Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Het is dat ik erg graag de auto nog dit jaar ontvang, maar het is toch een vreemde gang van zaken voor een hele dure auto. We worden maar gewoon geacht paraat te staan.
Als je niet kunt door bericht op het allerlaatste moment dan gaan ze daar soepel mee om. Tenminste dit is mij verteld. Heb zelf ook aangegeven dat ik wel enige kennisgeving vooraf nodig heb. Wel ben je dan de 10.000 km SC’en kwijt. Alleen al daarvoor ga ik mezelf wel in allerlei bochten wringen.

Het is ook wel een gevalletje overmacht. Te weinig chauffeurs door krapte op de arbeidsmarkt en tegelijk veel auto’s op de kade (niet alleen Tesla’s).
 
klinkt niet echt geloofwaardig allemaal. Ik was zelf serieus aan het kijken. Eerst was het ene model weg en een tijdje later pas de volgende. Denk gewoon dat ze verkocht zijn en dat sales, om "gezeik" te voorkomen aangeeft dat het een foutje is/was.
Zou heel goed kunnen idd dat ze er deze draai aan hebben gegeven….

De modellen zijn wellicht gewoon verkocht, mooi voor diegene die m te pakken heeft!
 
Het is ook wel een gevalletje overmacht. Te weinig chauffeurs door krapte op de arbeidsmarkt en tegelijk veel auto’s op de kade (niet alleen Tesla’s).

Er liggen ook nog een aantal Vehicle Carriers op de rede voor Zeebrugge te wachten.
Verwacht maar niet dat de Hoegh Shanghai vanavond al gelost gaat worden....
(Glovis Splendor; Morning Lucy; Cape Town Highway)

Het enige geluk is dat deze vracht een "reguliere transportvracht" is die al maanden van tevoren was gereserveerd. Wellicht helpt dat, want de Shanghai vaart nu sneller op de Noordzee dan gedurende de gehele reis naar Europa
 
Draai het om, van een ander merk had je een middelvinger en een levering in 2023 gehad.
IDD. Tesla doet er alles aan om die auto geleverd te krijgen. Een nadeel van het business model dat ze hebben. Maar weegt volgens mij niet op tegen de voordelen. Keuzes kun je als consument maken. Je had ook in september een Audi kunnen bestellen en nu nog 1 jaar moeten wachten.
 
  • Like
Reactions: Michel_AH
IDD. Tesla doet er alles aan om die auto geleverd te krijgen. Een nadeel van het business model dat ze hebben. Maar weegt volgens mij niet op tegen de voordelen. Keuzes kun je als consument maken. Je had ook in september een Audi kunnen bestellen en nu nog 1 jaar moeten wachten.
Zal het beter zeggen, heb 7 maanden een Ioniq 5 in bestelling gehad. Na constante uitstel en prijsverhogingen deze geannuleerd en de tesla besteld. Deze lijkt er nu binnen iets meer dan 2 maanden te zijn.

Note to self: Niet zeiken
 
Er liggen ook nog een aantal Vehicle Carriers op de rede voor Zeebrugge te wachten.
Verwacht maar niet dat de Hoegh Shanghai vanavond al gelost gaat worden....
(Glovis Splendor; Morning Lucy; Cape Town Highway)

Het enige geluk is dat deze vracht een "reguliere transportvracht" is die al maanden van tevoren was gereserveerd. Wellicht helpt dat, want de Shanghai vaart nu sneller op de Noordzee dan gedurende de gehele reis naar Europa
Dit lijkt er toch goed uit te zien. Verwacht over een 1,5 uur binnen:
1671718388594.png
 
Dit lijkt er toch goed uit te zien. Verwacht over een 1,5 uur binnen:
View attachment 887853
Maar ik heb nog steeds geen sms of 10.000 km mail ontvangen😅. Wie heeft hem nog meer op Hoegh Shanghai staan zonder te weten of, hoe, wanneer hem op te halen? Op de eindfactuur staat een overdracht genoemd van de 27e. Dat is over een paar dagen en daar zit een weekend plus kerstdag tussen. Ik ben benieuwd!
 
  • Like
Reactions: Roel040
Maar ik heb nog steeds geen sms of 10.000 km mail ontvangen😅. Wie heeft hem nog meer op Hoegh Shanghai staan zonder te weten of, hoe, wanneer hem op te halen? Op de eindfactuur staat een overdracht genoemd van de 27e. Dat is over een paar dagen en daar zit een weekend plus kerstdag tussen. Ik ben benieuwd!
Volgens mij heeft geen enkele Nederlander (Belgen weet ik niet) een datum ontvangen.
Ja, op de factuur staat bij veel 27e of 28e, maar zoals al meerdere keren hier gezegd is de verwachting de laatste 3 dagen van komende week.
 
Maar ik heb nog steeds geen sms of 10.000 km mail ontvangen😅. Wie heeft hem nog meer op Hoegh Shanghai staan zonder te weten of, hoe, wanneer hem op te halen? Op de eindfactuur staat een overdracht genoemd van de 27e. Dat is over een paar dagen en daar zit een weekend plus kerstdag tussen. Ik ben benieuwd!
Niemand in NL heeft een datum voor zover ik weet. In België zijn wel datums uitgegeven.
 
Maar ik heb nog steeds geen sms of 10.000 km mail ontvangen😅. Wie heeft hem nog meer op Hoegh Shanghai staan zonder te weten of, hoe, wanneer hem op te halen? Op de eindfactuur staat een overdracht genoemd van de 27e. Dat is over een paar dagen en daar zit een weekend plus kerstdag tussen. Ik ben benieuwd!
Yep hier zelfde. Besteld via Arval NL; die overigens ook echt niet weten waar ze t over hebben. 0,0 communicatie. Antwoord van Tesla Amsterdam gisteren na mijn vraag over hoe, wat, wanneer: "Zodra we meer weten word u op de hoogte gebracht. Op dit moment kunnen we nog niets zeggen."
 
Se trouve sur le Hoegh Shanghai et doit être livré en Belgique. Hier j'ai contacté Tesla qui m'a dit qu'ils ne donneraient pas de date tant que la voiture n'aurait pas été déchargée à Zeebrugge. Donc j'attends que les rendez-vous soient donnés à partir de demain
 
  • Like
Reactions: RobsEV