You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mjah, ik vind de informatie die Tesla zelf aan het personeel van Giga Berlin meedeelt betrouwbaarder dan vage anonieme bronnen.View attachment 864654
Onwaarschijnlijk, zie eerdere posts.
Er staat ook een artikel op electrek dat de machines voor het maken van de accus in Berlijn naar Texas zijn verhuisd:Mjah, ik vind de informatie die Tesla zelf aan het personeel van Giga Berlin meedeelt betrouwbaarder dan vage anonieme bronnen.
Maar goed, we gaan het meemaken. Het is sowieso allemaal speculatie en niet enorm belangrijk, Tesla is niet accu constraint op dit moment.
Dat is ook weer met dezelfde onbetrouwbare bron, het Handeldsblatt, en hetzelfde ongefundeerde artikel. Die hebben in het verleden wel meer FUD over Tesla verspreid.Er staat ook een artikel op electrek dat de machines voor het maken van de accus in Berlijn naar Texas zijn verhuisd:
Tesla is running into issues building battery cells at Gigafactory Berlin
Dat denk ik niet. Ik moest ook 1 á 2 weken wachten op mijn bestelling. BTW: de TWC is echt een hele fijne lader. Goede kwaliteit en makkelijk opladen via het knopje erop.Op 27 september een bestelling gedaan voor een Model Y RWD, wit met zwart interieur (de standaard versie dus). Levertijd dec. 2022 - feb. 2023. Tegelijk heb ik ook een Tesla Wall Connector (TWC) besteld om mijn oude laadpunt te vervangen. De kosten werden gelijk afgeschreven met de €250 aanbetaling. Maar toen de levering uitbleef even gebeld met Tesla en die vertelden dat er een te kort is aan TWC's en dat ze die pas geen verzenden als de levering van de auto in zicht is. En wat wil nu het geval, de TWC staat gepland voor bezorging vandaag 17 oktober. Zou dit inhouden dat de MY ook in zicht komt?? In de app nog steeds dezelfde levertijd. Ook geen VIN via de website source. Dus nog even wachten.......
Toen ik in de lente van 2019 mijn M3LR besteld had, was er op het forum ook een stroom aan berichten van leden die heel frequent die VIN opzochten. Na enkele maanden kon je concluderen dat dit VIN weinig houvast gaf; deze kon gewijzigd worden, deze kon weken/maanden voor de levering zichtbaar zijn, deze konden kort voor de levering zichtbaar zijn en soms kreeg men reeds een afspraak voor levering terwijl er nog geen VIN zichtbaar was.Ook geen VIN via de website source. Dus nog even wachten.......
Ik begreep dat ook de parkeersensoren eruit gaan. De aanwezige camera's gaan de afstand voortaan inschatten.Enige voordeel is wel door het wachten dat we tussentijds wat kleine upgrades al meepakken zoals 3 cm extra achterbank + Elon Musk twitterde eerder vandaag:
“Standard (non-performance) 3 & Y suspension in production now has improved comfort, without affecting handling”
Klopt inderdaad. Of dat een verbetering is valt nog af te wachten.Ik begreep dat ook de parkeersensoren eruit gaan. De aanwezige camera's gaan de afstand voortaan inschatten.
I currently have a M3LR with EAP. I’ll never buy it again…I ordered rwd with EAP. Now wondering if it’s worth it because of limited abilities in Europe compared to US. Any suggestions/experiences with EAP in NL? Also not sure if I now remove it from configuration, will it adversely effect the delivery timelines. Thanks!
It is indeed an improvement for the manufacturer! But not for the customer! Their unit manufacturing costs are a tad lower than before by removing these sensors and if you manufacture almost a million vehicle per year there is a significant positive impact on the profits. But I would always prefer a camera assisted sensory system instead of only relying on computer vision.Klopt inderdaad. Of dat een verbetering is valt nog af te wachten.
Thanks for sharing your insights!I currently have a M3LR with EAP. I’ll never buy it again…
The most useful feature is “auto” lane change.
You still have to use the indicator AND mobe the steering wheel a little bit. It then moves to the other lane, but sometimes sees some phantom cars or trucks.
I travelled from NL to Spain last month and disengaged EAP for the rest of the trip.
Merging into the highway is dangerous. Leaving the highway works pretty well.
Different opinion from my side. If you have one hand on the steering wheel and confirm the lane change, the car moves smoothly to the other lane ( you have to confirm due to European regulations).I currently have a M3LR with EAP. I’ll never buy it again…
The most useful feature is “auto” lane change.
You still have to use the indicator AND mobe the steering wheel a little bit. It then moves to the other lane, but sometimes sees some phantom cars or trucks.
I travelled from NL to Spain last month and disengaged EAP for the rest of the trip.
Merging into the highway is dangerous. Leaving the highway works pretty well.