Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
We hebben dus niet het nieuwe batterij pack ?
 

Attachments

  • Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    101.2 KB · Views: 79
Vraagje ik log in op mijn tesla account. Dan heb ik rechtsboven in mijn scherm extention tesla vin finder daarop klikken en als er een vinnummer toegekend zou zijn staat daar het nummer? Nu staat er steeds vin not found. Doe ik iets niet goed of heb ik nog geen vinnummer gekregen en moet ik "rustig afwachten "?
 
Hier ook een hidden VIN.
Wou even meegeven dat niet alleen de Carrera voor NL/BE voertuigen overvaart, maar ook de RCC Amsterdam. Die van mij zit namelijk daarop. En die komt eerder aan dan de Carrera.

Verwachte aflevering eind Nov/Begin Dec.
 
Vraagje ik log in op mijn tesla account. Dan heb ik rechtsboven in mijn scherm extention tesla vin finder daarop klikken en als er een vinnummer toegekend zou zijn staat daar het nummer? Nu staat er steeds vin not found. Doe ik iets niet goed of heb ik nog geen vinnummer gekregen en moet ik "rustig afwachten "?
VIN not found = kan op deze pagina geen VIN vinden, dus is die nog niet vergeven.
Je zit nog in de wachtkamer dus
 
Iemand ook VIN toegewezen gekregen?

Ik heb namelijk de Hidden VIN van Tesla gebruikt en mijn VIN is inmiddels bekend.
Vandaag toegekend?
Vraagje ik log in op mijn tesla account. Dan heb ik rechtsboven in mijn scherm extention tesla vin finder daarop klikken en als er een vinnummer toegekend zou zijn staat daar het nummer? Nu staat er steeds vin not found. Doe ik iets niet goed of heb ik nog geen vinnummer gekregen en moet ik "rustig afwachten "?
Ja dit klopt, blijven afwachten. Je krijgt ook een melding in beeld als VIN finder hem ziet.
Hier ook een hidden VIN.
Wou even meegeven dat niet alleen de Carrera voor NL/BE voertuigen overvaart, maar ook de RCC Amsterdam. Die van mij zit namelijk daarop. En die komt eerder aan dan de Carrera.

Verwachte aflevering eind Nov/Begin Dec.
Leuk! Vandaag toegekend? Neem aan dat je die shipping info van Tesla Assistent hebt? Je bent de eerste die meldt dat zijn auto op de RCC Amsterdam staat (ook vanuit Duitse en Franse forum). Men ging er vanuit dat RCC Amsterdam VINs mogelijk nog niet uitgegeven waren
 
Wanneer had je die hidden VIN voor het eerst ontdekt?

Gister rond een uur of 19:00. Ging om 15:00 de deur uit dus het zal daartussen gebeurd moeten zijn.

Leuk! Vandaag toegekend? Neem aan dat je die shipping info van Tesla Assistent hebt? Je bent de eerste die meldt dat zijn auto op de RCC Amsterdam staat (ook vanuit Duitse en Franse forum). Men ging er vanuit dat RCC Amsterdam VINs mogelijk nog niet uitgegeven waren

Inderdaad, is bevestigd door TA. Ik lees al een tijdje mee hier op het forum (zonder account) en ging er vanuit dat hij op de Carrera zou zitten. Toen na navragen bleek dat het op de RC Amsterdam zat, schrok ik even. Maar was meteen weer happy toen ik zag dat die voorop ligt :D
Productie datum is trouwens 08-10. Ik vermoed dat alle MY die staan te wachten om geladen te worden, al veel eerder gebouwd zijn dan dat men denkt. Ben reuze benieuwd hoe die uitgevoerd is (dubbel glas, dubbel gestikte voorstoelen, korte/lange achterbank, ...)
 
  • Like
Reactions: Jawbone
We hebben dus niet het nieuwe batterij pack ?
Klopt, als je met "nieuw" bedoelt de 4680 batterij, dan klopt het. Deze Europa RDW (MiC) series worden nog met het bestaande 2170 batterij geproduceerd. Er is nog niets bekend over de 4680 batterij in massa productie. In Tesla Texas zijn er een beperkte serie met de 4680 batterij geproduceerd. Verder heeft tesla nog geen nieuws aangekondigd inzake 4680 batterij in massa serie productie of MiG, MiUSA of MiC.
 
Gister rond een uur of 19:00. Ging om 15:00 de deur uit dus het zal daartussen gebeurd moeten zijn.



Inderdaad, is bevestigd door TA. Ik lees al een tijdje mee hier op het forum (zonder account) en ging er vanuit dat hij op de Carrera zou zitten. Toen na navragen bleek dat het op de RC Amsterdam zat, schrok ik even. Maar was meteen weer happy toen ik zag dat die voorop ligt :D
Productie datum is trouwens 08-10. Ik vermoed dat alle MY die staan te wachten om geladen te worden, al veel eerder gebouwd zijn dan dat men denkt. Ben reuze benieuwd hoe die uitgevoerd is (dubbel glas, dubbel gestikte voorstoelen, korte/lange achterbank, ...)
Mijn exemplaar staat nu op de Carrera en heeft volgens Tesla een productiedatum van 13.10.2022.
 
  • Like
Reactions: Jawbone
Ik las dat de LFP minder bereik heeft en niet efficiënt genoeg zou zijn. Wel dat je het 100% kan gaan opladen. Hebben jullie misschien meer ervaring met de lfp die aankomt...
Lfp heeft een lagere energiedensiteit dan een batterij met kobalt-nikel legering.
Daarom is deze perfect voor standaard range en hij neemt +- zelfde plaats in als LR model. Je moet deze tijd tot tijd naar 100% laden omdat deze batterij een "geheugen" heeft en moet herinnert worden wat zijn 100% lading is.
Ze zijn ook veiliger en hebben een hogere aantal laadcycly.
FF in een notendop
 
Ik las dat de LFP minder bereik heeft en niet efficiënt genoeg zou zijn. Wel dat je het 100% kan gaan opladen. Hebben jullie misschien meer ervaring met de lfp die aankomt...
Waar lees je dat?
Bereik van de accu wordt natuurlijk ook bepaald door de efficientie van de auto. (Denk maar aan die joekels van batterijen in de Audi Etron, met een bereik minder dan je Model Y RWD.)
Er is helemaal niets mis met het bereik van deze accu, sterker nog, doordat je hem ongestraft tot 100% kunt laden heb je eigenlijk extra bereik bij je.
Daarnaast mist deze accu Cobalt, en kun je daarmee goede sier maken bij je vrienden als die weer eens klagen over "kinderarbeid" (terwijl ze wel een cellphone en laptop hebben waar cobalt in zit)

Niks mis met deze accu.
 
Inderdaad, is bevestigd door TA. Ik lees al een tijdje mee hier op het forum (zonder account) en ging er vanuit dat hij op de Carrera zou zitten. Toen na navragen bleek dat het op de RC Amsterdam zat, schrok ik even. Maar was meteen weer happy toen ik zag dat die voorop ligt :D
Productie datum is trouwens 08-10. Ik vermoed dat alle MY die staan te wachten om geladen te worden, al veel eerder gebouwd zijn dan dat men denkt. Ben reuze benieuwd hoe die uitgevoerd is (dubbel glas, dubbel gestikte voorstoelen, korte/lange achterbank, ...)
Laatste vraag: welke configuratie heb je? 😆