Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Op indepenter: Heeft de RWD 238 PK?
Auto week 347PK,

BouwjaarNovember 2022
KleurZwart
BrandstofElektrisch
Vermogen175 kW / 238 pk
Cataloguswaarde€ 54.990,-
Dagwaarde€ 54.990,-

OP Auto week:
Topsnelheid217 km/h
Acceleratie 0-100 km/h6,9 s
Maximum vermogen255 kW / 347 pk
Maximum koppel420 Nm


Finnik:
Deze Tesla Model Y komt uit 0 en kostte toen € 54.990,-. Deze originele Nederlandse personenauto staat nog niet op kenteken, is voorzien van een elektriciteit-motor.

Dit voertuig heeft een maximum vermogen van 175 kW (238 PK), en een continu (elektrisch) vermogen van 88 kW (120 PK). 358 pk?
 
Last edited:
Het kriebelt enorm, maar ik hou het toch op MSM. Zag op de laatste WuWa plenty MSM's voor de chinese markt, dus ik zie met vertrouwen 1Q23 tegemoet.
De MY RWD zal in 1Q23 zeker beschikbaar komen in MSM (grijs). Zal dan vanaf half februari worden.
En daar wilde ik niet op wachten, ook omdat ik een M3 LR AWD te verkopen heb en er waarschijnlijk vanaf half februari (en zeker in maart) een heleboel ex-lease auto's van dit model op de markt komen omdat het 48-maanden contract er op zit.
 
Geef aub ook aan welke kilometerstand aan range jij ziet bij 100% geladen
De auto is nu 100% geladen hij geeft nu 418 kilometer aan.
76F523FE-D3A0-4CB4-9D73-1DD11EDEE576.jpeg
 
Op indepenter: Heeft de RWD 238 PK?
Auto week 347PK,

BouwjaarNovember 2022
KleurZwart
BrandstofElektrisch
Vermogen175 kW / 238 pk
Cataloguswaarde€ 54.990,-
Dagwaarde€ 54.990,-

OP Auto week:
Topsnelheid217 km/h
Acceleratie 0-100 km/h6,9 s
Maximum vermogen255 kW / 347 pk
Maximum koppel420 Nm


Finnik:
Deze Tesla Model Y komt uit 0 en kostte toen € 54.990,-. Deze originele Nederlandse personenauto staat nog niet op kenteken, is voorzien van een elektriciteit-motor.

Dit voertuig heeft een maximum vermogen van 175 kW (238 PK), en een continu (elektrisch) vermogen van 88 kW (120 PK). 358 pk?
Op het rood inschrijvingsformulier dat mijn verzekeringsmakelaar heeft ontvangen staat 220kw (295 pk) aangegeven bij motorvermogen
 
En die was van eind 2020? Denk je niet dat je restwaarde (nog) hoger was als hij van begin 2021 zou zijn geweest? Normaliter zou je zeggen dat een bouwjaar scheelt, althans volgens de RDW (en bij verkoop via de reguliere kanalen).
Ik heb Viabovag.nl verkocht, en de garage waar ik de auto moest inleveren gaf aan dat ze echt naar de ouderdom van de auto (=aantal jaren +maanden) kijken en als een auto 3 jaar en 4 maanden oud is, het niet uitmaakt of die in december of juli op kenteken is gezet. Hij blijft 3 jaar en 4 maanden oud.
En dan natuurlijk in combinatie met de gereden kilometers.
Kortom, professionals kijken naar de "echte" leeftijd van de auto, en rekenen niet alleen maar in jaren. (want dan kun je er 11 maanden naast zitten)
 
Last edited:
De auto is nu 100% geladen hij geeft nu 418 kilometer aan.
View attachment 878386
Beetje off topic maar geef het toch even aan. Ook als jij het al weet, weet een ander die het leest het mogelijk niet.

100% opladen kan met een LFP batterij. Je moet het zelfs af en toe doen zodat de batterij kalibreert. Voor het behoud van de batterij ga ik zelf laden tot 80% en ca. 1 keer per week tot 100%.
 
Ik heb Viabovag.nl verkocht, en de garage waar ik de auto moest inleveren gaf aan dat ze echt naar de ouderdom van de auto (=aantal jaren +maanden) kijken en als een auto 3 jaar en 4 maanden oud is, het niet uitmaakt of die in december of juli op kenteken is gezet. Hij blijft 3 jaar en 4 maanden oud.
En dan natuurlijk in combinatie met de gereden kilometers.
Kortom, professionals kijken naar de "echte" leeftijd van de auto, en rekenen niet alleen maar in jaren. (want dan kun je er 11 maanden naast zitten)
Dat denk ik ook ja. En elk 'jaar' eerder is minder bijtelling voor de zakelijke rijder.