Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Het is er stil. Heeft iemand nog nieuws? bijvoorbeeld van een Europese eigenaar die net zijn Model Y RWD in ontvangst heeft genomen?
Ondertussen lijkt het mij dat de eerste auto's al naar de eerste Europese eigenaren moet zijn gegaan. Toch?
 
Awel hier ook zo een verhaal… belde gisteren naar Tesla (1ste keer dat ik ooit bel…) had een vraag omtrent de leverdatum: er is al 2 a 3 weken niets meer te zien in de app en op de website geeft die “levertijd binnekort bekend”. Dus stelde ik de vraag of ik iets moest doen want ik heb de melding of ik een auto wil binnendragen of niet en verzekering…
Dus vroeg ik hem kan je eens kijken, ik zal mijn RN nummer doorgeven. Kreeg daar een antwoord dat het allemaal niet nodig was en hij daar geen tijd voor heeft om voor iedereen zijn bestelling na te kijken. Ik mocht ervan uitgaan dat de auto zal geleverd worden in de periode dat ze initieel hadden doorgegeven.
Heb me dan ook voorgenomen dat ik gewoon rustig ga afwacht…
Dus de vraag hier dan maar even: hebben ze die info allemaal nodig van verzekering en dergelijke alvoor er verder gegaan wordt in het dossier?
Nee, ze hebben niks nodig. Je account moet wel compleet zijn. Dus een geldige rijbewijs, alle invulvelden zoals adres ingevuld, eventueel een KvK uitttreksel als het zakelijk is. Dit kun je allemaal op je account dashboard regelen.

Tenzij je huidige auto wilt inruilen dan zul je hiervan ook wat horen. Het is gewoon wachten op de VIN.
 
Het is er stil. Heeft iemand nog nieuws? bijvoorbeeld van een Europese eigenaar die net zijn Model Y RWD in ontvangst heeft genomen?
Ondertussen lijkt het mij dat de eerste auto's al naar de eerste Europese eigenaren moet zijn gegaan. Toch?
Komen pas net van de boot. Duurt meestal nog wel een week voordat ze dan uitgeleverd worden.

In Frankrijk lijkt de eerste levering op 14/11 te staan, Duitsland 12/11.
 
  • Like
Reactions: JayWayB
Op mijn eindfactuur staat leveringsdatum: 30 november
 

Attachments

  • 04DFE26B-F3C5-4C7F-96EC-5345B4A9F9BD.jpeg
    04DFE26B-F3C5-4C7F-96EC-5345B4A9F9BD.jpeg
    168.7 KB · Views: 134
Ik lees op een Frans forum dat ze daar melding gekregen hebben dat ze gratis een trekhaak krijgen, degenen die een besteld hebben krijgen een correctie op hun factuur. Hopelijk is dat hier in België ook zo (maar vrees ervoor).

En voor wat het waard is:
Tevens lees ik daar dat er een homologatieprobleempje zou zijn met de 20-inch velgen op de RWD waardoor deze leveringen in december gepland worden. Ik veronderstel dat dit geen Frans probleempje zal zijn maar een Europees. Tesla zou een aanvraag of zo te laat ingediend hebben.(???)
 
Ik lees op een Frans forum dat ze daar melding gekregen hebben dat ze gratis een trekhaak krijgen, degenen die een besteld hebben krijgen een correctie op hun factuur. Hopelijk is dat hier in België ook zo (maar vrees ervoor).

En voor wat het waard is:
Tevens lees ik daar dat er een homologatieprobleempje zou zijn met de 20-inch velgen op de RWD waardoor deze leveringen in december gepland worden. Ik veronderstel dat dit geen Frans probleempje zal zijn maar een Europees. Tesla zou een aanvraag of zo te laat ingediend hebben.(???)
I know that Switzerland is asking for a separate TUV certification for the wheels.
 
Ik lees op een Frans forum dat ze daar melding gekregen hebben dat ze gratis een trekhaak krijgen, degenen die een besteld hebben krijgen een correctie op hun factuur. Hopelijk is dat hier in België ook zo (maar vrees ervoor).
Dit wekt m’n interesse, op welk Frans forum maakt men hier melding van?
Betreft het hier de MY RWD? Vermelden ze ook een reden van deze actie? Ben benieuwd.
 
klopt niet... gister stonden er in NL 2 RWD op voorraad en te koop. Inmiddels zijn ze al weer verkocht.
Productiedatum was 22-9 van deze auto's.
This is strange. It means Tesla is not offering these cars to the folks who had already ordered the car in August but to anyone who was quick to check the site and order? I am sure someone who ordered earlier had chosen the exact configuration matching these 2 cars. Also these cars would have had USS, which is good to have based on current software.
 
klopt niet... gister stonden er in NL 2 RWD op voorraad en te koop. Inmiddels zijn ze al weer verkocht.
Productiedatum was 22-9 van deze auto's.
Ik was gisteren, een paar uur voor de boot uit Shanghai aanmeerde, in de buurt van Zeebrugge. Kon het niet laten 😊, even door het havengebied te rijden. Ook toen al een flink aantal trailers gezien met MY’s erop. Vanuit daar worden ze natuurlijk verdeeld over meerdere landen en het kunnen ook MYP’s of MYLR’s zijn geweest. (kon niet rustig kijken aangezien ik rijdend er langs kwam).
Wat we op meerdere forums lezen is dat de voorraad auto’s vaak ook nog op een boot staan bij verkoop, kan dus zomaar op de boot zijn geweest die gisteren eind van de middag aanmeerde.
 
klopt niet... gister stonden er in NL 2 RWD op voorraad en te koop. Inmiddels zijn ze al weer verkocht.
Productiedatum was 22-9 van deze auto's.
Vergis je niet. De ‘snel leverbaar’ auto’s zijn vrijwel altijd geen directe voorraad, maar auto’s die toegewezen waren aan een koper (nog op de boot) en waar de koper heeft gecancelled. Je koopt dan, maar levering is dan alsnog een week of wat later.

Ook in dit geval vermoed ik dat dat het geval is.
 
  • Like
Reactions: Jawbone
Ik heb het je in PM gestuurd. Ik weet niet of je hier linken mag plaatsen van andere forums.
Reden... een stockaanbod.
Dank voor de PM, kom tot de conclusie dat m’n Frans toch niet zo goed is als ik dacht.😂
Dank voor de toelichting, waarschijnlijk dan een tegoedkoming voor het niet kunnen leveren en achteraf montage.

Hmm, nu ga ik zelf off topic….and back to topic…
 
klopt niet... gister stonden er in NL 2 RWD op voorraad en te koop. Inmiddels zijn ze al weer verkocht.
Productiedatum was 22-9 van deze auto's.
Klopt wel. De eerste paar Y RWD's stonden op Grande California en komen pas net aan land in Koper. Daarna volgt Viking Queen met veel leveringen voor Frankrijk via Barcelona. Pas daarna volgt RCC Amsterdam en Carrera met de eerste Y RWD's voor de BeNeLux.

Als je in de paginabron kijkt kan je ook gewoon zien dat ze nog niet bij een delivery center staan maar nog onderweg naar/op de haven, net zoals hier.
 
This is strange. It means Tesla is not offering these cars to the folks who had already ordered the car in August but to anyone who was quick to check the site and order? I am sure someone who ordered earlier had chosen the exact configuration matching these 2 cars. Also these cars would have had USS, which is good to have based on current software.
Mocht je een auto krijgen met “USS” dan is dit niet de face lift model met verbeterde camera’s en processor AMD. heb je een oud model ipv nieuwe klopt dat ?
 
Heeft iemand al een VIN toegewezen gekregen? Ik heb wel een hidden vin, en heb Tesla gebeld die het ook bevestigd dat er een vin is gekoppeld maar nog niet op de app staat en wordt geupdate. “3 dagen verder” nog niets.
Wat is de status hiervan?
Betekent dit dat je het binnenkort kan verwachten qua levering.

Model Y RWD Standard range
 
Mocht je een auto krijgen met “USS” dan is dit niet de face lift model met verbeterde camera’s en processor AMD. heb je een oud model ipv nieuwe klopt dat ?
AMD cpu zit al een tijdje in de productielijn, die zal iedereen hebben. Ook de nieuwe auto's zonder USS worden momenteel nog met oude camera's geleverd, in ieder geval die uit Berlijn. Uit China is nog een paar dagen wachten totdat de eerste MY LR van Glovis Supreme uitgeleverd worden, maar daar verwacht ik ook de oude camera's.

Heeft iemand al een VIN toegewezen gekregen? Ik heb wel een hidden vin, en heb Tesla gebeld die het ook bevestigd dat er een vin is gekoppeld maar nog niet op de app staat en wordt geupdate. “3 dagen verder” nog niets.
Wat is de status hiervan?
Betekent dit dat je het binnenkort kan verwachten qua levering.

Model Y RWD Standard range
VIN is pas zichtbaar in app wanneer uitleveringsdatum is bevestigt. Dit zal pas zijn nadat auto van de boot is.