Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Even Tesla gebeld, voor Hoegh Shanghai krijg je nog deze week een aflevervoorstel voor nog dit jaar. Viel te verwachten maar een bevestiging kan geen kwaad.
Net ook contact gehad met Tesla via mail.

Voor NL klanten.. Zodra de Hoegh Shanghai in Zeebrugge is worden ze naar Tilburg getransporteerd en de kentekens gekoppeld. Meestal is de levering binnen 2 a 3 dagen na aankomst in Tilburg. Tesla wil alle auto's op de Hoeg Shanghai dit jaar nog leveren. Worden drukke dagen voor ze. :)
 
Even Tesla gebeld, voor Hoegh Shanghai krijg je nog deze week een aflevervoorstel voor nog dit jaar. Viel te verwachten maar een bevestiging kan geen kwaad.
Dank Wim. I hoopte al dat het zo zou gaan, maar deze bevestiging is inderdaad wel fijn. Hoe ze dan genoeg chauffeurs vinden tussen kerst en oud en nieuw is me een raadsel, maar zij hebben natuurlijk eerder met dit bijltje gehakt.
 
Inderdaad als er nu ongeveer 100.000 autos staan die al weken staan te wachten moeten ze toch zelf iets geregeld hebben denk ik.
Ze kunnen deze vrachtauto's natuurlijk al gereserveerd hebben.
Het is geen OV waarbij de eerste bij de halte ook als eerste de vrachtauto op gaat.

Veel andere merken hebben zo'n lage marge dat deze auto's waarschijnlijk alleen tegen bodemtarieven als de chauffeurs geen ander werk hebben de haven gaan verlaten.
 
Ze kunnen deze vrachtauto's natuurlijk al gereserveerd hebben.
Het is geen OV waarbij de eerste bij de halte ook als eerste de vrachtauto op gaat.

Veel andere merken hebben zo'n lage marge dat deze auto's waarschijnlijk alleen tegen bodemtarieven als de chauffeurs geen ander werk hebben de haven gaan verlaten.
Ja dat is goed mogelijk. Als Tesla zegt dat de Shanghai dit jaar nog uitgeleverd gaat worden ga ik denk ik vrijdag vrachtwagen spotten bij Tilburg.
 
Zojuist mijn auto (zwart/zwart, 19") geleverd gekregen aan huis. Jongen van Koopman vanaf hun terminal in A'dam. Hij zei dat de auto daar van de boot is gekomen, maar mijn beeld is dat alles in Zeebrugge aan land komt. Valt er op basis van kenteken nog te achterhalen op welke boot de auto heeft gestaan?
 
Last edited:
Net ook contact gehad met Tesla via mail.

Voor NL klanten.. Zodra de Hoegh Shanghai in Zeebrugge is worden ze naar Tilburg getransporteerd en de kentekens gekoppeld. Meestal is de levering binnen 2 a 3 dagen na aankomst in Tilburg. Tesla wil alle auto's op de Hoeg Shanghai dit jaar nog leveren. Worden drukke dagen voor ze. :)
Kunnen ze.
Toen ik mijn eerste "3" ophaalde leverden ze 250-300 auto's per dag af in Tilburg (voorjaar 2019)
 
Ik wil hier niet de party-pooper zijn, maar als de Hoegh Trove aankomt in Zeebrugge, vol met MS en MX en de keuze moet worden gemaakt wat ze nog op transport krijgen voor 31/12...
Op de website staan nog steeds MY RWD's die dit jaar geleverd kunnen worden en waarschijnlijk op de Shanghai staan.
Jij hebt al zolang moeten wachten dat je nu wel een weekje extra kunt wachten.

Jij blijft toch wel klant van Tesla. Ik heb net Elon geappt en hij was het met mij eens. 🤡