me verder aan bij de respons van anderen: moeten wachten om te kunnen laden bij een SuC (hoe vervelend ook en wat het voordeel van snelladen ook snel doet verdampen) is mij in twee jaar Tesla rijden nog niet overkomen, en ook van vrienden en collega's hoor ik daar weinig klachten over. Daarnaast moest ik met een ICE auto ook af en toe (misschien nog wel vaker) wachten op een vrije pomp. Welbeschouwd had dat in absolute en relatieve zin een grotere impact op de 'tanktijd' (makkelijk een verdubbeling ervan met 2-5min wachttijd).
 
Coda is Italiaans voor ... file
File in het Italiaans is 'Ingorgo". Hiernaar is ook de film van Luigi Comencini uit 1979 genoemd, zeer aan te raden. Coda is in de muziektheorie de aanduiding voor de staart, het einddeel van een muziekstuk.

O.T. zelfs op de afgelopen twee zaterdagen waarop ik in Italië onderweg was heb ik niet hoeven wachten bij de SuC's. Toegegeven de laadsnelheid bij Modena was heel matig en op de eerste zaterdag was het in Florence druk, maar de overlast was uiteindelijk beperkt.
 
Last edited:
File in het Italiaans is 'Ingorgo". Hiernaar is ook de film van Luigi Comencini uit 1979 genoemd, zeer aan te raden. Coda is in de muziektheorie de aanduiding voor de staart, het einddeel van een muziekstuk.

O.T. zelfs op de afgelopen twee zaterdagen waarop ik in Italië onderweg was heb ik niet hoeven wachten bij de SuC's. Toegegeven de laadsnelheid bij Modena was heel matig en op de eerste zaterdag was het in Florence druk, maar de overlast was uiteindelijk beperkt.
Wat lees je op de matrixborden boven de autostrada en wat hoor je op de radio? Coda, coda en coda. Check vooral ook even de RTL 102.5-app. Daar hebben ze altijd een actuele situatie. Ach, gewoon aangehecht.

Maar als we hier al over moeten gaan bekvechten houdt het ook voor mij op.
 

Attachments

  • Screenshot_20210818-174639_RTL 1025.jpg
    Screenshot_20210818-174639_RTL 1025.jpg
    162.1 KB · Views: 34
  • Like
Reactions: NielsA
Status
Not open for further replies.