Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Vraagje ik log in op mijn tesla account. Dan heb ik rechtsboven in mijn scherm extention tesla vin finder daarop klikken en als er een vinnummer toegekend zou zijn staat daar het nummer? Nu staat er steeds vin not found. Doe ik iets niet goed of heb ik nog geen vinnummer gekregen en moet ik "rustig afwachten "?
Zegt nog niet zoveel, ik heb ook nog geen VIN ook niet via de finder maar wel al de levertermijn van 24-11 tot 08-12 en door Tesla Duiven bevestigd dat mijn auto onderweg is op de Carrera. Misschien speelt het mee dat ik nog een inruilverzoek moet krijgen voor mijn auto voordat ze definitief een VIN toekennen? Geen idee...
 
Zekers, aankomst van de auto in SC is 23/11. Voor het afleveren trekken ze max 2 weken uit. Maar afleveren na 7 dagen is realistisch.


Oja, zeker belangrijk haha. Witte MYRWD/Wit interieur/20inch velgen/trekhaak
Vraag was even voor het puzzelen, op het 2022 Shipping Movements geldeelte van dit forum wordt nl. gemeld (en in de regel is men daar goed en accuraat geinformeerd) dat de RCC Amsterdam op 15/11 aanmeert in de haven van Koper (Slovenië). Vanuit de informatie die je hebt ontvangen zou een deel van de lading voor de NL-markt zijn en/of vaart hij nog door naar Zeebrugge.
 
Hm Nou ja mijn op 30 aug bestelde witte met genotsknop woord volgens TC verwacht ergens tussen kerst en oud maar uiterlijk eind maart 2023 er snap helemaal niks van maar dat zegt misschien meer over mij dan over Tesla.......
 
Het is opvallend hoe weinig Belgen een VIN nummer toegewezen krijgen. Ik heb een vermoeden dat er iets bezig is achter de schermen bij Tesla NL om eventueel de wagens van de Belgen ook aan NL toe te wijzen omwille van veranderende bijtelling regels in 2023.
Als jullie meelezen bij Tesla NL en bovenstaande is het geval, "SHAME ON YOU"...

Tesla NL, prove i'm wrong en geef me een VIN nr. ( en misschien dan ook meteen voor mijn MS) ;)
 
Zijn er meer mensen die een Y met trekhaak hebben besteld en nog zitten te wachten op VIN en zijn er meerdere mensen die een Y met trekhaak hebben besteld en wel een vin hebben. zo ja wanneer heb je de auto besteld?

Zijn er meer mensen die een Y met trekhaak hebben besteld en nog zitten te wachten op VIN en zijn er meerdere mensen die een Y met trekhaak hebben besteld en wel een vin hebben. zo ja wanneer heb je de auto besteld?
Lees even pagina 21 t/m 30 opnieuw, om te voorkomen dat iedereen hier nogmaals gaat benoemen of ze wel/geen VIN hebben i.c.m. wel/geen trekhaak.
;)
 
Vraag was even voor het puzzelen, op het 2022 Shipping Movements geldeelte van dit forum wordt nl. gemeld (en in de regel is men daar goed en accuraat geinformeerd) dat de RCC Amsterdam op 15/11 aanmeert in de haven van Koper (Slovenië). Vanuit de informatie die je hebt ontvangen zou een deel van de lading voor de NL-markt zijn en/of vaart hij nog door naar Zeebrugge.

Koper is inderdaad een van de bestemmingen. Of hij daarna doorvaart naar Zeebrugge of dat hij vanaf Koper over land getransporteerd wordt weet ik helaas niet. De datum 23/11 is echt de datum dat hij aankomt in Tilburg.

Tussen 15/11 en 23/11 (8 dagen) zijn beide opties mogelijk. Ligt eerder aan de hoeveelheid auto's die richting NL/BE gaan. Zelf heb ik op de franse forum gezien dat het schip dat afgelopen weekend in Barcelona aankwam, voertuigen naar frankrijk vervoerden. Er was een foto gemaakt van een transport voertuig op franse bodem met enkele MY erop.


Wou ook nog even meegeven dat ik pas op 30-09 besteld heb. Enorm laat dus vergeleken velen van jullie. De logica van Tesla is hierin echt bizar, maar geeft gelijkertijd ook hoop voor velen. Ik ben ervan overtuigd dat nog niet alle auto's op boten gekoppeld zijn aan kopers. Mijn auto zende op 31-10 nog een laatste signaal uit. Ik denk niet dat het toen pas de boot op werd gereden gezien de afstand die de RCC Amsterdam al heeft afgelegd (kenners verbeter mij graag). Denk eerder dat Tesla op afstand dus de auto heeft uitgelezen en vervolgens met het koppelen bezig is geweest.
 
  • Like
Reactions: majo-03
Ik zit zelf heel veel te schakelen tussen meerdere forums. Weet dus even niet of onderstaande hier al gepost is. Maar dit is een regelrechte copy/paste uit de franse forum:

GRANDE CALIFORNI A is gisteravond aangekomen op een ankerplaats bij Koper. Ze heeft blijkbaar 5000 Tesla's aan boord (724 MY, 4276 M3). Ondanks een vroege aankomst blijft het havenschema ongewijzigd en zal naar verwachting morgen aanmeren.
HOEGH KOPENHAGEN ETA Zeebrugge op 03 november. Het schip vaart regelmatig en bereidt zich momenteel voor om vanuit Sagunto, Spanje, naar Zeebrugge te vertrekken.
VIKING QUEEN ETA Barcelona 07 nov
. GLOVIS SUMMIT ETA Southampton 16 nov
GRANDE ABIDJAN is onderweg naar Suez (7/11). Helemaal niet zeker dat de RoRo Tesla's vervoert.
RCC AMSTERDAMETA Koper 15 november. Risico van aankomst enkele dagen voor de geplande datum en mogelijkheid om eerder naar een andere haven te gaan. Koper?
HYPERION RAY ETA ongeveer KOP 17/11 of BCN 18/11 of ZEE 21/11). Grote kans voor Barcelona.
CARRERA ETA Zeebrugge 25 nov
RCC EUROPE ETA Southampton 24 nov Momenteel vermijdt hij zwaar weer in de Zuid-Chinese Zee.
HOEGH HANDELAAR ETA Zeebrugge 30 november. Geen bevestiging of het is geladen met Tesla aan boord, maar waarschijnlijk wel.
 
  • Like
Reactions: IvCh
Ik blijf de werkwijze van Tesla bijzonder vinden. Er werd mij door een TA aangeraden om een auto mét trekhaak te bestellen en daarop mijn order laten wijzigen.

Heb nu alleen steeds meer het idee dat mijn bestelling een beetje naar beneden gevlogen is… 😅
 
Avond iedereen, ik zit al enige tijd mee te lezen op dit forum en dan met name dit topic natuurlijk. Nu toch ook maar besloten om deel te nemen 😄. Afgelopen vrijdag een sms’je gehad en daarna ook nog gebeld door Tesla Purmerend (daar begin september een proefrit gemaakt) dat mijn MY op de boot staat en verwachte levering is begin december. Auto door mij besteld op 14-9 bij LeasePlan maar zij hebben volgens mij op dag 1 een hele zwik besteld dus mijn daadwerkelijke bestel datum is niet echt representatief. Mijn MY is zw/zw met trekhaak. Nu dus afwachten op het volgende belletje/sms’je dat ik de auto kan komen ophalen. Om het wachten enigszins te verzachten wel net mijn nieuwe wieldoppen binnengekregen. Besteld via AliExpress.
 

Attachments

  • 2602B415-FD81-4DB4-9F4E-9EB7F2C8DBE3.jpeg
    2602B415-FD81-4DB4-9F4E-9EB7F2C8DBE3.jpeg
    522.5 KB · Views: 90
  • Like
Reactions: JS-DTC and Jawbone
Ik zit zelf heel veel te schakelen tussen meerdere forums. Weet dus even niet of onderstaande hier al gepost is. Maar dit is een regelrechte copy/paste uit de franse forum:

GRANDE CALIFORNI A is gisteravond aangekomen op een ankerplaats bij Koper. Ze heeft blijkbaar 5000 Tesla's aan boord (724 MY, 4276 M3). Ondanks een vroege aankomst blijft het havenschema ongewijzigd en zal naar verwachting morgen aanmeren.
HOEGH KOPENHAGEN ETA Zeebrugge op 03 november. Het schip vaart regelmatig en bereidt zich momenteel voor om vanuit Sagunto, Spanje, naar Zeebrugge te vertrekken.
VIKING QUEEN ETA Barcelona 07 nov
. GLOVIS SUMMIT ETA Southampton 16 nov
GRANDE ABIDJAN is onderweg naar Suez (7/11). Helemaal niet zeker dat de RoRo Tesla's vervoert.
RCC AMSTERDAMETA Koper 15 november. Risico van aankomst enkele dagen voor de geplande datum en mogelijkheid om eerder naar een andere haven te gaan. Koper?
HYPERION RAY ETA ongeveer KOP 17/11 of BCN 18/11 of ZEE 21/11). Grote kans voor Barcelona.
CARRERA ETA Zeebrugge 25 nov
RCC EUROPE ETA Southampton 24 nov Momenteel vermijdt hij zwaar weer in de Zuid-Chinese Zee.
HOEGH HANDELAAR ETA Zeebrugge 30 november. Geen bevestiging of het is geladen met Tesla aan boord, maar waarschijnlijk wel.
Mooie vertaling @Hoegh Handelaar 😁
 
VINs voor HOEGH TRADER lijken vanavond te zijn uitgegeven, zowel in Frankrijk als Duitsland.

Wederom hier niks. Dag 1 W/Z/19”/Trekhaak bestelle
VINs voor HOEGH TRADER lijken vanavond te zijn uitgegeven, zowel in Frankrijk als Duitsland.

Wederom hier niks. Dag 1 W/Z/19”/Trekhaak besteller :( Op Duitse forum staat te lezen dat Hoegh Trader alleen maar model 3’s heeft en geen Y; weet niet of dat klopt maar zie jij Vins uitgifte voor MY op deze boot?
 
Avond iedereen, ik zit al enige tijd mee te lezen op dit forum en dan met name dit topic natuurlijk. Nu toch ook maar besloten om deel te nemen 😄. Afgelopen vrijdag een sms’je gehad en daarna ook nog gebeld door Tesla Purmerend (daar begin september een proefrit gemaakt) dat mijn MY op de boot staat en verwachte levering is begin december. Auto door mij besteld op 14-9 bij LeasePlan maar zij hebben volgens mij op dag 1 een hele zwik besteld dus mijn daadwerkelijke bestel datum is niet echt representatief. Mijn MY is zw/zw met trekhaak. Nu dus afwachten op het volgende belletje/sms’je dat ik de auto kan komen ophalen. Om het wachten enigszins te verzachten wel net mijn nieuwe wieldoppen binnengekregen. Besteld via AliExpress.
Hoe is de kwaliteit van de wieldoppen. Heb je een link naar Ali?