Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laden tot 70, 80, 90, of 100%?

This site may earn commission on affiliate links.
Rij je standaard niet op Chill modes dan? Ik vind Standard echt te gevoelig en niet prettig tuffen.
Nee, ik rij standaard op sport mode, maar rij over het algemeen rustig omdat ik weet dat ik in een bijna sportauto rijd. Kwestie van de mm leren kennen van de acceleratie. In de lente en de zomer 2019 zijn de wilde haren er na een paar keer snel vanaf gewaaid hahahahaha.
 
Alé, dan zal het bij mij snel gedaan zijn. Snel accelereren en veel superchargen! Dat geldt dan voor de Performance ook, veronderstel ik?
Het moet nog bewezen worden, maar de veronderstelling nav de ervaringen bij de MS en MX en de km en miles die bekende youtubers afleggen is er wel. Wel beter is het om meer AC te laden en ook minder fel te accelereren. Hou de voltage drop binnen de 10 % van het nominale bij rijden.
 
Ik weet niet hoe het met de oorspronkelijke handleidingen van de S X en 3 zit maar er staat nu in: "Het piekniveau van de batterij kan iets afnemen na een groot aantal DC-snellaadsessies, bijvoorbeeld bij Superchargers. Ook staat er duidelijk in dat je de batterij niet naar 0% moet ontladen omdat dat schadelijk is.
Er is een hoop te mopperen op de manier van verkoop van Tesla maar deze informatie is gewoon te lezen en net als wij zal ook Tesla benieuwd zijn naar de werkelijke ontwikkeling van de batterijen in de S X en 3 na jarenlang gebruik en veel kilometers bij de verschillende gebruiks-/laadgewoonten.
Enne.... volgens mij zijn er nog steeds discussies over de vraag of maximale belasting van een dieselmotor na een koude start wel goed is voor de motor. Heeft de dealer mij destijds nooit iets van verteld.
Sowieso zijn de ontwikkelingen, de brainstorms, de masterclasses, symposia en discussies over batterijen erg interessante platforms. Er staat namelijk een vijfde industriele revolutie aan de voordeur vanwege de Dry Electrode.
 
Ach soms is het leuk om even te accelereren. Ik heb de LR AWD gekocht vanwege de mogelijkheden en de kwaliteit. Had ook wel de LR RWD kunnen kopen, maar dat wilde ik ook niet.

Bij mij de doenbare "range", het vermogen en het feit dat Musk het heeft gesnapt om met een leuke wagen af te komen en niet met een duffe saaie groene imago kar.

Maar soit, we gaan of topic...
 
Ach soms is het leuk om even te accelereren. Ik heb de LR AWD gekocht vanwege de mogelijkheden en de kwaliteit. Had ook wel de LR RWD kunnen kopen, maar dat wilde ik ook niet.
Haha. Zo is het maar net. Ik rij 90% in de saaie Chill. Maar ik kan het niet laten af en toe, vooraan bij het stoplicht, hem even op Standaard te zetten en dan weg te schieten. Of als ik op een binnenweg wil inhalen. Heerlijk. Daar hebben we die M3 toch eigenlijk ook voor....?
 
  • Like
Reactions: JanG007
Haha. Zo is het maar net. Ik rij 90% in de saaie Chill. Maar ik kan het niet laten af en toe, vooraan bij het stoplicht, hem even op Standaard te zetten en dan weg te schieten. Of als ik op een binnenweg wil inhalen. Heerlijk. Daar hebben we die M3 toch eigenlijk ook voor....?
Bij inhalen gebruik ik ook de performance boost. Dus heilig ben ik niet Dan moet ik wel wat sneller 60, 70, of 80 % laden. Ook heb ik de LR AWD voor de toekomst gekocht als ik een dry electrolyte batteryswap ga doen. Gebruik en eigenaarschap gaat in de toekomst veranderen. Je koopt eenmaal een auto en doet dan een paar keer een battryswap. Zo behou je de auto voor decennia.
 
Je koopt eenmaal een auto en doet dan een paar keer een battryswap. Zo behou je de auto voor decennia.

Ik kan helemaal met je meegaan. Ik ga er ook vanuit dat deze auto erg lang perfect zal functioneren, zeker met een nieuwe batterij. Maar dan zullen de verzekeraars hun beleid moeten aanpassen vwb de restwaardeontwikkeling. Als ik over tien jaar een deuk in mijn voorscherm rij zal hij bij het huidig beleid al snel total-loss worden verklaard.
 
Ik kan helemaal met je meegaan. Ik ga er ook vanuit dat deze auto erg lang perfect zal functioneren, zeker met een nieuwe batterij. Maar dan zullen de verzekeraars hun beleid moeten aanpassen vwb de restwaardeontwikkeling. Als ik over tien jaar een deuk in mijn voorscherm rij zal hij bij het huidig beleid al snel total-loss worden verklaard.
Niet alleen verzekeraars, maar de hele auto-industrie met alle zijtakken gaat veranderen.
 
Ook heb ik de LR AWD voor de toekomst gekocht als ik een dry electrolyte batteryswap ga doen. .

Waarom denk je dat Tesla meewerkt aan zo'n batterijswap? Ik denk dat ze over 8 jaar gewoon zeggen 'helaas er is voor uw type tesla geen vervangende batterij meer beschikbaar, we kunnen u helaas niet helpen'
Zo gaat het met mijn 60 ook ben ik bang. Als hij nu tijdens de garantie nog stuk gaat is er een redelijke kans dat ze een grotere batterij plaatsen als er geen gereviseerde 60 beschikbaar is, maar ik denk dat ze na de garantie gewoon gaan zeggen dat ze niets kunnen leveren.
 
Waarom denk je dat Tesla meewerkt aan zo'n batterijswap? Ik denk dat ze over 8 jaar gewoon zeggen 'helaas er is voor uw type tesla geen vervangende batterij meer beschikbaar, we kunnen u helaas niet helpen'
Zo gaat het met mijn 60 ook ben ik bang. Als hij nu tijdens de garantie nog stuk gaat is er een redelijke kans dat ze een grotere batterij plaatsen als er geen gereviseerde 60 beschikbaar is, maar ik denk dat ze na de garantie gewoon gaan zeggen dat ze niets kunnen leveren.
Omdat daar ook geld mee te verdienen valt. De steeds oplopende verkoop van auto's en daardoor de oplopende productie van nieuwe auto's zal ondanks de meerdere Gigafactories de capaciteit van lijnen hoog houden. Daarnaast heb ik Elon ooit al zoiets horen roepen. Maar wanneer en hoe, dat weet ik niet meer. Maar goed als Tesla het niet doet, dan is er wel een ander te vinden. Tegen de tijd dat ikzelf een batterijswap doe is het al weer 15 of 20 jaar verder en kosten de Dry eletrolytes niet zoveel meer.
 
Jullie hebben wel erg veel vertrouwen in de carrosserie van je auto. Ik twijfel toch erg over de staat 8 jaar van nu. Ik ben er zuinig op, maar als je na 10 jaar of zelfs later de batterij wilt vervangen dan vraag ik me af of inmiddels niet de halve auto is vervangen...
 
  • Like
Reactions: JanG007
Jullie hebben wel erg veel vertrouwen in de carrosserie van je auto. Ik twijfel toch erg over de staat 8 jaar van nu. Ik ben er zuinig op, maar als je na 10 jaar of zelfs later de batterij wilt vervangen dan vraag ik me af of inmiddels niet de halve auto is vervangen...
Zoals je aangeeft. Zuinig zijn en zelf tijdig, dus nu al, (schoonmaak- en roest-) onderhoud plegen.
 
Nog even iets.....Gisteren de Scan my Tesla hardware in de auto geïnstalleerd. Vanochtend softwarematig aan de praat gekregen.
De app geeft nu om 13:04 uur aan dat mijn SoC 71,9 kWh is en na opladen in de nacht 73.6.Elke nacht laad ik op tot 73,6 blijkbar. Grappig is ook dat mijn totaal aan AC charging 2983 kWh is en dat er 42,6 kWh aan vermoedelijk een Supercharger aan DC snelladen is geweest. Betekent dus dat voordat ik mijn auto op 30 maart 2019 in ontvangst heb gekregen Tesla wat mij betreft stout is geweest om 'm aan de SC te hangen, hahahaha.
 
Betekent dus dat voordat ik mijn auto op 30 maart 2019 in ontvangst heb gekregen Tesla wat mij betreft stout is geweest om 'm aan de SC te hangen, hahahaha.

Ze moeten toch een keer de accu opladen... anders kun je bij aflevering niet naar huis :)

Nergens kun je zien met welke C waarde er geladen is enkel dat er DC is geladen wat uiteindelijk ook gebeurd via AC want alle cellen worden DC geladen.