Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Ja; in die zin dat iedereen die een nieuwe auto koopt vroeg of laat met een nóg nieuwer model te maken krijgt die meer en beter kan. En dat gebeurt bij Tesla sneller dan bij welk ander merk dan ook. Dan kun je je aanschaf uitstellen (Osborne effect), óf gewoon dankbaar zijn voor de luxe die je hebt dat je überhaupt zo’n prachtige aankoop kon doen, en ervan genieten! En nee, ben ook niet blij met gemis van USS straks, maar ik kon wel de al bestelde Model 3 in september omzetten naar een goedkopere MY RWD. Er zal best een aantal M3-rijders balen dat die MY RWD ineens aangekondigd werd… 😊👊🏻
Speaking of which… heeft iemand de nieuwe mythische achterbank gezien naast op de foto in de oorspronkelijke tweet van Chris Zheng?? 😄
 
Was een uur te vroeg maar kon hem al meteen meenemen.
Ze leveren nu 50 uit deze week en volgende week 300, dus ze zijn lekker bezig.
Rijdt fantastisch, geen gekke dingen bespeurd, behalve dan dat die een tijd stil heeft gestaan - vlakke banden maar wordt al minder nu ik iets meer dan 100km heb gereden.

20221208_154254.jpg
 
Was een uur te vroeg maar kon hem al meteen meenemen.
Ze leveren nu 50 uit deze week en volgende week 300, dus ze zijn lekker bezig.
Rijdt fantastisch, geen gekke dingen bespeurd, behalve dan dat die een tijd stil heeft gestaan - vlakke banden maar wordt al minder nu ik iets meer dan 100km heb gereden.

View attachment 882788
Ik was gisteren inderdaad ook veel te vroeg maar geen enkel probleem.

Veel plezier en veilige kilometers gewenst. 👍
 
  • Like
Reactions: Protoavis
I spoke too soon yesterday that I do not feel vibrations due to flat tires. Noticed today while driving, especially at low speeds of around 20 - 30 kmph. What's the experience of everyone so far? Will it go away in few days? (I have driven 200 kms now but still seems to be there) or a visit to service center should be arranged? Thanks!!
 
zie toch regelmatig berichten met trillingen en die te verwijten zijn aan langer stil staan. Ik begrijpt dit niet, een auto die een paar weken stil staat, mag daar toch geen last van hebben.
Ik neem aan dat die auto na productie snel de boot opgaan en hier geen 3+ maanden onderweg zijn.
Zou het ook aan het merk van de band kunnen liggen, die er gevoeliger voor zijn?
 
zie toch regelmatig berichten met trillingen en die te verwijten zijn aan langer stil staan. Ik begrijpt dit niet, een auto die een paar weken stil staat, mag daar toch geen last van hebben.
Ik neem aan dat die auto na productie snel de boot opgaan en hier geen 3+ maanden onderweg zijn.
Zou het ook aan het merk van de band kunnen liggen, die er gevoeliger voor zijn?
Het is niet alleen stilstaan, maar door de deining van de zee komen er ook krachten vrij die door dempers en banden verwerkt moeten worden.
 
Ik heb hier dus ook last gehad. En kan zelf niet geloven dat het puur door het stilstaan komt. Ik had hiervoor een even zware SUV met 21inch super dunne Pirelli banden. Die een keer 5 weken laten staan op Schiphol vanwege een vakantie en dat zonder problemen. Vandaar dat ik aangaf bij de SC dat ik liever nieuwe banden wil.

Het is niet alleen stilstaan, maar door de deining van de zee komen er ook krachten vrij die door dempers en banden verwerkt moeten worden.
Dit kan het misschien zijn boven op het lange stilstaan. Alleen geeft @dominic_decoco aan dat hij bijna 500km erop heeft zitten. Hoelang nog voor hij echt kan genieten van zijn nieuwe bolide?
 
Vandaag ook trillingen ervaren, op een 80 km weg waar ik met de Model 3 hier geen last van had. Ik weet niet wanneer het minder zou kunnen worden maar heb er inmiddels 480 km op zitten.

Ik kijk het nog even aan voordat ik een service melding maak.
Mijn TA zei vandaag dat als het na 400km nog niet verdwenen was, dat ik langs moest komen.

Naast het stilstaan en deinen heb je ook nog hitte, een groot deel van de reis vond plaats rond de evenaar.
 
Sinds gistermiddag in bezit van de blauwe MY RWD. Volgens de dame in Tilburg was ik gisteren om 13:45 slechtst de vijfde blauwe die was langsgekomen die dag.

Ik heb FSD besteld maar auto lane change krijg ik niet aan de praat. Is dit ook een gevolg van het ontbreken van USS?
 
Weten jullie toevallig of het mogelijk is om op de MY RWD alsnog mistlampen te monteren, zitten er misschien nog originele stekkertjes vanuit de fabriek achter de bumper ?
M.a.w. Kan je de unit zo plaatsen, op AliExpress bieden ze deze zgn. Foglights best wel prijsgunstig aan ?
 

Attachments

  • 949AB257-5E5C-4202-ADE0-0CE35254E828.png
    949AB257-5E5C-4202-ADE0-0CE35254E828.png
    654 KB · Views: 38
Sinds gistermiddag in bezit van de blauwe MY RWD. Volgens de dame in Tilburg was ik gisteren om 13:45 slechtst de vijfde blauwe die was langsgekomen die dag.

Ik heb FSD besteld maar auto lane change krijg ik niet aan de praat. Is dit ook een gevolg van het ontbreken van USS?
I ordered EAP and was able to initiate auto lane changes on A2 yesterday. Make sure that Navigate on Autopilot is ON and and the lane change setting is enabled. (I have set mine to mad max mode). I was suggested lane changes and had to confirm with turn signal. Due to European regulations, after you initiate turn signal, it waits for 2 seconds and then makes the lane change. Found it to be really smooth and helpful. PM me if you have any queries.