Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
1B26ADA3-74B1-43F7-B3F1-B3ADA32D8C56.jpeg

Onwaarschijnlijk, zie eerdere posts.
 
Er staat ook een artikel op electrek dat de machines voor het maken van de accus in Berlijn naar Texas zijn verhuisd:
Tesla is running into issues building battery cells at Gigafactory Berlin
Dat is ook weer met dezelfde onbetrouwbare bron, het Handeldsblatt, en hetzelfde ongefundeerde artikel. Die hebben in het verleden wel meer FUD over Tesla verspreid.

De ‘bronnen’ in Handelsblatt zijn anonieme ‘experts’ ‘dichtbij’ de fabriek. Dat kunnen dus ook twee kerels in een auto op de parkeerplaats zijn geweest.

Nogmaals, als Tesla zelf in een vergadering informatie geeft aan het personeel en die informatie wordt vervolgens gelekt door datzelfde personeel vind ik dat persoonlijk een stuk geloofwaardiger.

Het loont in berichtgeving over Tesla echt dubbel om te kijken wáár het vandaan komt, wat de bronnen zijn en of er misschien een verborgen agenda is.
 
We gaan het meemaken. Het wachten is nog steeds op de NL VIN. IK kijk elke dag 3x in mijn Tesla App. Omdat ik op de 1e dag van aankondiging MY RWD (26-08) in de middag al heb besteld in de meest standaard uitvoering W-Z-19 verwacht (of hoop) ik dat ik een van de eerste ben als er een VIN uitgeven wordt. Wordt vervolgd.....
 
  • Like
Reactions: Dbergeeke
Op 27 september een bestelling gedaan voor een Model Y RWD, wit met zwart interieur (de standaard versie dus). Levertijd dec. 2022 - feb. 2023. Tegelijk heb ik ook een Tesla Wall Connector (TWC) besteld om mijn oude laadpunt te vervangen. De kosten werden gelijk afgeschreven met de €250 aanbetaling. Maar toen de levering uitbleef even gebeld met Tesla en die vertelden dat er een te kort is aan TWC's en dat ze die pas geen verzenden als de levering van de auto in zicht is. En wat wil nu het geval, de TWC staat gepland voor bezorging vandaag 17 oktober. Zou dit inhouden dat de MY ook in zicht komt?? In de app nog steeds dezelfde levertijd. Ook geen VIN via de website source. Dus nog even wachten.......
 
  • Funny
Reactions: DuurzameHenk
Op 27 september een bestelling gedaan voor een Model Y RWD, wit met zwart interieur (de standaard versie dus). Levertijd dec. 2022 - feb. 2023. Tegelijk heb ik ook een Tesla Wall Connector (TWC) besteld om mijn oude laadpunt te vervangen. De kosten werden gelijk afgeschreven met de €250 aanbetaling. Maar toen de levering uitbleef even gebeld met Tesla en die vertelden dat er een te kort is aan TWC's en dat ze die pas geen verzenden als de levering van de auto in zicht is. En wat wil nu het geval, de TWC staat gepland voor bezorging vandaag 17 oktober. Zou dit inhouden dat de MY ook in zicht komt?? In de app nog steeds dezelfde levertijd. Ook geen VIN via de website source. Dus nog even wachten.......
Dat denk ik niet. Ik moest ook 1 á 2 weken wachten op mijn bestelling. BTW: de TWC is echt een hele fijne lader. Goede kwaliteit en makkelijk opladen via het knopje erop.
 
Ook geen VIN via de website source. Dus nog even wachten.......
Toen ik in de lente van 2019 mijn M3LR besteld had, was er op het forum ook een stroom aan berichten van leden die heel frequent die VIN opzochten. Na enkele maanden kon je concluderen dat dit VIN weinig houvast gaf; deze kon gewijzigd worden, deze kon weken/maanden voor de levering zichtbaar zijn, deze konden kort voor de levering zichtbaar zijn en soms kreeg men reeds een afspraak voor levering terwijl er nog geen VIN zichtbaar was.

Bezorg jezelf wat minder stress en ga die VIN niet opzoeken. :)
 
  • Like
Reactions: Gumball
Enige voordeel is wel door het wachten dat we tussentijds wat kleine upgrades al meepakken zoals 3 cm extra achterbank + Elon Musk twitterde eerder vandaag:

“Standard (non-performance) 3 & Y suspension in production now has improved comfort, without affecting handling”
 
Enige voordeel is wel door het wachten dat we tussentijds wat kleine upgrades al meepakken zoals 3 cm extra achterbank + Elon Musk twitterde eerder vandaag:

“Standard (non-performance) 3 & Y suspension in production now has improved comfort, without affecting handling”
Ik begreep dat ook de parkeersensoren eruit gaan. De aanwezige camera's gaan de afstand voortaan inschatten.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Niet iedereen is er gelukkig mee, er blijft een stuk voor de neus van de auto wat de camera niet kan zien. Als de AI in de auto precies gaat onthouden wat hij de laatste zoveel meter voor de auto heeft gezien zou het nog in te schatten zijn. Voorlopig werken automatisch inparkeren en (smart) summon niet. Moeten ze nog oplossen.
 
I ordered rwd with EAP. Now wondering if it’s worth it because of limited abilities in Europe compared to US. Any suggestions/experiences with EAP in NL? Also not sure if I now remove it from configuration, will it adversely effect the delivery timelines. Thanks!
 
I ordered rwd with EAP. Now wondering if it’s worth it because of limited abilities in Europe compared to US. Any suggestions/experiences with EAP in NL? Also not sure if I now remove it from configuration, will it adversely effect the delivery timelines. Thanks!
I currently have a M3LR with EAP. I’ll never buy it again…
The most useful feature is “auto” lane change.
You still have to use the indicator AND mobe the steering wheel a little bit. It then moves to the other lane, but sometimes sees some phantom cars or trucks.
I travelled from NL to Spain last month and disengaged EAP for the rest of the trip.
Merging into the highway is dangerous. Leaving the highway works pretty well.
 
  • Like
Reactions: JayWayB
Klopt inderdaad. Of dat een verbetering is valt nog af te wachten.
It is indeed an improvement for the manufacturer! But not for the customer! Their unit manufacturing costs are a tad lower than before by removing these sensors and if you manufacture almost a million vehicle per year there is a significant positive impact on the profits. But I would always prefer a camera assisted sensory system instead of only relying on computer vision.
 
I currently have a M3LR with EAP. I’ll never buy it again…
The most useful feature is “auto” lane change.
You still have to use the indicator AND mobe the steering wheel a little bit. It then moves to the other lane, but sometimes sees some phantom cars or trucks.
I travelled from NL to Spain last month and disengaged EAP for the rest of the trip.
Merging into the highway is dangerous. Leaving the highway works pretty well.
Thanks for sharing your insights!
 
  • Disagree
Reactions: Emphyrio
I currently have a M3LR with EAP. I’ll never buy it again…
The most useful feature is “auto” lane change.
You still have to use the indicator AND mobe the steering wheel a little bit. It then moves to the other lane, but sometimes sees some phantom cars or trucks.
I travelled from NL to Spain last month and disengaged EAP for the rest of the trip.
Merging into the highway is dangerous. Leaving the highway works pretty well.
Different opinion from my side. If you have one hand on the steering wheel and confirm the lane change, the car moves smoothly to the other lane ( you have to confirm due to European regulations).
If there is a lot of traffic you have to wait a little while otherwise you get a disengagement, but if you know how your car responds you will have no problems.
It can be more dangerous to merge manually in a busy traffic situation . Your car will never change lane if the gap between cars is too small. I see many people merging manually even if the gap is too small and this is far more dangerous than a car that only changes if there is enough space.
In area’s with lower traffic density (like in Spain) auto lane changes work even better than in area’s with high traffic density, like in the rush our.
 
  • Like
Reactions: Emphyrio