Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Er was eerder al melding van een structural battery pack dat bij de MY-RWD geïntroduceerd gaat worden. Ik begrijp nu uit tff-forum.de dat dit pack mogelijk niet met 4680 maar met BYD LFP accu's uitgevoerd gaat worden, en dat geldt dan voor de MiG modellen. MiC blijft een non-structural pack met CATL accu's. Capaciteit van beide packs ontloopt elkaar niet veel, en voor de voertuigmassa maakt het ook geen groot verschil. Wel mogelijk dus weer een nieuwe "Akku Lotterie".
 
Er was eerder al melding van een structural battery pack dat bij de MY-RWD geïntroduceerd gaat worden. Ik begrijp nu uit tff-forum.de dat dit pack mogelijk niet met 4680 maar met BYD LFP accu's uitgevoerd gaat worden, en dat geldt dan voor de MiG modellen. MiC blijft een non-structural pack met CATL accu's. Capaciteit van beide packs ontloopt elkaar niet veel, en voor de voertuigmassa maakt het ook geen groot verschil. Wel mogelijk dus weer een nieuwe "Akku Lotterie".

Als je in Duitsland bestelt is WLPT 430km, Nederland 455km.
Lijkt er mij op dat dit het verschil is tussen het krijgen van een in Duitsland geproduceerde auto met BYD accu vs Chinese LFP..?

Zou goed overeenkomen met de 58kwh vs 60kwh gerapporteerde accucapaciteiten.
 
Last edited:
Als je in Duitsland besteld is WLPT 430km, Nederland 455km.
Lijkt er mij op dat dit het verschil is tussen het krijgen van een in Duitsland geproduceerde auto met BYD accu vs Chinese LFP..?

Zou goed overeenkomen met de 58kwh vs 60kwh gerapporteerde accucapaciteiten.
Als je op beide sites (DE vs NL) het 19 inch wiel selecteert komen ze beiden uit op 455km WLTP. Het blijft erg vaag hoe het zit. Afwachten dus.
 
  • Like
Reactions: Jawbone
Net deze set besteld om de velgen ook zonder deksels te gebruiken.
Screenshot_20221013-212529_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20221013-212520_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20221013-212524_Samsung Internet.jpg
 
Ik heb veel verschillende soorten op Amazon gezien, maar ik hou van deze chromen. kan je de link delen?
Tesla shop