Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Zojuist SMS ontvangen om een levering in te plannen. Eerst volgende mogelijkheid is pas vanaf 12 december.


View attachment 875854
Eigenlijk heb ik de MYP liever. Die was ook als eerste besteld. Volgens TA zou ik binnen 1-2 weken meer horen over de MYP. Vandaar dat ze mij pas rond 12-14 december als ophaaldag hebben aangegeven?

Dat zou top zijn! Als de MYP dit jaar nog wordt geleverd dan annuleer ik mijn RWD. 🙏🏼
 
Have you already picked up the car? Eagerly awaiting the updates.. :) Good luck!
Auto vandaag opgehaald. Stond nog een rwd om opgehaald te worden in precies dezelfde trim (wit/wit/20).

Korte versie omdat dit niet het draadje ervoor is. Auto is zoals alle andere auto’s voorbij gekomen in buitenlandse fora’s. Geen verbeteringen t.o.v. de achterbank, camera’s. Mijn range was 321km/100%. Dit heb ik aangegeven en is genoteerd. Als dit de komende dagen zo blijft ga ik terug. Dit is namelijk belachelijk laag. Vering even stug als de demo’s die ik gereden Verder heb ik na een uur rijden alweer 2 nieuwe bandjes gekregen omdat ik vibraties had tijdens het rijden.

Wordt vervolg in een ander topic, maar ik ben met al heel happy met de auto 😁😁😁
 
Auto vandaag opgehaald. Stond nog een rwd om opgehaald te worden in precies dezelfde trim (wit/wit/20).

Korte versie omdat dit niet het draadje ervoor is. Auto is zoals alle andere auto’s voorbij gekomen in buitenlandse fora’s. Geen verbeteringen t.o.v. de achterbank, camera’s. Mijn range was 321km/100%. Dit heb ik aangegeven en is genoteerd. Als dit de komende dagen zo blijft ga ik terug. Dit is namelijk belachelijk laag. Vering even stug als de demo’s die ik gereden Verder heb ik na een uur rijden alweer 2 nieuwe bandjes gekregen omdat ik vibraties had tijdens het rijden.

Wordt vervolg in een ander topic, maar ik ben met al heel happy met de auto 😁😁😁
Good luck! Hope all goes well in next few days! Thanks for the update!
 
  • Like
Reactions: Spencer_
Auto vandaag opgehaald. Stond nog een rwd om opgehaald te worden in precies dezelfde trim (wit/wit/20).

Korte versie omdat dit niet het draadje ervoor is. Auto is zoals alle andere auto’s voorbij gekomen in buitenlandse fora’s. Geen verbeteringen t.o.v. de achterbank, camera’s. Mijn range was 321km/100%. Dit heb ik aangegeven en is genoteerd. Als dit de komende dagen zo blijft ga ik terug. Dit is namelijk belachelijk laag. Vering even stug als de demo’s die ik gereden Verder heb ik na een uur rijden alweer 2 nieuwe bandjes gekregen omdat ik vibraties had tijdens het rijden.

Wordt vervolg in een ander topic, maar ik ben met al heel happy met de auto 😁😁😁
Ben benieuwd of 321 km de werkelijke range is of wat de auto aangeeft bij 100% lading? Een werkelijke range van 321 op de snelweg met ca. 120 km/u is namelijk denk ik reëel en waar ik me bij het bestellen op heb ingesteld.
 
RWD Rood, wit interieur, trekhaak, 19" geen EAP/FSD.

DatumVerandering
26-08-2022Besteld (~22:00) - MY SR RWD rood/wit/trekhaak
26-08-202231 oktober - 25 december
08-09-20226 november - 13 december
25-09-2022nov. 2022 - jan. 2023
27-10-2022~09:00 datum verdwenen in app
27-10-2022~14:00 22 november - 6 december
28-10-2022SMS "onderweg - binnenkort leveren" + Hidden VIN
18-11-2022 Gebeld voor aflevering. Gepland op 5 december, 10 uur 's ochtends.
 
Dit klopt inderdaad niet. 2020 model 3 met oude 50kWh batterij gaf 400km aan. Misschien moet accu een keer volledig leeg gereden worden zodat die kalibreert..?
Het volledig leegrijden en daarna volledig opladen ga ik zeker proberen.

Ben benieuwd of 321 km de werkelijke range is of wat de auto aangeeft bij 100% lading? Een werkelijke range van 321 op de snelweg met ca. 120 km/u is namelijk denk ik reëel en waar ik me bij het bestellen op heb ingesteld.
321 is wat de auto aangaf bij het ophalen. Werkelijke range zal dus nog lager zijn. Niet wat ik verwacht had dus.

Hier is mijn review te lezen van mijn Model Y RWD Tesla Model Y RWD review
 
  • Like
Reactions: RacingHubba
Auto vandaag opgehaald. Stond nog een rwd om opgehaald te worden in precies dezelfde trim (wit/wit/20).

Korte versie omdat dit niet het draadje ervoor is. Auto is zoals alle andere auto’s voorbij gekomen in buitenlandse fora’s. Geen verbeteringen t.o.v. de achterbank, camera’s. Mijn range was 321km/100%. Dit heb ik aangegeven en is genoteerd. Als dit de komende dagen zo blijft ga ik terug. Dit is namelijk belachelijk laag. Vering even stug als de demo’s die ik gereden Verder heb ik na een uur rijden alweer 2 nieuwe bandjes gekregen omdat ik vibraties had tijdens het rijden.

Wordt vervolg in een ander topic, maar ik ben met al heel happy met de auto 😁😁😁
Gefeliciteerd met je wagen!
Het is wel heel vreemd dat de volledige batterijconditie 321km zou zijn.

Ik heb Model S voorheen gehad en was het aangegeven batterii, ook met de Ford Mustang. “Wellcht” dat de batterij van de Y RWD anders kan zijn. Want na een tijdje en als we de winter ingaan zou je met zo een range maximaal 250km eruit halen.

Voordat ik mijn Model Y had besteld heb ik specifiek gevraagd wat het “reële” range voor het rijden zou zijn. Medewerker in TA gaf aan dat er sinds 2021 strengere regels zijn, wetgeving in de EU. Waarbij de autobedrijven de daadwerkelijke Range moeten opnoemen ipv schatting waarbij hij dus aangaf dat je 455 wel kan rijden. “Kan natuurlijk niet” maar rond de 380+ met een normaal rijgedrag moet het zeker lukken.
 
  • Like
Reactions: IvCh
1668842043603.png


Bestelhistorie
  • Thu, Oct 20, 2022 Order geplaatst, zw/zw/19"/trekhaak
  • Thu, Oct 22, 2022 Auto geproduceerd in Shanghai (volgens Tesla Adviseur)
  • Thu, Oct 27, 2022 Factuurdatum, met leverinsgdatum Wed, Nov 30, 2022 - de factuur heb ik pas op Tue, Oct 31, 2023 ontdekt. VIN (LRWYGCFS1PC579xxx) kwam overeen met hidden VIN die ik toen vond. Levering 24 November - 8 December
  • Thu, Oct 28, 2022 SMS dat mijn auto onderweg is naar NL
  • Thu, Oct 31, 2022 Mail van InsureMyTesla
  • Thu, Nov 18, 2022 SMS om levering online te plannen
  • Fri, Dec 2, 2022 Geplande leverdatum (eerste mogelijkheid, alternatief was 5 of 6 december)
Ik vermoed dat mijn exemplaar op de Carrera staat en zie dat die op 27 November in Zeebrugge verwacht wordt (was eergister nog 24 November).

Ben benieuwd of de verlengde achterbank erop zit. Als de productiedatum inderdaad 22 oktober is, dan heb ik goede hoop...

Vragen
  • Wanneer zou mijn MY op kenteken gezet worden?
  • En wanneer en hoe kom ik dat te weten (voor het afsluiten van de verzekering)?
  • Waar kun je de exacte productiedatum en specs vinden? Dan kan ik die t.z.t. ook delen
  • Off topic: ben benieuwd naar ervaringen ideeen m.b.t. het aanbrengen van lakbescherming (bijv. glasscoating/plastic seals) en spatlappen. Waar kan ik die vraag het beste stellen?
 
  • Like
Reactions: IvCh and NewRider
Het volledig leegrijden en daarna volledig opladen ga ik zeker proberen.


321 is wat de auto aangaf bij het ophalen. Werkelijke range zal dus nog lager zijn. Niet wat ik verwacht had dus.

Hier is mijn review te lezen van mijn Model Y RWD Tesla Model Y RWD review
Thanks for the information in the review. I’m sure the battery will calibrate. When was yours produced and what is your vin-series?
 
  • Like
Reactions: Spencer_
View attachment 876146

Bestelhistorie
  • Thu, Oct 20, 2022 Order geplaatst, zw/zw/19"/trekhaak
  • Thu, Oct 22, 2022 Auto geproduceerd in Shanghai (volgens Tesla Adviseur)
  • Thu, Oct 27, 2022 Factuurdatum, met leverinsgdatum Wed, Nov 30, 2022 - de factuur heb ik pas op Tue, Oct 31, 2023 ontdekt. VIN (LRWYGCFS1PC579xxx) kwam overeen met hidden VIN die ik toen vond. Levering 24 November - 8 December
  • Thu, Oct 28, 2022 SMS dat mijn auto onderweg is naar NL
  • Thu, Oct 31, 2022 Mail van InsureMyTesla
  • Thu, Nov 18, 2022 SMS om levering online te plannen
  • Fri, Dec 2, 2022 Geplande leverdatum (eerste mogelijkheid, alternatief was 5 of 6 december)
Ik vermoed dat mijn exemplaar op de Carrera staat en zie dat die op 27 November in Zeebrugge verwacht wordt (was eergister nog 24 November).

Ben benieuwd of de verlengde achterbank erop zit. Als de productiedatum inderdaad 22 oktober is, dan heb ik goede hoop...

Vragen
  • Wanneer zou mijn MY op kenteken gezet worden?
  • En wanneer en hoe kom ik dat te weten (voor het afsluiten van de verzekering)?
  • Waar kun je de exacte productiedatum en specs vinden? Dan kan ik die t.z.t. ook delen
  • Off topic: ben benieuwd naar ervaringen ideeen m.b.t. het aanbrengen van lakbescherming (bijv. glasscoating/plastic seals) en spatlappen. Waar kan ik die vraag het beste stellen?
Zo zo, ik heb nog steeds niet gehoord. 30 september besteld. Het lijkt dus echt aan de trim te liggen. You lucky bastard! Fijn te zien dat het soms ook heel snel kan!
 
View attachment 876146

Bestelhistorie
  • Thu, Oct 20, 2022 Order geplaatst, zw/zw/19"/trekhaak
  • Thu, Oct 22, 2022 Auto geproduceerd in Shanghai (volgens Tesla Adviseur)
  • Thu, Oct 27, 2022 Factuurdatum, met leverinsgdatum Wed, Nov 30, 2022 - de factuur heb ik pas op Tue, Oct 31, 2023 ontdekt. VIN (LRWYGCFS1PC579xxx) kwam overeen met hidden VIN die ik toen vond. Levering 24 November - 8 December
  • Thu, Oct 28, 2022 SMS dat mijn auto onderweg is naar NL
  • Thu, Oct 31, 2022 Mail van InsureMyTesla
  • Thu, Nov 18, 2022 SMS om levering online te plannen
  • Fri, Dec 2, 2022 Geplande leverdatum (eerste mogelijkheid, alternatief was 5 of 6 december)
Ik vermoed dat mijn exemplaar op de Carrera staat en zie dat die op 27 November in Zeebrugge verwacht wordt (was eergister nog 24 November).

Ben benieuwd of de verlengde achterbank erop zit. Als de productiedatum inderdaad 22 oktober is, dan heb ik goede hoop...

Vragen
  • Wanneer zou mijn MY op kenteken gezet worden?
  • En wanneer en hoe kom ik dat te weten (voor het afsluiten van de verzekering)?
  • Waar kun je de exacte productiedatum en specs vinden? Dan kan ik die t.z.t. ook delen
  • Off topic: ben benieuwd naar ervaringen ideeen m.b.t. het aanbrengen van lakbescherming (bijv. glasscoating/plastic seals) en spatlappen. Waar kan ik die vraag het beste stellen?
Interesting... voorlopig de volgende in lijn, hou ons op de hoogte zou ik zeggen. Carrera lijkt inderdaad in te houden en op zijn gemakje binnen te komen. Waarschijnlijk omdat hij eerder toch niet gelost kan worden en anders toch maar voor anker moet.
 
Wij zijn hier ook wachtend op onze 2 bestellingen:
* Besteld 4/9: zw/zw/20"/trekhaak => nog geen hidden vin of enig nieuws
* Besteld 16/9: zw/zw/20" => nog geen hidden vin of enig nieuws

Ik hoor dat Tesla in DE de premie zelf gaat betalen als niet meer kunnen leveren in 2022... Veel van de wagens zullen zo eerst naar DE gaan?
Is er ook iets identieks in NL of FR?
Ik vind het aantal hidden vin's in BE redelijk beperkt of is dit subjectief?