TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Leden van de 300.000 km club

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Marius, Apr 1, 2017.

1. Phil V

Phil V Active Member

Is daily 80% en trip 90%? Anders lijkt dit mij wel heel weinig. Ik heb nu 384km typical op 90%, maar is al een half jaar stabiel. Ze kunnen ons natuurlijk VW-gewijs tonen wat ze willen ;-).
    Laad je vaak aan de SuC? Ook teruggevallen op max 93kW?

• Funny x 1
  2. CO2CLEAN

CO2CLEAN Olivier Willemsen

Je vergelijkt ook een S met een X. Dat kan ook behoorlijk schelen.

• Informative x 1
  3. Phil V

Phil V Active Member

4. michelh

michelh Member

Onder garantie. Poosje met een leenbatterij gereden waarna eigen batterij is teruggezet. Denk dat minder presterende cellen zijn vervangen (refurbishing).

5. FrankNL

FrankNL Member

80% klopt maar nee echt 100%...maar het is wel een X zoals eerder opgemerkt ;)

6. FrankNL

FrankNL Member

Thanks...gedaan...zit blijkbaar -1,07% onder de trendlijn met mijn kilometerstand...valt dan dus nog mee voor mijn geval, maar in het algemeen is het nog wel "veel"...blijkbaar wordt het verval steeds minder, daar ga ik dan maar even vanuit ;)

Wanneer wordt je batterij vervangen? Hoeveel slechter moet hij dan zijn?

• Like x 1
  7. FVO

FVO Active Member

Bestaat geen vast cijfer van.
    Je batterij moet onredelijk veel gedegradeerd zijn tov. van wat je zou kunnen verwachten.

• Informative x 1
  8. michelh

michelh Member

Weet niet bij welk percentage batterij wordt vervangen vanuit garantievoorwaarden. Mijn S gaf een reeks foutmeldingen en schakelde zichzelf in veilige modus (rijden niet mogelijk).

9. CO2CLEAN

CO2CLEAN Olivier Willemsen

Tesla heeft geen garantie op degradatie op Model S en X. Voor de Model 3 geldt wel een garantie met 70% tot 120.000 mijl.

10. Phil V

Phil V Active Member

Een batterij die nog 20% vd range geeft is technisch gezien nog steeds werkend. Degradatie is een gekend en dus te accepteren fenomeen.
    We zullen dan alweer op goodwill moeten rekenen. Hopelijk hebben we dan iets aan de bedankingsmails aan de early adopters van Elon: “I’ll never forget*.
    Ik vermoed dat als de batterijen tegen dan voor de helft in prijs gedaald zijn er wel een deal komt voor goedkope vervanging.De wagen is dan direct weer zo goed als nieuw, want verder weinig slijtage-onderdelen.
    Misschien is een ‘deal’ zelfs niet nodig. Als je na 10 jaar voor pakweg 17000€ een zo goed als nieuwe wagen S krijgt, full range, nieuwste technologie, dan is dat verantwoord geld.

11. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

m.i. ging het om het gekende contactor-probleem. Bij de eerste generaties moest daarvoor de batterij open, en werd er tijdelijk een loaner batterij gemonteerd.
    Ik heb nog nergens gelezen dat er cellen in een batterij (pack) zouden vervangen zijn. (maar dat sluit het uiteraard niet uit)

12. michelh

michelh Member

Benieuwd wat dan deze keer de reden is: mijn S is vorige week (opnieuw) gestrand, circa 312.000 km. Keurige service, want volgens Tesla een probleem met de high-voltage batterij, en dus ook onder garantie.

Het wachten is nu op de leenbatterij. Die wordt uit Noorwegen of Duitsland gehaald bij gebrek aan voorradige exemplaren in Nederland.

Het wachten is ook op een elektrische loaner in plaats van de beschikbaar gestelde ICE.

En het wachten is... op de lancering straks :))

• Informative x 1
    • Like x 1
  13. Energie Gratiz

Energie Gratiz Active Member

@michelh: nog even over de refurbish-actie van het accupakket: heb je na de actie een verbetering gemerkt op 1 van de volgende punten:
    - range bij 100% SoC
    - laadcurve bij SuC (langer doorladen met max. vermogen / hoger gemiddeld laadvermogen bij voller rakende accu)
    - beperkt vermogen bij lage SoC of lage temperatuur van de accu
    - beperkte regen bij lage temperatuur van de accu
    Indien niet, was er sprake van reparatie van een duidelijk defecte (hoofd-)component in het accupakket.

14. michelh

michelh Member

Refurbish van cellen was mijn eigen interpretatie. Probleem met connector klinkt me echter als veel waarschijnlijker in de oren. Huidige probleem nog niet bekend. Diagnose moet nog plaatsvinden in Tilburg. Vanaf komende week een leenbatterij. Probleem oplosbaar, battery swap. Niet oplosbaar, geen swap, leenbatterij wordt dan mijn batterij. Dat maakt me wel nieuwsgierig naar de kwaliteit van de leenbatterij.

• Informative x 2
  15. Energie Gratiz

Je zou toch wel mogen verwachten dat de leenbatterij in een behoorlijk betere conditie is dan je eigen...

16. michelh

michelh Member

Leenbatterij opgehaald: in vrijwel gelijke conditie. Bij de vorige storing was dat ook zo. Ligt er in Tilburg een voorraadje in verschillend stadium van ontbinding?

17. Energie Gratiz

Dat lijkt er dan wel een beetje op... zou ik trouwens als ik Tesla was ook doen. Waarom gratis een (veel) beter accupakket aan een klant geven dan het pakket wat de klant zelf had?

18. Go4IT

Go4IT Member

20180319_101558.jpg 4de of 5de lid?

• Like x 5
  19. Edi99

Edi99 Egbert Dijkstra

Zijn er al opzeggingen in de maak? iemand die naar de club van 400.000 gaat?

20. michelh

michelh Member

Ik verwacht de 400.000 net niet in 2018 aan te tikken: afgelopen maanden duizenden kilometers in loaners gereden. Drie maal S, een Jaguar, een Skoda en een Volvo. En de stadsritjes maak ik sinds december met de halve Tesla (een B electric drive). Die past wat beter in de kleine parkeervakken in de binnenstad en stuurt daar bovendien volautomatisch in.

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC