You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mooi man!Op naar de 500.000 km...
Op naar de 500.000 km...
Goed gedaan en zo dat is een afstand!! Ben vooral benieuwd naar je ervaringen na zoveel km's. Wat is er bevallen, wat kon er beter, wat viel buiten en binnen de garantie etc etc...
Gefeliciteerd!
Zelf zit ik inmiddels boven 500.000km Tesla-kilometers, maar dat is verdeeld over 2 MS'en dus dat telt vast niet... de tweede MS heeft nu nog 'slechts' ruim 135.000km op de teller.
Afgelopen 100.000 km vervangen:
deurhendel (1x)
MCU (nieuwe met LTE)
batterij 12V
high voltage battery (replacement battery geaccepteerd)
ruitenwissers
remblokken (4x) en -schijven (voor)
winterbanden
Ook aan reparatie toe is het subframe dat de drive-unit draagt. Dat is rond 370.000 km gedeeltelijk afgebroken. Leidt tot een klonkig geluid bij regeneratie en achteruit rijden omdat de drive-unit dan gaat stuiteren.
De high-voltage battery is vervangen onder garantie. De rest tegen de gebruikelijke Tesla tarieven (= hoog) en met de gebruikelijke Tesla coulance (= nul-komma-nul).
Al met al een fijne auto waarvan zowel de carrosserie als het interieur heel degelijk zijn gebleken.
Afgelopen 100.000 km vervangen:
deurhendel (1x)
MCU (nieuwe met LTE)
batterij 12V
high voltage battery (replacement battery geaccepteerd)
ruitenwissers
remblokken (4x) en -schijven (voor)
winterbanden
Ook aan reparatie toe is het subframe dat de drive-unit draagt. Dat is rond 370.000 km gedeeltelijk afgebroken. Leidt tot een klonkig geluid bij regeneratie en achteruit rijden omdat de drive-unit dan gaat stuiteren.
De high-voltage battery is vervangen onder garantie. De rest tegen de gebruikelijke Tesla tarieven (= hoog) en met de gebruikelijke Tesla coulance (= nul-komma-nul).
Al met al een fijne auto waarvan zowel de carrosserie als het interieur heel degelijk zijn gebleken.
Zelf aan 165.000, in 4 jaren, en van plan om zolang mogelijk verder ermee te rijden.
Is het uw eerste MCU? Mogen we de kost weten?
Vanwege veranderingen in werkomstandigheden is mijn gemiddelde afstand die ik wekelijks rij gezakt, maar ik kom eraan.... Zit nu op 399.000 km.
Op zich ben ik zeer tevreden over SeC Den Haag, denken goed mee, echter ook zij kunnen er niets aan doen dat Musk geen nieuwe batterij meer levert. Zit al 1,5 jaar te wachten op een nieuwe maar die wordt al 1 jaar niet meer geleverd vanwege problemen met de kwaliteit (draadje Roadster 3.0 battery longevity).Neem aan dat je met een roadster en zo'n km stand wel VIP service krijgt bij het SeC en dat ze weinig in rekening brengen? Ze kunnen jou goed gebruiken als uithangbord! Wat een afstand...ik ga naar de 200K op de X maar 400K in een roadster...wow!
Op zich ben ik zeer tevreden over SeC Den Haag, denken goed mee, echter ook zij kunnen er niets aan doen dat Musk geen nieuwe batterij meer levert. Zit al 1,5 jaar te wachten op een nieuwe maar die wordt al 1 jaar niet meer geleverd vanwege problemen met de kwaliteit (draadje Roadster 3.0 battery longevity).
Het SeC krijgt ook geen antwoorden meer uit de USA.
Wordt nu wel echt een probleem omdat bruikbare range nu nog slechts 160km is. Ik ben 40% capaciteit kwijt.
De vorige rijdt al ruim een half jaar in Duitsland rond.De vorige nog altijd in bezit? En hoe zou het met de odometer in de roadster van @Marius zijn?
De vorige rijdt al ruim een half jaar in Duitsland rond.
Afgelopen 100.000 km vervangen:
deurhendel (1x)
MCU (nieuwe met LTE)
batterij 12V
high voltage battery (replacement battery geaccepteerd)
ruitenwissers
remblokken (4x) en -schijven (voor)
winterbanden
Ook aan reparatie toe is het subframe dat de drive-unit draagt. Dat is rond 370.000 km gedeeltelijk afgebroken. Leidt tot een klonkig geluid bij regeneratie en achteruit rijden omdat de drive-unit dan gaat stuiteren.
De high-voltage battery is vervangen onder garantie. De rest tegen de gebruikelijke Tesla tarieven (= hoog) en met de gebruikelijke Tesla coulance (= nul-komma-nul).
Al met al een fijne auto waarvan zowel de carrosserie als het interieur heel degelijk zijn gebleken.
Maar toch... dan heb ik nog heel wat minder pech gehad. Volgens mij is er bij mijn eerste S (een P85 van dec. 2013) de laatste 100.000km alleen maar een nieuwe drive-unit geplaatst (onder garantie) en is het TPMS-systeem vervangen voor € 500 eigen bijdrage... en dat was nauwelijks lagere kmstand dan die van michelh: van 270.000km naar 370.000km.
En daar is de 400.000 km voor de roadster vandaag aangetikt.
View attachment 429804
Even een overzicht.
Bouwjaar 2009. Roadster 2.0
Totale electriciteitskosten voor deze 400.000 km is 8000 euro
8 x onderhoud voor 600 euro gemiddeld is 4800 euro
Cooling radiator vervangen is 1100 euro
Kachel blower vervangen is 1200 euro
Koelventilator elektronica vervangen is 2200 euro
Schokbrekers achter vervangen is 2500 euro
2 set voorbanden en 6 sets achterbanden is 800 euro
Totale running costs excl afschrijving is 20600 euro is ongeveer 5 eurocent per km.
Nooit pech gehad en uiterst betrouwbaar.
Voorlopig rij ik nog even door.
Als die batterij niet wordt geleverd wordt het vanzelf einde verhaal.