Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag ook de SMS ontvangen voor levering op 28-12 in Utrecht. Wit/zwart interieur en trekhaak besteld 6-9. Nog geen kenteken en meldcode voor de verzekering (Univé)

Hoe ver voor levering hebben de mensen die al hebben opgehaald het kenteken en meldcode ontvangen?
Vandaag kenteken ontvangen en doorgegeven aan de verzekering. Nu helemaal klaar voor de aflevering
 
  • Like
Reactions: Freak
Weet iemand toevallig meer over de levering van de grijze model Y RWD's?

Midden september besteld (Y RWD, zwart interieur, zwarte velgen).
Tesla (Hasselt, België) weet ook niets zinvol te vertellen buiten dat de "oorspronkelijke indicatie van levertermijn, dec-feb" aangehouden kan worden. Leverdatum in de app/site staat al maanden op "onbekend". Dus niets nuttig over te vertellen...

Blijkbaar is er een of ander probleem met de donkergrijze lakkleur en de nieuwe lichtgrijze kleur...

Vind het maar vreemd dat er zo vele weken 0 progressie of informatie, geen VIN, niks, gegeven kan worden terwijl de rest vrolijk uitgeleverd wordt.
Auto werd op aankoop volledig bedrag besteld, geen leasing of dergelijke.
 
  • Like
Reactions: JayWayB
Gisteren mijn Model Y RWD (Blauw/Zwart/20) opgepikt in Brugge. Gewoon dezelfde achterbank, de rest heb ik niet gechecked (VIN: PC627xxx).
Viel me op dat het de enige blauwe was in heel de garage/parking.
Leuke auto, net wat minder punch dan de Model 3 LR, maar hij rijdt fijner en beter afgewerkt.
Daar vertelden ze me dat enorm veel leveringen nu in Zee-Brugge gaan plaatsvinden bij gebrek aan Auto-Transport.
Alles netjes op tijd geleverd! Succes.
 
Je TA neemt contact op met je verzekeringsagent. In een mailtje vragen ze om de nummerplaat aan te vragen en geven daarom het Vin nummer door. Als het gaat zoals bij mij, sta je mooi in Cc en kan je volgen. Ze vragen dan de nummerplaat te laten arriveren op een adres in Brussel. Tesla maakt een duplicaat voor de voorkant en zorgt dat ze op de plaats van afgifte op je MY hangt 👍

Je verzekeringsagent heeft dan ook voldoende info om hun kant van de carrousel op gang te trekken.

Heel goed geregeld imho
Thx voor de info. Laten we hopen dat Tesla dat allemaal geregeld heeft. :D ik heb geen mail noch verzekeringspapieren ontvangen. Wil daar ook ni voor niks staan woensdag… En TA neemt gewoon niet op. Te druk. (Begrijpelijk)
 
Hi even een vraag misschien off topic maar wellicht kunnen jullie me helpen.
Ben bezig met de verzekering. Auto via financial lease via findio. Findio vraagt volgende:
Lessee (IK) zorgt ervoor dat het polisblad Lessor (Findio) vermeldt als begunstigde, omdat Lessor eigenaar is van het Voertuig. Moet de
verzekeraar in de toekomst een bedrag uitkeren aan Lessee omdat het Voertuig is beschadigd of verloren gegaan? Dan
verpandt Lessee zijn vordering op de verzekeraar nu alvast aan Lessor. Lessor krijgt zo alle schade-uitkeringen.

Hoe vermeld ik Findio als begunstigde bij online verzekering aanvraag?

Probleem is dat nu de verzekeringsmaatschappijen alleen op werkdagen bereikbaar zijn met de feestdagen 😅

Stress duurt tot de auto echt aan je app is gematched haha
 
Weet iemand toevallig meer over de levering van de grijze model Y RWD's?

Midden september besteld (Y RWD, zwart interieur, zwarte velgen).
Tesla (Hasselt, België) weet ook niets zinvol te vertellen buiten dat de "oorspronkelijke indicatie van levertermijn, dec-feb" aangehouden kan worden. Leverdatum in de app/site staat al maanden op "onbekend". Dus niets nuttig over te vertellen...

Blijkbaar is er een of ander probleem met de donkergrijze lakkleur en de nieuwe lichtgrijze kleur...

Vind het maar vreemd dat er zo vele weken 0 progressie of informatie, geen VIN, niks, gegeven kan worden terwijl de rest vrolijk uitgeleverd wordt.
Auto werd op aankoop volledig bedrag besteld, geen leasing of dergelijke.
Grijs zal volgens Tesla NL volgend jaar rond mei worden geleverd
 
Ja, alle Model Y's worden geleverd met het premium interieur. Volledige sound system, vloermatten en stoelverwarming achterin.
Gisteren in Utrecht onze blauwe RWD opgehaald. Wat een plaatje, wat een auto. Ik had allerlei checklisten mee genomen ;-) maar zag bij binnenkomst al dat de auto in top staat was. Uiteraard heb ik een quick scan gedaan maar die Chinezen weten echt hoe ze een auto in elkaar moeten zetten. Wat ik verder niet wist maar toch kreeg: veiligheidspakket (rood etui met gevaren driehoek, verband, hesje), een kabel om op straat te laden en een lader voor het stopcontact. Ik heb VINP626XXX ... nee geen verlengde achterbank ;-) (urban myth) ... Ik had het hele gezin mee en zelfs mijn vrouw was onder de indruk :) ... De rit naar huis was in de stromende regen die ik vervolgens niet hoorde ... zo stil is deze bak... Geen vochtige ramen want de airco deed het allemaal prima en die hoorde ik eigenlijk ook niet. Geen gedoe met trillende banden (20 inch) en na 10km was de auto gekalibreerd. Ik zal jullie de rest van mijn dag besparen maar de auto is goed gebruikt: mijn dochter met vriendinnetjes hebben zich suf gespeeld, mijn zoon ook, ik heb samen met mijn dochter 's-avond nog karaoke gezongen en toen het stiller was heb ik even naar mooie muziek geluisterd... Niet normaal wat een mooi geluid er in de auto zit. Ik ben kortom maar een beetje enthousiast ;-) ... Ik ga vandaag nog wel even kijken naar de ophanging (of dat de nieuwe is) maar eerlijk gezegd het is gewoon een top auto. Ik wens iedereen die hem nog moet ophalen dezelfde ervaring .. en alvast een goed begin van het Nieuwe Jaar.
 
@SnowLeopard enig idee wanneer de Shanghai naar binnen mag? Het is dat ik gisteren een heel zelfverzekerde Tesla medewerker heb gesproken, maar wordt nu toch een beetje zenuwachtig..
Schermafbeelding 2022-12-24 om 11.10.13.png
 
Op de ‘Snel leverbaar’ pagina van Tesla Nederland staan diverse model Y’s met locatie Ghent. Ik vraag me af of deze op een NL kenteken gezet kunnen worden zonder dubbele BTW te betalen of het is een fout op de site. Iemand hier ervaring mee?
 
Gisteren in Utrecht onze blauwe RWD opgehaald. Wat een plaatje, wat een auto. Ik had allerlei checklisten mee genomen ;-) maar zag bij binnenkomst al dat de auto in top staat was. Uiteraard heb ik een quick scan gedaan maar die Chinezen weten echt hoe ze een auto in elkaar moeten zetten. Wat ik verder niet wist maar toch kreeg: veiligheidspakket (rood etui met gevaren driehoek, verband, hesje), een kabel om op straat te laden en een lader voor het stopcontact. Ik heb VINP626XXX ... nee geen verlengde achterbank ;-) (urban myth) ... Ik had het hele gezin mee en zelfs mijn vrouw was onder de indruk :) ... De rit naar huis was in de stromende regen die ik vervolgens niet hoorde ... zo stil is deze bak... Geen vochtige ramen want de airco deed het allemaal prima en die hoorde ik eigenlijk ook niet. Geen gedoe met trillende banden (20 inch) en na 10km was de auto gekalibreerd. Ik zal jullie de rest van mijn dag besparen maar de auto is goed gebruikt: mijn dochter met vriendinnetjes hebben zich suf gespeeld, mijn zoon ook, ik heb samen met mijn dochter 's-avond nog karaoke gezongen en toen het stiller was heb ik even naar mooie muziek geluisterd... Niet normaal wat een mooi geluid er in de auto zit. Ik ben kortom maar een beetje enthousiast ;-) ... Ik ga vandaag nog wel even kijken naar de ophanging (of dat de nieuwe is) maar eerlijk gezegd het is gewoon een top auto. Ik wens iedereen die hem nog moet ophalen dezelfde ervaring .. en alvast een goed begin van het Nieuwe Jaar.
Heerlijk om te horen! Ook VINP626XXX hier, ik denk dat ik stiekem ben verleid door de myhtes, maakt mij ook weinig uit, ik rij ;). Ik ben nog wel oprecht benieuwd naar de bevindingen van de ophanging, dus in afwachting :).
Trouwens, heb je ook gewoon Bio Weapon Defense Mode?

Veel plezier, veilige kilometers toegewenst en een prettige kerstdagen alvast!
 
Last edited: