Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Eerste schip is gearriveerd. Glovis Sunrise brengt mogelijk de eerste RWD Y's naar Europa.

 
Eerste schip is gearriveerd. Glovis Sunrise brengt mogelijk de eerste RWD Y's naar Europa.

Ik ben in NL volgens mij een van de eerste die een Y RWD heeft besteld. Op de 1e dag van het persbericht heb ik direct besteld. Een W-Z-19 exemplaar. Als er RWD's op deze boot staan, zal ik binnenkort wellicht een bericht van Tesla ontvangen. Maar ik vrees dat het niet zo is en het dus echt pas dec. 2022 op z'n vroegst wordt. :-(
 
Mijn RWD staat nog steeds genoteerd voor levering tussen 7 en 23 november. Ik had dit order mondeling geannuleerd in het SEC Gent toen ik besliste om voor een onmiddellijk beschikbare MYP te gaan. Het order voor de RWD staat echter nog steeds in mijn account.

Mocht er iemand interesse hebben dan wil ik wel eens nagaan bij het SEC of dit order kan overgedragen worden. Het is een rood/wit exemplaar, 19 inch velgen en trekhaak.
 
Ik had gisteren nog even gebeld met Tesla, het schijnt dat het systeem wat de geschatte levering berekend regelmatig een nieuwe datum geeft, wat voor veel telefoontjes zorgt bij Tesla in Nederland.

Daarom zou hij, totdat de schatting accurater en stabieler is, in Nederland allemaal teruggezet zijn naar een bredere, standaard schatting.