Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Er staan momenteel 5x MY LR AWD op voorraad: New & Used Electric Cars | Tesla

Daarnaast staat de levertijd van een MY RWD bestelling vandaag nog steeds ongewijzigd op dec.22-feb.23.

Goede hoop dat de eerste exemplaren wel in dec. 2022 worden geleverd. Anders waren de indicatie levertijden al lang gewijzigd.
TSja, vanaf 70.000 euro of vanaf 50.000 euro. Dan denk ik dat de meeste nog wel even geduld hebben.
 
Er staan momenteel 5x MY LR AWD op voorraad: New & Used Electric Cars | Tesla

Daarnaast staat de levertijd van een MY RWD bestelling vandaag nog steeds ongewijzigd op dec.22-feb.23.

Goede hoop dat de eerste exemplaren wel in dec. 2022 worden geleverd. Anders waren de indicatie levertijden al lang gewijzigd.
En met trekhaak erbij nog een maandje korter, Nov 2022 - Jan 2023. Goede hoop op Viking Queen.
 
Viking Queen zou rond 10 november in Zeebrugge binnen kunnen lopen. Dus dan zouden de leveringen vanaf midden november plaats kunnen vinden. Het is alleen onduidelijk of er Model Y RWD's op deze boot staan. Dat weten we pas als de VIN's bekend worden gemaakt.
Staan deze RWD's op de Viking Queen, dan zouden we dat misschien eind van deze week kunnen weten.
Aangezien ze in Duitsland nog steeds met een kortere delivery window werken zou dat toch zo maar kunnen. Daar zijn nog steeds klanten die 14.11-30.11 als levertermijn hebben staan.
 
  • Like
Reactions: Dbergeeke
Different opinion from my side. If you have one hand on the steering wheel and confirm the lane change, the car moves smoothly to the other lane ( you have to confirm due to European regulations).
If there is a lot of traffic you have to wait a little while otherwise you get a disengagement, but if you know how your car responds you will have no problems.
It can be more dangerous to merge manually in a busy traffic situation . Your car will never change lane if the gap between cars is too small. I see many people merging manually even if the gap is too small and this is far more dangerous than a car that only changes if there is enough space.
In area’s with lower traffic density (like in Spain) auto lane changes work even better than in area’s with high traffic density, like in the rush our.
Thanks for your opinion! My apologies for putting it in this RWD delivery forum. Actually I am also expecting delivery of RWD in December to February window.
 
28/08 een MY RWD zwart/zwart, 19" met trekhaak besteld. Hier ook Window levering Nov 22 - Jan 23 nog steeds. Eerder window gehad op 28-10 tot 04-12 ben benieuwd wanneer er meer duidelijk wordt! Kan maar zo ineens snel gaan.
 
Hebben de meesten hier de RWD particulier aangeschaft? Ik twijfel ook maar zit wel wat in m’n maag met de parkeersensoren. En maakt het voor de particulieren niet uit dat de auto al mogelijk in 2022 geleverd wordt? Normaal gesproken zou liever in 2023 levering hebben , toch? Dat scheelt mogelijk weer een bouwjaar (qua restwaarde).
 
Hebben de meesten hier de RWD particulier aangeschaft? Ik twijfel ook maar zit wel wat in m’n maag met de parkeersensoren. En maakt het voor de particulieren niet uit dat de auto al mogelijk in 2022 geleverd wordt? Normaal gesproken zou liever in 2023 levering hebben , toch? Dat scheelt mogelijk weer een bouwjaar (qua restwaarde).
2023 Model Y productie is in Shanghai al rond 23 september gestart. De VIN's die voor RWD zijn vergeven en op Grande California staan zijn ook al 2023 modellen, tiende letter is namelijk een P (LRWYGCFS1PC55xxxx). In je Tesla account zal deze ook als 2023 Model Y komen te staan, ook al is productiedatum in 2022.

Zie ook Tesla Vin Decoder
 
Hebben de meesten hier de RWD particulier aangeschaft? Ik twijfel ook maar zit wel wat in m’n maag met de parkeersensoren. En maakt het voor de particulieren niet uit dat de auto al mogelijk in 2022 geleverd wordt? Normaal gesproken zou liever in 2023 levering hebben , toch? Dat scheelt mogelijk weer een bouwjaar (qua restwaarde).
Particulier, had de MY LR eigenlijk in op mijn vizier maar na het bekendmaken en start orderintake van de RWD was ik direct om en heb hem snel besteld. Verschil van €16k voor die paar kilometers range extra was het mij niet waard. Vergelijkbare prijs/spec verhouding auto's zijn er niet naar mijn mening op het moment. Alle VAG "alternatieven" veel duurder voor vergelijkbare uitrustingsniveau's+formaat auto en dan nog minder vermogen en range bij grotere accu's en een stuk zwaarder. Voor mij echt een no-brainer om voor de MY RWD te gaan.
 
Van het Duitse forum......
"Habe jetzt auch meine VIN bekommen: LRWYGCFS1PC54xxxx"

LRW = Tesla Giga Shanghai
Y= Model Y
G=5 Door LHD Small MPV (Typically Model Y)
C= 2 Front 2 Rear, 2 3rd row seatbelts, Front Airbags PODS Side Inflatable Restraints
F= Lithium Iron (LFP)
S= 3D7 Motor
1= checksum digit
P= 2023
C= China
54...... = resterende nummers van de VIN code.
 
Van het Duitse forum......
"Habe jetzt auch meine VIN bekommen: LRWYGCFS1PC54xxxx"

LRW = Tesla Giga Shanghai
Y= Model Y
G=5 Door LHD Small MPV (Typically Model Y)
C= 2 Front 2 Rear, 2 3rd row seatbelts, Front Airbags PODS Side Inflatable Restraints
F= Lithium Iron (LFP)
S= 3D7 Motor
1= checksum digit
P= 2023
C= China
54...... = resterende nummers van de VIN code.
Is de [3D7] motor een RWD?
 
Yep
1666186482874.png