Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Tesla dealer waarmee ik vandaag telefonisch contact had wist mij te vertellen dat mijn MY op de Carrera wordt getransporteerd.
Dan klopt de info aardig. Een beperkt aantal Y’s op de Carrera en dat klopt ook weer met de theorie dat Tesla zoveel mogelijk transportruimte inkoopt en de verplaatsingen tussen andere auto’s zijn. Dat zou er ook toe moeten leiden dat de afleveringen meer uitgesmeerd worden in plaats van de grote piek. Jammer genoeg zit de mijne niet bij deze batch.
 
Dan klopt de info aardig. Een beperkt aantal Y’s op de Carrera en dat klopt ook weer met de theorie dat Tesla zoveel mogelijk transportruimte inkoopt en de verplaatsingen tussen andere auto’s zijn. Dat zou er ook toe moeten leiden dat de afleveringen meer uitgesmeerd worden in plaats van de grote piek. Jammer genoeg zit de mijne niet bij deze batch.
Mijn witte MY, vin LRWYGCFS9PC57xxxxxx staat ook op de Carrera. Dit is vandaag bevestigd door een Tesla medewerker.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Jawbone
Mijn VIN is: LRWYGCFS9PC57xxxxxx

Is er al info mbt deze VIN serie over:
- wel of geen hoedenplank? en indien JA in hoeveel delen in te vouwen?
- wel of geen fysieke parkeersensoren?
- wel of geen dubbel glas achterruiten?
- wel of geen lange zitvlak achterbank?
- Intel of AMD cpu? (-> AMD)
- wel of geen 5.0 megapixel camera?

Ben benieuwd of er al een MY RWD bij een Spaanse eigenaar is die de bovenstaande info met ons kan delen.
 
Last edited:
Mijn VIN is: LRWYGCFS9PC57xxxxxx

Is er al info mbt deze VIN serie over:
- wel of geen hoedenplank? en indien JA in hoeveel delen in te vouwen?
- wel of geen fysieke parkeersensoren?
- wel of geen dubbel glas achterruiten?
- wel of geen lange zitvlak achterbank?
- Intel of AMD cpu? (-> AMD)

Ben benieuwd of er al een MY RWD bij een Spaanse eigenaar is die de bovenstaande info met ons kan delen.

- Ik gok 4-delige hoederplank.
- Geen USS (al is het wel raar dat niemand van jullie de bevestigingsvraag kreeg om de auto zonder USS te accepteren na VIN allocatie)
- Dubbel glas
- Ik las ergens dat vanaf 15 oktober productie gestart zou zijn met langere achterbank. Met je VIN kan je contact opnemen en bij Tesla navragen wat de productiedatum is, misschien wel leuk om te weten :)
- AMD

Ook een leuke vraag is of ze de nieuwe 5.0 megapixel camera's zullen hebben. We zullen het binnenkort wel weten.

Er zijn overigens nog geen Spaanse eigenaren met RWD. De eerste RWD's staan op Grande California, die ligt nog te wachten voor Koper om ontladen te worden.
 
  • Like
  • Helpful
Reactions: RB92 and IvCh
A question. Is there a way to claim subsidy on Model Y RWD if someone buys the car in January 2023? I read that it only applies to electric cars with ‘catalouge price’ of upto 45K euros but not sure if the final price we pay is catalogue price or not. Thanks!
 
A question. Is there a way to claim subsidy on Model Y RWD if someone buys the car in January 2023? I read that it only applies to electric cars with ‘catalouge price’ of upto 45K euros but not sure if the final price we pay is catalogue price or not. Thanks!
You can read the following article: Subsidie elektrische auto: alle voorwaarden - 2022 | ANWB (translate in English by Google translate yourself);

A car with cat. price >EUR 45.000 is excuded for Subsidy. Even when you buy this car second hand.
 
  • Like
Reactions: harsh1311
Als gevolg van de storm "PAENG" die op dit moment in de Zuid Chinese Zee blaast, heeft de Hoegh Trader de motoren maar even stop gezet, heeft de RCC Europe een kleine omweg gemaakt en zijn de Hyperion (vandaag) en Carrera (over 2 dagen) nu het dichts bij Singapore, waar beide boten niet bunkeren maar via de Straat van Malakka naar de Indische Oceaan varen en doorgaan naar Suez. De RCC Europe ligt nu ruim een halve dag achter de Carrera, maar moet in Singapore bijtanken.
Schermafbeelding 2022-10-30 om 10.20.27.png
 
Last edited:
  • Like
  • Informative
Reactions: majo-03 and JayWayB
So it’s clear that unless Tesla reduces the prices, MY RWD is not eligible for subsidy in 2023. Although they have recently reduced the prices in China, chances of that happening in NL and to the extent of 5K euros are rather slim I think?
As mentioned earlier in this thread the price reduction has most likely been calculated in the price.
Who knows the price might also go up as the Germans pay 5000 more and the Danish 10000 more. No one in Europe gets it as cheap as the Dutch(I think)
Life is not getting cheaper don’t expect this to either.

If you are looking for a EV for around 40k then you will get a way smaller car as this Model Y is already dirt cheap. With this price, these Model Y are being sold to people that don't even drink Prosecco (joke).