Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leden van de 100.000 km club

This site may earn commission on affiliate links.
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar in mijn infoscherm is de 223 KW/h voor de laatste 3382km, niet voor de 100000. Het gemiddelde gebruik is niet te achterhalen voor de 100000km

Uit mijn eigen S, iemand vroeg naar aanleiding van jou 100K melding wat het gemiddeld verbruik was geweest.
Bij mij was dat 223Wh/km over 100K en 210Wh/km over de laatste 20K
 
image.jpg
Oops. Is van 21september en intussen 12426 km geleden. Wagen heb ik sinds mei 2015.
 
  • Like
Reactions: FrankNL and widodh
Ongeveer alles denk ik... nu nog steeds maar 82.000 km terwijl het er al 125.000 hadden kunnen zijn.
-4 of 5 keer de cardanassen vooraan
-2 du's vooraan 1 maal met plas olie op de oprit
-1 du achteraan en nieuwe cardanassen
-1 keer batterij eruit voor herstelling
- 4 nieuwe luchtvering/dempers
- 1 nieuw handschoenkastje
- 2 nieuwe laders
- kabelboom van achterste du vervangen
- 1 nieuwe ibooster
- 2 keer nieuwe 12 volt batterij
- 3 keer sporing moeten regelen

En last but nog least 2 nieuwe ruitenwissers en opnieuw afregelen ervan :)

Ik heb misschien hier en daar wel wat vergeten... oh ja, toch ook minstens 10 keer getakeld moeten worden en langste 'positieve service ervaring' zoals dit op dit forum heet heeft toch 60 dagen geduurd.

De auto lijkt nu ondertussen meer dan 2 jaar na aflevering toch eindelijk juist in elkaar te zitten (op de cardans na dan) en ik kan er toch nog plezier aan beleven... ik begin langzaamaan het sec te missen.
K.
 
  • Informative
Reactions: slk-A4 and FrankNL
Ongeveer alles denk ik... nu nog steeds maar 82.000 km terwijl het er al 125.000 hadden kunnen zijn.
-4 of 5 keer de cardanassen vooraan
-2 du's vooraan 1 maal met plas olie op de oprit
-1 du achteraan en nieuwe cardanassen
-1 keer batterij eruit voor herstelling
- 4 nieuwe luchtvering/dempers
- 1 nieuw handschoenkastje
- 2 nieuwe laders
- kabelboom van achterste du vervangen
- 1 nieuwe ibooster
- 2 keer nieuwe 12 volt batterij
- 3 keer sporing moeten regelen


K.
Wat een miserie heb je iets met Tesla afgesproken betreffende extra garantie want dit is gortis
 
Ongeveer alles denk ik... nu nog steeds maar 82.000 km terwijl het er al 125.000 hadden kunnen zijn.
-4 of 5 keer de cardanassen vooraan
-2 du's vooraan 1 maal met plas olie op de oprit
-1 du achteraan en nieuwe cardanassen
-1 keer batterij eruit voor herstelling
- 4 nieuwe luchtvering/dempers
- 1 nieuw handschoenkastje
- 2 nieuwe laders
- kabelboom van achterste du vervangen
- 1 nieuwe ibooster
- 2 keer nieuwe 12 volt batterij
- 3 keer sporing moeten regelen

En last but nog least 2 nieuwe ruitenwissers en opnieuw afregelen ervan :)

Ik heb misschien hier en daar wel wat vergeten... oh ja, toch ook minstens 10 keer getakeld moeten worden en langste 'positieve service ervaring' zoals dit op dit forum heet heeft toch 60 dagen geduurd.

De auto lijkt nu ondertussen meer dan 2 jaar na aflevering toch eindelijk juist in elkaar te zitten (op de cardans na dan) en ik kan er toch nog plezier aan beleven... ik begin langzaamaan het sec te missen.
K.
Beter maar met een achterwiel aangedreven 85 rijden. Die eerste twee probleem regels vrees ik als de pest.
 
  • Like
Reactions: slk-A4
Ik denk persoonlijk dat de mankementen uitzondering zijn en niet opwegen tegen de continue voordelen (betere tractie, betere efficiency en betere veiligheid).

Uiteindelijk is AWD standaard geworden, omdat nagenoeg iedereen daarvoor koos.

Uiteindelijk moet iedereen uiteraard gewoon doen waar hij zich goed bij voelt.
 
Ik denk persoonlijk dat de mankementen uitzondering zijn en niet opwegen tegen de continue voordelen (betere tractie, betere efficiency en betere veiligheid).

Uiteindelijk is AWD standaard geworden, omdat nagenoeg iedereen daarvoor koos.

Uiteindelijk moet iedereen uiteraard gewoon doen waar hij zich goed bij voelt.
Aan dat laatste heeft Tesla geen boodschap. Er is geen S en X meer te koop met alleen achterwielaandrijving :(
 
  • Like
Reactions: slk-A4 and PaulusdB