Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Wat zou het alternatief zijn als we dit weigeren?
Ik heb een snel leverbare besteld en die zou in Gent afgeleverd worden. (Niet bevestigd via sms
Eentje voor de Belgen, maar misschien ook voor sommige buurlanders die ook een auto op de Hoegh Shangai hebben staan.
Blijkbaar krijgen we (pas) vanaf de 26e een sms'je om de levering in te plannen, maar willen ze wel per sé alles dit jaar nog uitgeleverd hebben.
Als ze dan op 4 dagen tijd een paar duizend auto's willen gaan uitleveren vanuit Zeebrugge, dat gaat lekker chaotisch worden. o_O
Dat klopt volledig. Die indruk kreeg ik ook in mijn communicatie met Tesla.
Sterker nog. Ik heb gevraagd om mijn vrtg pas in te schrijven vanaf 2023. Maar dat was onmogelijk. Ik heb hiervoor zelfs een doc moeten ondertekenen waarbij ik de verantwoordelijkheid neem om de wagen op een alternatieve manier op te halen vóór 30/12/2022.
 
i think it's not following any pattern.. we see people receiving a text, some receiving a vague email and some nothing (even though they have a delivery date of 10-15 as in my case).

MOD OPMERKING:
@Andrei B en @AGNL dit is het Nederlandse gedeelte. Het lijkt erop dat jullie gewoon Nederlands kunnen lezen en schrijven. Graag de Nederlandse taal hier aanhouden. Voor het Engels hebben we het reguliere forum: Tesla Motors Club
 
Team!
Hier mijn eerste bericht op dit forum. Na 4 jaar gereden te hebben in een Hyundai Kona staat mijn MY RWD op de Hoegh Shanghai, tenminste, dat denk ik. De dealer gaf aan dat de boot rond de kerst aan zou komen en dat de auto hopelijk voor oudejaarsdag in Tilburg zou staan.
Echter, aangezien het een Leasplan auto is heb ik alleen een RN en geen VIN. Emails zullen waarschijnlijk direct naar Leaseplan gaan en niet naar mij.
In November kreeg ik de SMS "auto mogelijk beschikbaar tussen kerst en einde jaar".

Het is dus afwachten.
Fingers crossed! :)
 
MOD OPMERKING:
@Andrei B en @AGNL dit is het Nederlandse gedeelte. Het lijkt erop dat jullie gewoon Nederlands kunnen lezen en schrijven. Graag de Nederlandse taal hier aanhouden. Voor het Engels hebben we het reguliere forum: Tesla Motors Club

Hallo @ramonneke,
Mijn eerste interactie met jou.
Ik heb uw bezorgdheid al behandeld in #1315.

Ik zou graag NL leveringen bespreken in een Engelstalig forum, dat bestaat helaas niet. De BNL-sectie is fantastisch, er valt zoveel te leren van mensen die hier al heel lang zijn, zoals jij.
Ik ben hier omdat ik van auto's hou en vooral van Tesla. Alleen omdat zijn Nederlands niet geweldig is, als dat betekent dat mensen hier niet welkom zijn, dan ben ik teleurgesteld.
 
Mijn EDD staat op 14-19dec dus polste ik bij Tesla (BE, Hasselt) aangezien ik nog geen SMS gekregen heb. Ze wisten met te vertellen dat er vertraging is met de boot en ze verwachten nog een vertraging voor het vervoer naar de Tesla-centra. Mijn levering staat ingepland volgens hun in de week van 19/12 en ik zou nog een SMS krijgen om een datum in te plannen.
 
Haha.. Grapjas ;) Nee, gelijk een veerboot na het aanmeren.
Het is de eerste Tesla dat ik aankoop. Is de aflevering elke keer op zo’n chaotische wijze geregeld? Bij andere merken ligt er meestal een rode doek met strik op het vrtg wanneer het mag worden afgehaald 😊 Dit is voor mij zeker niet nodig. Maar een basisklantvriendelijke communicatie en aanpak stel ik wel op prijs.
 
Het is de eerste Tesla dat ik aankoop. Is de aflevering elke keer op zo’n chaotische wijze geregeld? Bij andere merken ligt er meestal een rode doek met strik op het vrtg wanneer het mag worden afgehaald 😊 Dit is voor mij zeker niet nodig. Maar een basisklantvriendelijke communicatie en aanpak stel ik wel op prijs.
Het varieert. In maart 2020 werd mijn M3P door de leasemaatschappij bij mij thuis afgeleverd wegens corona. In maart 2022 kon ik mijn prive MY LR met een 'nou in dat vak staat ie' ophalen in Tilburg, voor mij geen probleem want de legacy auto 'verlepte bos bloemen voor de vrouw' met doek over de BMW in het verleden was ook maar mwah :)
 
Het is de eerste Tesla dat ik aankoop. Is de aflevering elke keer op zo’n chaotische wijze geregeld? Bij andere merken ligt er meestal een rode doek met strik op het vrtg wanneer het mag worden afgehaald 😊 Dit is voor mij zeker niet nodig. Maar een basisklantvriendelijke communicatie en aanpak stel ik wel op prijs.
Dat komt omdat ze de auto's ( in tegenstelling tot wat men in de media beweert) niet aangesleept weet te krijgen.
Andere merken hebben de auto's meestal al maanden in een depot staan of als een boot later komt dan heb je gewoon pech en wordt hij dat jaar niet meer geleverd. Ook al geeft dat negatieve fiscale effecten of het mislopen van subsidies.

Tesla is zo klant vriendelijk om hemel en aarde te bewegen om het als nog te laten slagen.

Niet iedereen ziet dit positief helaas.
 
Het is de eerste Tesla dat ik aankoop. Is de aflevering elke keer op zo’n chaotische wijze geregeld? Bij andere merken ligt er meestal een rode doek met strik op het vrtg wanneer het mag worden afgehaald 😊 Dit is voor mij zeker niet nodig. Maar een basisklantvriendelijke communicatie en aanpak stel ik wel op prijs.
Mijn Model 3 heb ik in 2019 in de haven moeten ophalen. Ik weet even niet meer hoe lang van tevoren ik daarover werd geïnformeerd, maar liever dit dan minimaal paar maanden extra levertijd (en hogere bijtelling want lease) omdat alle auto's door een dealernetwerk heen moeten. Zie levertijden van andere merken. Een deel daarvan zal vast veroorzaakt worden door klassieke distributie kanalen en aanpak.
 
  • Like
Reactions: Dix0r and RobsEV
in 2020 kreeg ik een opzegtermijn van 2 weken voor de ophaaldatum, maar in gesprek met mijn TA is er deze keer veel onzekerheid omdat de data tussen Kerstmis en Nieuwjaar vallen. Omdat veel mensen op vakantie zijn, willen ze ervoor zorgen dat ze alleen de auto's voorbereiden en registreren die worden opgehaald, anders leidt dit tot een stapeling van de voorraad.
De grotere uitdaging is om de auto's naar Tilburg te krijgen. Ik vind het idee van @NielsA leuk om het zelf te gaan halen... If Only !!!!

#2000