Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leden van de 400.000 km club

This site may earn commission on affiliate links.

michelh

Active Member
Jan 22, 2018
1,309
2,286
Arnhem
Op naar de 500.000 km...
 

Attachments

  • 8A612075-802E-4044-8BE6-25B242891AD3.jpeg
    8A612075-802E-4044-8BE6-25B242891AD3.jpeg
    444.6 KB · Views: 400
Goed gedaan ;) en zo dat is een afstand!! Ben vooral benieuwd naar je ervaringen na zoveel km's. Wat is er bevallen, wat kon er beter, wat viel buiten en binnen de garantie etc etc...

Afgelopen 100.000 km vervangen:
deurhendel (1x)
MCU (nieuwe met LTE)
batterij 12V
high voltage battery (replacement battery geaccepteerd)
ruitenwissers
remblokken (4x) en -schijven (voor)
winterbanden

Ook aan reparatie toe is het subframe dat de drive-unit draagt. Dat is rond 370.000 km gedeeltelijk afgebroken. Leidt tot een klonkig geluid bij regeneratie en achteruit rijden omdat de drive-unit dan gaat stuiteren.

De high-voltage battery is vervangen onder garantie. De rest tegen de gebruikelijke Tesla tarieven (= hoog) en met de gebruikelijke Tesla coulance (= nul-komma-nul).

Al met al een fijne auto waarvan zowel de carrosserie als het interieur heel degelijk zijn gebleken.
 
Afgelopen 100.000 km vervangen:
deurhendel (1x)
MCU (nieuwe met LTE)
batterij 12V
high voltage battery (replacement battery geaccepteerd)
ruitenwissers
remblokken (4x) en -schijven (voor)
winterbanden

Ook aan reparatie toe is het subframe dat de drive-unit draagt. Dat is rond 370.000 km gedeeltelijk afgebroken. Leidt tot een klonkig geluid bij regeneratie en achteruit rijden omdat de drive-unit dan gaat stuiteren.

De high-voltage battery is vervangen onder garantie. De rest tegen de gebruikelijke Tesla tarieven (= hoog) en met de gebruikelijke Tesla coulance (= nul-komma-nul).

Al met al een fijne auto waarvan zowel de carrosserie als het interieur heel degelijk zijn gebleken.


Zelf aan 165.000, in 4 jaren, en van plan om zolang mogelijk verder ermee te rijden.

Is het uw eerste MCU? Mogen we de kost weten?
 
Afgelopen 100.000 km vervangen:
deurhendel (1x)
MCU (nieuwe met LTE)
batterij 12V
high voltage battery (replacement battery geaccepteerd)
ruitenwissers
remblokken (4x) en -schijven (voor)
winterbanden

Ook aan reparatie toe is het subframe dat de drive-unit draagt. Dat is rond 370.000 km gedeeltelijk afgebroken. Leidt tot een klonkig geluid bij regeneratie en achteruit rijden omdat de drive-unit dan gaat stuiteren.

De high-voltage battery is vervangen onder garantie. De rest tegen de gebruikelijke Tesla tarieven (= hoog) en met de gebruikelijke Tesla coulance (= nul-komma-nul).

Al met al een fijne auto waarvan zowel de carrosserie als het interieur heel degelijk zijn gebleken.

Ik denk het lijstje van elke willekeurige ICE auto vele malen langer zou zijn.
 
Vanwege veranderingen in werkomstandigheden is mijn gemiddelde afstand die ik wekelijks rij gezakt, maar ik kom eraan.... Zit nu op 399.000 km.

Neem aan dat je met een roadster en zo'n km stand wel VIP service krijgt bij het SeC en dat ze weinig in rekening brengen? Ze kunnen jou goed gebruiken als uithangbord! Wat een afstand...ik ga naar de 200K op de X maar 400K in een roadster...wow!
 
Neem aan dat je met een roadster en zo'n km stand wel VIP service krijgt bij het SeC en dat ze weinig in rekening brengen? Ze kunnen jou goed gebruiken als uithangbord! Wat een afstand...ik ga naar de 200K op de X maar 400K in een roadster...wow!
Op zich ben ik zeer tevreden over SeC Den Haag, denken goed mee, echter ook zij kunnen er niets aan doen dat Musk geen nieuwe batterij meer levert. Zit al 1,5 jaar te wachten op een nieuwe maar die wordt al 1 jaar niet meer geleverd vanwege problemen met de kwaliteit (draadje Roadster 3.0 battery longevity).
Het SeC krijgt ook geen antwoorden meer uit de USA.
Wordt nu wel echt een probleem omdat bruikbare range nu nog slechts 160km is. Ik ben 40% capaciteit kwijt.
 
Op zich ben ik zeer tevreden over SeC Den Haag, denken goed mee, echter ook zij kunnen er niets aan doen dat Musk geen nieuwe batterij meer levert. Zit al 1,5 jaar te wachten op een nieuwe maar die wordt al 1 jaar niet meer geleverd vanwege problemen met de kwaliteit (draadje Roadster 3.0 battery longevity).
Het SeC krijgt ook geen antwoorden meer uit de USA.
Wordt nu wel echt een probleem omdat bruikbare range nu nog slechts 160km is. Ik ben 40% capaciteit kwijt.

160km is wel echt aan de erg lage kant...zeker als je zoals jij veel km's maakt. Zal het andere draadje er eens op na gaan lezen.
toch bijzonder dat er dan niet door iemand aan de bel getrokken wordt om een goede oplossing te verzinnen die wel mogelijk is of om duidelijk te verschaffen wat je nu echt kan verwachten. 1,5 jaar is echt bizar lang om zo te wachten :(
 
Afgelopen 100.000 km vervangen:
deurhendel (1x)
MCU (nieuwe met LTE)
batterij 12V
high voltage battery (replacement battery geaccepteerd)
ruitenwissers
remblokken (4x) en -schijven (voor)
winterbanden

Ook aan reparatie toe is het subframe dat de drive-unit draagt. Dat is rond 370.000 km gedeeltelijk afgebroken. Leidt tot een klonkig geluid bij regeneratie en achteruit rijden omdat de drive-unit dan gaat stuiteren.

De high-voltage battery is vervangen onder garantie. De rest tegen de gebruikelijke Tesla tarieven (= hoog) en met de gebruikelijke Tesla coulance (= nul-komma-nul).

Al met al een fijne auto waarvan zowel de carrosserie als het interieur heel degelijk zijn gebleken.

Maar toch... dan heb ik nog heel wat minder pech gehad. Volgens mij is er bij mijn eerste S (een P85 van dec. 2013) de laatste 100.000km alleen maar een nieuwe drive-unit geplaatst (onder garantie) en is het TPMS-systeem vervangen voor € 500 eigen bijdrage... en dat was nauwelijks lagere kmstand dan die van michelh: van 270.000km naar 370.000km.
 
Maar toch... dan heb ik nog heel wat minder pech gehad. Volgens mij is er bij mijn eerste S (een P85 van dec. 2013) de laatste 100.000km alleen maar een nieuwe drive-unit geplaatst (onder garantie) en is het TPMS-systeem vervangen voor € 500 eigen bijdrage... en dat was nauwelijks lagere kmstand dan die van michelh: van 270.000km naar 370.000km.

Tja, wat is pech? De vervanging van de batterij viel onder garantie. Banden, blokken en 12V-accu zie ik als gebruikelijke slijtage. De remschijven heb ik preventief vervangen toen Herbert de wielen er toch al af had liggen om nieuwe blokken te zetten. En hij wist mij ook te overtuigen van betere ruitenwissers. De deurhendel ging kapot door vandalisme (mijn zoontje was boos en smeet de deur zo hard dicht dat ik vooral blij was dat het raam er nog in zat).

Blijft over: de MCU. Pech, prijzig en jammer van de oude, maar 4G LTE voelt ook als een nieuwe laptop: sneller en beter.

Vergeet ik bijna het subframe: een lipje lassen, niets bijzonders.
 
  • Informative
Reactions: FrankNL
En daar is de 400.000 km voor de roadster vandaag aangetikt.
20190715_175528.jpg

Even een overzicht.
Bouwjaar 2009. Roadster 2.0
Totale electriciteitskosten voor deze 400.000 km is 8000 euro
8 x onderhoud voor 600 euro gemiddeld is 4800 euro
Cooling radiator vervangen is 1100 euro
Kachel blower vervangen is 1200 euro
Koelventilator elektronica vervangen is 2200 euro
Schokbrekers achter vervangen is 2500 euro
2 set voorbanden en 6 sets achterbanden is 800 euro

Totale running costs excl afschrijving is 20600 euro is ongeveer 5 eurocent per km.

Nooit pech gehad en uiterst betrouwbaar.
Voorlopig rij ik nog even door.

Als die batterij niet wordt geleverd wordt het vanzelf einde verhaal.
 
En daar is de 400.000 km voor de roadster vandaag aangetikt.
View attachment 429804
Even een overzicht.
Bouwjaar 2009. Roadster 2.0
Totale electriciteitskosten voor deze 400.000 km is 8000 euro
8 x onderhoud voor 600 euro gemiddeld is 4800 euro
Cooling radiator vervangen is 1100 euro
Kachel blower vervangen is 1200 euro
Koelventilator elektronica vervangen is 2200 euro
Schokbrekers achter vervangen is 2500 euro
2 set voorbanden en 6 sets achterbanden is 800 euro

Totale running costs excl afschrijving is 20600 euro is ongeveer 5 eurocent per km.

Nooit pech gehad en uiterst betrouwbaar.
Voorlopig rij ik nog even door.

Als die batterij niet wordt geleverd wordt het vanzelf einde verhaal.

Mooi overzicht! Gedetailleerd en interessant!
Hoge bedragen voor de reparatie's? Gelukkig zijn het er niet veel voor die 400K.
En maar 2 voorbanden? Dat zijn 3 banden setjes dus ( 1e nieuw en 2 bij gekocht ) op 400.000km is +/- 133.000km per set, dan rijd je wel errrrrg voorzichtig?

De accu staat nu op het plaatje zover ik het kan zien op zo'n +/-15% vol...en bij bereik staat toch 160km? Dat zou betekenen dat je er makkelijk 500km mee zou kunnen halen. Klopt dat?