Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Snap niks van de levering van tesla 30 aug besteld nog steeds nada nopes gebeld en gevraagd antwoord tussen kerst en oud en nieuw anders eind maart 2023 maar ga eraan van uit einde dit jaar ......
Rare jongen die tesla mensen ....
Nogmaals, zo raar is het niet. Ze produceren batches, zetten het om een schip en koppelen ze daarna aan bestellingen. Schijnbaar zijn er veel witten met trekhaak besteld (of weinig op de boot gezet). Die Tesla Assistenten weten zelf ook niet wat er allemaal uit China op de boot gezet wordt.

Ik heb vier dagen eerder besteld en ook niks.
 
omgekeerd, zo raar is het niet. Ze produceren een batches, zetten het om schip en koppelen ze daarna aan bestellingen. Schijnbaar zijn er veel witten met trekhaak besteld (van weinig op de boot gezet). Die Tesla Assistenten weten zelf ook niet wat er allemaal uit China op de boot gezet wordt.

Ik heb vier dagen eerder besteld en ook niks.
ach ja het is ook zo..... Chinees fabriek bepaald wat er woord gemaakt en geleverd worden. Waarschijnlijk maken ze een paar van elke kleur en dat herhaalt zich

Weet het niet maar zou zo maar anders kunnen zijn......
 
Tesla bellen en vragen of er een VIN aan je bestelling is gekoppeld.
Goede tip! Tesla Den Haag geeft goede info op basis van je RN nummer. Kreeg vanmiddag VIN nummer, productiedatum (22/10/22, dat is slechts 1 dag voor laden!!) ) en te horen dat hij eind november (zal Carrera zijn) in Zeebrugge aankomt en uiterlijk 8/12 wordt geleverd in Tilburg. Joop dat er meerdere van jullie zijn die na bellen ook goed nieuws krijgen en/of anders zeer binnenkort goed nieuws gaan krijgen
 
  • Like
Reactions: AGNL
Goede tip! Tesla Den Haag geeft goede info op basis van je RN nummer. Kreeg vanmiddag VIN nummer, productiedatum (22/10/22, dat is slechts 1 dag voor laden!!) ) en te horen dat hij eind november (zal Carrera zijn) in Zeebrugge aankomt en uiterlijk 8/12 wordt geleverd in Tilburg. Joop dat er meerdere van jullie zijn die na bellen ook goed nieuws krijgen en/of anders zeer binnenkort goed nieuws gaan krijgen
dat is goed om te horen. Maar ik ben echt gefrustreerd over Tesla. Ik weet dat ik dat niet zou moeten zijn, maar versla me, ik ben een mens. Ik ben nu van plan om dit alleen in 2023 te krijgen, dus ik verpest mijn vakantie in december niet
 
Blijkbaar krijgt het zuiden van Europa voorrang. In Portugal, Spanje, Frankrijk, Italië en Zwitserland zijn allemaal snel leverbaar beschikbaar (model rwd welliswaar). In Frankrijk zelfs een stuk of 30. 1,5 week geleden was dit beduidend minder en toen waren er al vin-showers geweest in die landen... Ofwel zijn nog niet niet alle vins verdeeld van de auto die nu op de schepen staan richting Zeebrugge of BE en NL moet nog een tijdje wachten voor nieuwe schepen. Hopelijk op de hoegh trooper (eta 10 Dec)
 
dat is goed om te horen. Maar ik ben echt gefrustreerd over Tesla. Ik weet dat ik dat niet zou moeten zijn, maar versla me, ik ben een mens. Ik ben nu van plan om dit alleen in 2023 te krijgen, dus ik verpest mijn vakantie in december niet
We zijn tegenwoordig niet meer gewend om ergens op te moeten wachten in een wereld waar je bij bestellen alles morgen in huis hebt. Relaxed, heb geduld en geniet van de tijd van uitkijken naar een fantastische auto!

PS. prijs jezelf gelukkig, bij bestellingen van auto's bij andere merken kun je in de tussentijd helemaal niks volgen...
 
PS. prijs jezelf gelukkig, bij bestellingen van auto's bij andere merken kun je in de tussentijd helemaal niks volgen...
Inderdaad, q4 een jaar wachten. Kia ev6 min 1,5j wachten. Als we hem in Dec mogen ontvangen is maar 3,5maand wachten geweest. Is nog altijd heel mooi.
Maar toch, jongens willen graag met hun speelgoedje spelen, zeker als de andere het al hebben 😂😂
 
Inderdaad, q4 een jaar wachten. Kia ev6 min 1,5j wachten. Als we hem in Dec mogen ontvangen is maar 3,5maand wachten geweest. Is nog altijd heel mooi.
Maar toch, jongens willen graag met hun speelgoedje spelen, zeker als de andere het al hebben 😂😂
Ben ik gelukkig niet de enige die geen geduld heeft en een beetje baalt dat je gen exacte datum van leveren ontvangt
 
Snap niks van de levering van tesla 30 aug besteld nog steeds nada nopes gebeld en gevraagd antwoord tussen kerst en oud en nieuw anders eind maart 2023 maar ga eraan van uit einde dit jaar ......
Rare jongen die tesla mensen ....
Awel hier ook zo een verhaal… belde gisteren naar Tesla (1ste keer dat ik ooit bel…) had een vraag omtrent de leverdatum: er is al 2 a 3 weken niets meer te zien in de app en op de website geeft die “levertijd binnekort bekend”. Dus stelde ik de vraag of ik iets moest doen want ik heb de melding of ik een auto wil binnendragen of niet en verzekering…
Dus vroeg ik hem kan je eens kijken, ik zal mijn RN nummer doorgeven. Kreeg daar een antwoord dat het allemaal niet nodig was en hij daar geen tijd voor heeft om voor iedereen zijn bestelling na te kijken. Ik mocht ervan uitgaan dat de auto zal geleverd worden in de periode dat ze initieel hadden doorgegeven.
Heb me dan ook voorgenomen dat ik gewoon rustig ga afwacht…
Dus de vraag hier dan maar even: hebben ze die info allemaal nodig van verzekering en dergelijke alvoor er verder gegaan wordt in het dossier?
 
dat is goed om te horen. Maar ik ben echt gefrustreerd over Tesla. Ik weet dat ik dat niet zou moeten zijn, maar versla me, ik ben een mens. Ik ben nu van plan om dit alleen in 2023 te krijgen, dus ik verpest mijn vakantie in december niet
3 of 4 maanden wachten. Wat maakt het uit. Bestel tegenwoordig eens een Audi of een Hyundai. Dan praat je niet in maanden maar in jaren.
Alles is relatief.
 
  • Like
Reactions: JWTheKING
Mijn factuur staat al eventjes online met daarbij de volgende opmerking:

Betaalvoorwaarden: Volledig betaald, 7 dagen voor levering.

As zondag hopelijk mijn model 3 verkocht, anders hoop ik dat Tesla enigzins coulant kan zijn mocht ik iets langer nodig hebben…