Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leden van de 300.000 km club

This site may earn commission on affiliate links.
Warm aanbevolen regelmatig de spreadsheet eens aan te vullen.

MaxRange Tesla Battery Survey

Thanks...gedaan...zit blijkbaar -1,07% onder de trendlijn met mijn kilometerstand...valt dan dus nog mee voor mijn geval, maar in het algemeen is het nog wel "veel"...blijkbaar wordt het verval steeds minder, daar ga ik dan maar even vanuit ;)

Wanneer wordt je batterij vervangen? Hoeveel slechter moet hij dan zijn?
 
  • Like
Reactions: FVO
Thanks...gedaan...zit blijkbaar -1,07% onder de trendlijn met mijn kilometerstand...valt dan dus nog mee voor mijn geval, maar in het algemeen is het nog wel "veel"...blijkbaar wordt het verval steeds minder, daar ga ik dan maar even vanuit ;)

Wanneer wordt je batterij vervangen? Hoeveel slechter moet hij dan zijn?
Bestaat geen vast cijfer van.
Je batterij moet onredelijk veel gedegradeerd zijn tov. van wat je zou kunnen verwachten.
 
  • Informative
Reactions: FrankNL
Een batterij die nog 20% vd range geeft is technisch gezien nog steeds werkend. Degradatie is een gekend en dus te accepteren fenomeen.
We zullen dan alweer op goodwill moeten rekenen. Hopelijk hebben we dan iets aan de bedankingsmails aan de early adopters van Elon: “I’ll never forget*.
Ik vermoed dat als de batterijen tegen dan voor de helft in prijs gedaald zijn er wel een deal komt voor goedkope vervanging.De wagen is dan direct weer zo goed als nieuw, want verder weinig slijtage-onderdelen.
Misschien is een ‘deal’ zelfs niet nodig. Als je na 10 jaar voor pakweg 17000€ een zo goed als nieuwe wagen S krijgt, full range, nieuwste technologie, dan is dat verantwoord geld.
 
Weet niet bij welk percentage batterij wordt vervangen vanuit garantievoorwaarden. Mijn S gaf een reeks foutmeldingen en schakelde zichzelf in veilige modus (rijden niet mogelijk).

m.i. ging het om het gekende contactor-probleem. Bij de eerste generaties moest daarvoor de batterij open, en werd er tijdelijk een loaner batterij gemonteerd.
Ik heb nog nergens gelezen dat er cellen in een batterij (pack) zouden vervangen zijn. (maar dat sluit het uiteraard niet uit)
 
m.i. ging het om het gekende contactor-probleem. Bij de eerste generaties moest daarvoor de batterij open, en werd er tijdelijk een loaner batterij gemonteerd.
Ik heb nog nergens gelezen dat er cellen in een batterij (pack) zouden vervangen zijn. (maar dat sluit het uiteraard niet uit)

Benieuwd wat dan deze keer de reden is: mijn S is vorige week (opnieuw) gestrand, circa 312.000 km. Keurige service, want volgens Tesla een probleem met de high-voltage batterij, en dus ook onder garantie.

Het wachten is nu op de leenbatterij. Die wordt uit Noorwegen of Duitsland gehaald bij gebrek aan voorradige exemplaren in Nederland.

Het wachten is ook op een elektrische loaner in plaats van de beschikbaar gestelde ICE.

En het wachten is... op de lancering straks :))
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Maarten and FVO
@michelh: nog even over de refurbish-actie van het accupakket: heb je na de actie een verbetering gemerkt op 1 van de volgende punten:
- range bij 100% SoC
- laadcurve bij SuC (langer doorladen met max. vermogen / hoger gemiddeld laadvermogen bij voller rakende accu)
- beperkt vermogen bij lage SoC of lage temperatuur van de accu
- beperkte regen bij lage temperatuur van de accu
Indien niet, was er sprake van reparatie van een duidelijk defecte (hoofd-)component in het accupakket.
 
@michelh: nog even over de refurbish-actie van het accupakket: heb je na de actie een verbetering gemerkt op 1 van de volgende punten:
- range bij 100% SoC
- laadcurve bij SuC (langer doorladen met max. vermogen / hoger gemiddeld laadvermogen bij voller rakende accu)
- beperkt vermogen bij lage SoC of lage temperatuur van de accu
- beperkte regen bij lage temperatuur van de accu
Indien niet, was er sprake van reparatie van een duidelijk defecte (hoofd-)component in het accupakket.

Refurbish van cellen was mijn eigen interpretatie. Probleem met connector klinkt me echter als veel waarschijnlijker in de oren. Huidige probleem nog niet bekend. Diagnose moet nog plaatsvinden in Tilburg. Vanaf komende week een leenbatterij. Probleem oplosbaar, battery swap. Niet oplosbaar, geen swap, leenbatterij wordt dan mijn batterij. Dat maakt me wel nieuwsgierig naar de kwaliteit van de leenbatterij.
 
  • Informative
Reactions: FrankNL and S-19910
20180319_101558.jpg
4de of 5de lid?
 
Ik verwacht de 400.000 net niet in 2018 aan te tikken: afgelopen maanden duizenden kilometers in loaners gereden. Drie maal S, een Jaguar, een Skoda en een Volvo. En de stadsritjes maak ik sinds december met de halve Tesla (een B electric drive). Die past wat beter in de kleine parkeervakken in de binnenstad en stuurt daar bovendien volautomatisch in.