Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laden in Italië is helaas verworden tot wachten in de coda

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.

Enzo63

Active Member
Apr 21, 2021
1,567
904
NL
Ja hoor, daar staan we dan. Lekker in de laadfile te Piacenza. Dat is wat niemand wil maar helaas werkelijkheid is geworden. Hou je hart maar vast straks als er weer naar de wintersport wordt gereden.
 

Attachments

  • 16288584287423699908838335952031.jpg
    16288584287423699908838335952031.jpg
    400.8 KB · Views: 70
Ja hoor, daar staan we dan. Lekker in de laadfile te Piacenza. Dat is wat niemand wil maar helaas werkelijkheid is geworden. Hou je hart maar vast straks als er weer naar de wintersport wordt gereden.

Dat klinkt nogal dramatisch. Hoe lang moet je wachten totdat er een stall vrijkomt? 5 minuten? 10 minuten? Dat lijkt me toch alleszins te overzien, zeker als je bedenkt dat de gemiddelde vakantieganger richting Italië de afgelopen weekeinden vele uren in de file stond in Zuid-Duitsland, Oostenrijk en Noord-Italië.
 
Dat klinkt nogal dramatisch. Hoe lang moet je wachten totdat er een stall vrijkomt? 5 minuten? 10 minuten? Dat lijkt me toch alleszins te overzien, zeker als je bedenkt dat de gemiddelde vakantieganger richting Italië de afgelopen weekeinden vele uren in de file stond in Zuid-Duitsland, Oostenrijk en Noord-Italië.
Die files komen er nog bovenop. Snap dat je niet mag verwachten dat er te allen tijde ruimte is maar dit kon een blinde zien aankomen.

10 minuten en toen stall sharen met een X.
 
Die files komen er nog bovenop. Snap dat je niet mag verwachten dat er te allen tijde ruimte is maar dit kon een blinde zien aankomen.

10 minuten en toen stall sharen met een X.
Nou da's toch niet zo ernstig?

Ik denk dat je met een diesel of benzine ook makkelijk 10 minuten kwijt bent als je bij het verkeerde tankstation afslaat.
 
1x 10 minuten wachten en het is een drama? Gelukkig heb ik de afgelopen 6 jaar nog nooit ergens in de file gestaan voor een SuC plekje.

Als je de kans op wachten wilt verkleinen zorg dan sowieso dat je CSS kan laden.
Ja, dat is een drama als je reis toch al 3 uur langer dan gemiddeld duurt en dit de eerste van vele stops is. Als jij het normaal vindt, wat dus zo is, hoop ik dat jij bij een volgende roadtrip overal 10 minuten mag wachten. CCS staat hier buiten. Want ook met CCS moet je wachten.
En als je beter had gelezen had je ook geconstateerd dat er een verschil is tussen laden pre en post corona. In elk geval in Italië en ook in Zwitserland.
 
In 8 jaar tesla rijden en roadtrips over gans Europa nog nooit 1 minuut moeten wachten. Ik kies dan ook meestal niet voor de spitsmomenten om te rijden.
Vorige zomer zag ik mensen die veel langer moesten wachten aan een benzinestation. Daarna moesten ze nog eens wachten om te mogen betalen.
Als je dan toch moet wachten, neem dan even de tijd om een deftige foto te nemen en te posten ;)
 
Ja, dat is een drama als je reis toch al 3 uur langer dan gemiddeld duurt en dit de eerste van vele stops is. Als jij het normaal vindt, wat dus zo is, hoop ik dat jij bij een volgende roadtrip overal 10 minuten mag wachten. CCS staat hier buiten. Want ook met CCS moet je wachten.
En als je beter had gelezen had je ook geconstateerd dat er een verschil is tussen laden pre en post corona. In elk geval in Italië en ook in Zwitserland.

Als je kijkt hoeveel tijd we dagelijks verspillen aan een beetje lummelen op een mobieltje of aan tv-programma's, dan doen die paar minuten bij een supercharger er nauwelijks toe. Natuurlijk. Ik snap het gevoel wel, want je wilt door. Maar als je het afzet tegen het tijdsverlies aan andere dingen, dan valt het reuze mee.
 
  • Like
Reactions: Mars2020 and Hbrink
Nou nou... 10 minuten. Zeker nog nooit met 3 dames op reis geweest. Gemiddelde stop laden we 15 minuten te lang omdat ze (weer) niet klaar zijn. Ben blij dat het laden tussen 80% en 100% zo oer-traag gaat, anders waren mijn idle fee's hoger dan benzine kosten met een dino-slurper.

Je bent op vakantie, niet op de vlucht. Als je reis > 1000km, overnacht dan bij een destination charger. Relax!
 
Ja hoor, daar staan we dan. Lekker in de laadfile te Piacenza. Dat is wat niemand wil maar helaas werkelijkheid is geworden. Hou je hart maar vast straks als er weer naar de wintersport wordt gereden.
Vraagje, was dit alleen bij Piacenza of speelde dit ook bij andere chargers. Zijn er personen met dezelfde ervaring bij Piacenza? Dan kunnen we die misschien beter vermijden totdat die uitgebreid is.
Mijn ervaring, begin jullie op en neer naar Rome, nergens hoeven wachten, wel de gebruikelijke files.
 
Op je rit altijd de SuC bezetting in de gaten houden. Kan zo maar zijn dat het loont de voorgaande SuC toch te laden ondanks dat je de geplande SuC kunt halen.

Helaas is de navigatie nog niet slim te genoeg om op basis van toekomstige SuC bezetting (zij die de SuC als bestemming hebben) te retouren.

Zou helemaal mooi zijn als Tesla dat van te voren zou kunnen doorrekenen en wellicht zelfs met een geheel alternatieve route komt. Ik rij liever een half uur langer als het mij wachttijd zou schelen.
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
Zou helemaal mooi zijn als Tesla dat van te voren zou kunnen doorrekenen en wellicht zelfs met een geheel alternatieve route komt. Ik rij liever een half uur langer als het mij wachttijd zou schelen.
Probleem is dat dat minuut per minuut kan veranderen. Ik heb al verschillende keren naar ogenschijnlijk drukke SuC's gereden waar bij aankomst de drukte net vertrokken was.
 
  • Like
Reactions: cousin_IT
Vraagje, was dit alleen bij Piacenza of speelde dit ook bij andere chargers. Zijn er personen met dezelfde ervaring bij Piacenza? Dan kunnen we die misschien beter vermijden totdat die uitgebreid is.
Mijn ervaring, begin jullie op en neer naar Rome, nergens hoeven wachten, wel de gebruikelijke files.
Kijk eens naar mijn screenshot van gisteren in het Italiëdraadje
 
Status
Not open for further replies.